Pahaenteistä kolinaa
Pahaenteistä kolinaa
Morjes kaikille.
Vaihdoin vanhan R1100R: ni keväällä vm 2000 R1100RT malliin, ko pyörällä on ajettu 130tkm
ajeltuani kesän aikana n, 6tkm alkoi joutokäynti oireilla, kone sammahteli liikennevaloihin ym.
Koneesta alkoi kuulua myös kaasua hieman avattaessa pahaenteistä kolinaa, purin katteet pois ja aikani asiaa pähkäillessäni huomasin että läppärunkojen akselit tanssihat iloisesti imutahdin tahdissa.
Muistelin että joskus tällä foorumilla on ollut aiheesta puhetta, mutta juttuja kahlaillessani en löytänyt tarinaa aiheesta.
Onko tuohon tautiin olemassa mitään pätevää parannuskeinoa, muuta kun läppärunkojen uusiminen ?
Vaihdoin vanhan R1100R: ni keväällä vm 2000 R1100RT malliin, ko pyörällä on ajettu 130tkm
ajeltuani kesän aikana n, 6tkm alkoi joutokäynti oireilla, kone sammahteli liikennevaloihin ym.
Koneesta alkoi kuulua myös kaasua hieman avattaessa pahaenteistä kolinaa, purin katteet pois ja aikani asiaa pähkäillessäni huomasin että läppärunkojen akselit tanssihat iloisesti imutahdin tahdissa.
Muistelin että joskus tällä foorumilla on ollut aiheesta puhetta, mutta juttuja kahlaillessani en löytänyt tarinaa aiheesta.
Onko tuohon tautiin olemassa mitään pätevää parannuskeinoa, muuta kun läppärunkojen uusiminen ?
Jallu
R1150 R
R1150 R
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Pahaenteistä kolinaa
Holkitus.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Pahaenteistä kolinaa
onko kukaan tehnyt ko. holkitusta, kuinka se onnistuu jos läppäakseli on pahoin kulunut ?
Saako läppäakselia mahdollisesti varaosana?
Saako läppäakselia mahdollisesti varaosana?
Jallu
R1150 R
R1150 R
Re: Pahaenteistä kolinaa
Muistaakseni täällä on joskus 1 v sitten linkkikin UK-firmalle, joka toimittaa jotain korjaussarjaa tuohin akseliin.
Olisko Pekkavee se tänne silloin laittanut?
Olisko Pekkavee se tänne silloin laittanut?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Pahaenteistä kolinaa
No ehkä se olin minä.JKU kirjoitti: Olisko Pekkavee se tänne silloin laittanut?
Tuo on tuttu ongelma. Läppärungon akseli vaan kuluu väljäksi ja naputus alkaa.
Minullakin 150.000 km ajettu R1100GS pitää jo aika meteliä.
Pitää varmaan talvella hoitaa asia kuntoon.
Tuolta löytyy ohjeita ja klikkaamalla sitä ADVRiders linkkiä niin löytyy aikas tarkatkin ohjeet.
Läppärungon peruskorjaus
Tilausohjeita voi siltä Romanian kaverilta kysellä osoitteesta catadan@fastmail.fm
Tuolta Romania kaverilta löytyy korjausosat molemmille puolille, vaikka yleensä se oikea vaan kilisee.
USAsta löytyy kanssa korjaussarjaa
Bing
Se UK firma eli MotorWorks kauppaa vaan sellaista hätäapua asiaan, jolla naputus lakkaa, mutta ongelma ei poistu.
Naputuksen poistaja
Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, 10 Syys 2011 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pahaenteistä kolinaa
kiitoksia kaikille vastaajille, ryhdyn selvittelemään varaosien saatavuutta.
Ohjeet olivat kovin hyvät, kyselin kurillani osia Heinolta ja vasen läppärunko maksoi 470€ ja oikea jotain 270€ myyvät vain uusia läppärunkoja.
Tuo RT malli tuntuu kovin ylelliseltä matkakumppanilta perus R mallin jälkeen, sähköllä säädettävä pleksi on varsin käyttökelpoinen varuste.
