Takaiskari K100RS
Takaiskari K100RS
Takaiskari on vaihtokunnossa mutta ennen kuin hankin uuden haluaisin kokemuksia eri merkkisistä iskareista.
Itse olen vähän miettinyt Wilbersin iskaria mutta ilmainenhan se ei ole.
Pyörä on K100RS -91 ABS:illa.
Hyvää kesän jatkoa,
Viking.
Itse olen vähän miettinyt Wilbersin iskaria mutta ilmainenhan se ei ole.
Pyörä on K100RS -91 ABS:illa.
Hyvää kesän jatkoa,
Viking.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Öhlins
Minulla on K 100 RS 16v ja Öhlins kaikilla säädöillä takana. Ajettu nyt iskarilla 81500 km. Pois en enää antaisi, on kyllä kallis mutta hintansa väärtti. Ja on huollettavissa, joten on melkein ikuinen.
Ainakin minulla vaati eteen progsessiiviset jouset ja SAE 15 iskariöljyt, niin vasta sitten oli samaa "paria" etu ja takapää.
Ainakin minulla vaati eteen progsessiiviset jouset ja SAE 15 iskariöljyt, niin vasta sitten oli samaa "paria" etu ja takapää.
Itse en ollut tyytyväinen
Se oli 80-luvun puolen välin jälkeen kun tuskailin K 100:n takaiskariongelman takia. Etusessahan joustomatka oli huomattavasti pitempi kuin takana ja ne oli mielestäni epäsuhteessa jo lähtökohtaisesti. En tykännyt silloin enkä tykkää vieläkään vellovasta jousituksesta a´la R 100. No, ostin silloin Ohlinsin Hyvinkäältä ja se oli kallis pettymys. Maksoi 2500 markkaa. Ehkä ko. pyörämalliin se oli vasta prototyyppi, mutta vaihdoin siihen lähes heti kolme pykälää vahvemman jousen. Sekin oli kallis. Iskarin sisuskaluihin, eli venttiileihin en puuttunut, eikä se kotimekaanikolta edes onnistuisi. Olihan se kuitenkin hienon näköinen, mutta...
Etupäähän laitoin SAE 10 öljyt ja se tukevoitti pyörää enemmän minun makuuni. Muuta kokemusta Öhlinsistä en omaa, mutta tuo K-mallin perä on vähän omalaatuinen... Iskarin pitäisi olla "linkun" takana, että siihen saisi progressiota. Tosin jousen "muodollakin" saa progressiota, mutta ei niin hyvin...
Kaiken kaikkiaan onhan Öhlins kuuluisa merkki jonka iso Yamaha omistaa, mutta on varmasti muitakin hyviä!
Etupäähän laitoin SAE 10 öljyt ja se tukevoitti pyörää enemmän minun makuuni. Muuta kokemusta Öhlinsistä en omaa, mutta tuo K-mallin perä on vähän omalaatuinen... Iskarin pitäisi olla "linkun" takana, että siihen saisi progressiota. Tosin jousen "muodollakin" saa progressiota, mutta ei niin hyvin...
Kaiken kaikkiaan onhan Öhlins kuuluisa merkki jonka iso Yamaha omistaa, mutta on varmasti muitakin hyviä!
Vielläkö on tarvetta takaiskariin?
Soittele numeroon 0400 470 944/matti