Taas uusi mysteeri. Valot vilkkuvat vuorotellen n. sekunnin jaksossa. Tämän tulisi merkitä sitä, että ongelma ilmenee ennen starttausta, siis ei alijännite ongelma. Sama tilanne jatkuu myös käynnistyksen jälkeen.
Muistin nollaus tapahtuu ilman ABS-nappia maadoittamalla tarkastusliittimen keskinapa ja ABS-yksikön liittimen nasta nr. 21. Mutta kun tuo 21'nen on tyhjä. Voi näitä välimallien välimalleja.
Tarkastusliittimen nastasta 2 mittaamalla jänniteheilahtelujen määrät saadaan syylliseksi keskusyksikkö, huh, kallista?
Tuntuuko tutulta? Auttaako maadoitus? Pystyykö keskusyksikön resetoimaan, ja kuka pystyy? Onko teippipala valojen päällä järkevin vaihtoehto?
Juhokusti Joensuusta
R 1100 S -99 ABS-ongelma
Re: R 1100 S -99 ABS-ongelma
No vastaampa itse, jos ratkaisusta olisi joskus jollekin apua.
1. Perussyy on vanha tuttu, mutta korostuu tässä mallissa ja ikäluokassa erityisesti. Hyväkuntoinenkaan (80 %:nen) akku ei enää riitä pitämään jännitettä starttauksen aikana riittävän korkeana, vaan ABS:t menevät vikatilaan. Kyse on pelkästä säädöstä, mutta sen muuttaminen onkin varsin työläs juttu. Pari kolme epäonnista starttia tukkii muistin ja vikatila jää pysyväksi.
Hanki geeliakku, se toimii paremmin ja maksaa (160 €). Exiden sivuilla R 1100 S on yksi harvoista malleista, joihin annetaan valinnaksi geeliakku.
2. Vikamuistin nollaus tässä ABS-napittomassa mallissa tapahtuu manuaalisesti GS 1150:n mukaisesti !?, tai BMW:n omalle testerillä hultosedän luona.
Tarkistakaa tämä manuaalinen toiminto netistä en muista enää tarkasti.
- testiyhteen sini-ruskea johto maihin
- virta päälle
- ABS-yksikön liittimestä nasta 21 maihin ja vika muisti nollautuu
sama
1. Perussyy on vanha tuttu, mutta korostuu tässä mallissa ja ikäluokassa erityisesti. Hyväkuntoinenkaan (80 %:nen) akku ei enää riitä pitämään jännitettä starttauksen aikana riittävän korkeana, vaan ABS:t menevät vikatilaan. Kyse on pelkästä säädöstä, mutta sen muuttaminen onkin varsin työläs juttu. Pari kolme epäonnista starttia tukkii muistin ja vikatila jää pysyväksi.
Hanki geeliakku, se toimii paremmin ja maksaa (160 €). Exiden sivuilla R 1100 S on yksi harvoista malleista, joihin annetaan valinnaksi geeliakku.
2. Vikamuistin nollaus tässä ABS-napittomassa mallissa tapahtuu manuaalisesti GS 1150:n mukaisesti !?, tai BMW:n omalle testerillä hultosedän luona.
Tarkistakaa tämä manuaalinen toiminto netistä en muista enää tarkasti.
- testiyhteen sini-ruskea johto maihin
- virta päälle
- ABS-yksikön liittimestä nasta 21 maihin ja vika muisti nollautuu
sama
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R 1100 S -99 ABS-ongelma
Tuolla on ohjeet.juhokusti kirjoitti: Tarkistakaa tämä manuaalinen toiminto netistä en muista enää tarkasti.
- testiyhteen sini-ruskea johto maihin
- virta päälle
- ABS-yksikön liittimestä nasta 21 maihin ja vika muisti nollautuu
sama
ABS vikakoodien nollaus
Pekka