onks tietoo
onks tietoo
elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
- kamale
- Viestit: 234
- Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
- Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
- Paikkakunta: ESPOO
Re: onks tietoo
tietoo ei oo, mutta väitän, että ei onnistu!
Kari
Kari
Kari
A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: onks tietoo
Mitäs ongelmia se naarmu aiheuttaa.glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
Eikö kone käy vai mitä?
Vai kuluuko männän renkaat alta aikayksikön?
Pekka
Re: onks tietoo
syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: onks tietoo
2-t vai 4-t? Diesel..bensa? Mikä kone? Missä kohtaa pyttyä? Mikä on korjauksen budjetin limitti?glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: onks tietoo
diesel yanmar vm-89. naarmu on ylhäältä alas senverran mitä mäntä liikkuu. budjetti on kannentiivisteen verran.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: onks tietoo
Myytkö koneen kahden kannentiivisteen hinnalla?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: onks tietoo
En myy. Laitan kasaan ja ajelen pari kesää. eli kysehän oli noista nykyajan ihmeaineista josko jollain olisi ollut kokemusta tai tietoa niiden käytöstä tälläisissä tapauksissa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: onks tietoo
Yanmar on hyvä kone. Haittapuolena TÖRKEÄN kalliit osat. Vertoja osien kalleudelle vie ehkä vain Peugeotin moposkootterit.
Takavuosina laitettiin kasaan 3-syl. Yanmar diesel ja siitä on varaosien hinnat tulleet tutuiksi.
Takavuosina laitettiin kasaan 3-syl. Yanmar diesel ja siitä on varaosien hinnat tulleet tutuiksi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: onks tietoo
K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km. Aikaahan sataan kilometriin menee matkavauhdilla tunti. Parissakymmenessä tunnissa öljyä kuluisi 3 litraa. Siihen nähden kulutus ei ole todellakaan mitenkään suuri.glenlivet kirjoitti:syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
Onko kampikammion huohotus kunnossa?
Oletko selvittänyt mistään Yanmarin max öljynkulutusta?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: onks tietoo
Taitaa öljynkulutus olla kuitenkin aika kohtuullista.Ismo Vaara kirjoitti:K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km. Aikaahan sataan kilometriin menee matkavauhdilla tunti. Parissakymmenessä tunnissa öljyä kuluisi 3 litraa. Siihen nähden kulutus ei ole todellakaan mitenkään suuri.glenlivet kirjoitti:syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
Onko kampikammion huohotus kunnossa?
Oletko selvittänyt mistään Yanmarin max öljynkulutusta?
Halvempaa ostaa öljyä kuin alkaa sylinteriä korjaamaan tai vaihtamaan.
"Yanmar oil consumption" hakusanoilla löytyy Kuuklesta paljon juttua Yanmarin öljynkulutuksesta.
Montako tuntia ajelet kesällä?
Tuli halpa remontti
Pekka
Re: onks tietoo
Joo ei se öljyn kulutuksen määrä paljon haittaa lähinnä savutus ja öljy läikät jäähdytysveden seassa. sitä kun lataa akkuja "yleisillä rannoilla" alkaa naapuriveneilijät katsella pitkää. Antaa katella.
Re: onks tietoo
Uskallan epäillä tuota tietoa, jos esim ajelisin Turusta Pariisiin niin öljyä kuluisi yli 3 litraa? Ja paljonkos se öljymäärä esim K 1200 koneessa on?K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km.
Re: onks tietoo
Kovakomilla ja plasmaruiskutuksella on mahdollista korjata joissakin erikoiskorjaamoissa.glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw.
Kovakromissa on se huonopuoli että pitää käyttää pehmeitä männänrenkaita, plasta korjatussa voi käyttää kromi renkaita. Lopputulos on takuu varmasti hyvä, mutta taitaa olla kallista nykyään????