Olemme reissanneet 5v. tyttäreni kanssa jo 3000 km porukalla, ostin takapenkille lastenistuimen joten kyydissä pysyminen on kohtuu varmaa.
Hyviä kilometrejä kaikille.
Ohjeet olivat kovin hyvät, kyselin kurillani osia Heinolta ja vasen läppärunko maksoi 470€ ja oikea jotain 270€ myyvät vain uusia läppärunkoja.
Tuo RT malli tuntuu kovin ylelliseltä matkakumppanilta perus R mallin jälkeen, sähköllä säädettävä pleksi on varsin käyttökelpoinen varuste.
Olemme reissanneet 5v. tyttäreni kanssa jo 3000 km porukalla, ostin takapenkille lastenistuimen joten kyydissä pysyminen on kohtuu varmaa.
Hyviä kilometrejä kaikille.
Jallu
R1150 R
R1150 R
Re: Pahaenteistä kolinaa
moi.
Tilailin eilen läppärunkojen korjaussarjat Romaniasta, saa nähdä mitä tulee, ainakin vastaukset tulivat nopeasti.
Tilailin eilen läppärunkojen korjaussarjat Romaniasta, saa nähdä mitä tulee, ainakin vastaukset tulivat nopeasti.
Jallu
R1150 R
R1150 R
Re: Pahaenteistä kolinaa
Moi
kuten tuli tuolla aikaisemminkin todettua on läppärungot korjattu romanian miehen varaosilla ja hyvin tuntuu pelaavan, läppärunkojen synkkaus ja joutokäynnin säätö olisi vielä tehtävä sillä joutokäynti jäi 1500 kierrokseen, tyhjäkäynti ruuvit olivat tosi pikiset ja kun puhdistin ne saatoi se olla yksi syy kovaan joutokäyntiin, myös kulunut läppäakseli saattoi vaikuttaa kaasuläpän lepoavautumaan. Ostin itselleni kaasareiden synkkaukseen tarkoitetun tuökalun stormilta, saa nähdä kuinka äijän käy.
kuten tuli tuolla aikaisemminkin todettua on läppärungot korjattu romanian miehen varaosilla ja hyvin tuntuu pelaavan, läppärunkojen synkkaus ja joutokäynnin säätö olisi vielä tehtävä sillä joutokäynti jäi 1500 kierrokseen, tyhjäkäynti ruuvit olivat tosi pikiset ja kun puhdistin ne saatoi se olla yksi syy kovaan joutokäyntiin, myös kulunut läppäakseli saattoi vaikuttaa kaasuläpän lepoavautumaan. Ostin itselleni kaasareiden synkkaukseen tarkoitetun tuökalun stormilta, saa nähdä kuinka äijän käy.
Jallu
R1150 R
R1150 R
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Pahaenteistä kolinaa
Minä asensin tuon Romanian kaverin läppärungon akselikorjauspaketin eilen pyörään.alkjallu kirjoitti:Moi
kuten tuli tuolla aikaisemminkin todettua on läppärungot korjattu romanian miehen varaosilla ja hyvin tuntuu pelaavan, läppärunkojen synkkaus ja joutokäynnin säätö olisi vielä tehtävä sillä joutokäynti jäi 1500 kierrokseen, tyhjäkäynti ruuvit olivat tosi pikiset ja kun puhdistin ne saatoi se olla yksi syy kovaan joutokäyntiin, myös kulunut läppäakseli saattoi vaikuttaa kaasuläpän lepoavautumaan. Ostin itselleni kaasareiden synkkaukseen tarkoitetun tuökalun stormilta, saa nähdä kuinka äijän käy.
Helppo homma, mutta muutama asia pitää ottaa huomioon.
Kilinä loppui siihen.
Otin hommasta paljon valokuvia ja teen siitä asennuksesta ohjeen ja laitan sen myös mun huoltorompulle ja varmaan linkin myös tänne.
Pekka