onks tietoo

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
glenlivet
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Kesä 2006 21:52

onks tietoo

Viesti Kirjoittaja glenlivet »

elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw. :?:
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja kamale »

tietoo ei oo, mutta väitän, että ei onnistu!
Kari
Kari

A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw. :?:
Mitäs ongelmia se naarmu aiheuttaa.
Eikö kone käy vai mitä?
Vai kuluuko männän renkaat alta aikayksikön?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
glenlivet
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Kesä 2006 21:52

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja glenlivet »

syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw. :?:
2-t vai 4-t? Diesel..bensa? Mikä kone? Missä kohtaa pyttyä? Mikä on korjauksen budjetin limitti?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
glenlivet
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Kesä 2006 21:52

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja glenlivet »

diesel yanmar vm-89. naarmu on ylhäältä alas senverran mitä mäntä liikkuu. budjetti on kannentiivisteen verran.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Myytkö koneen kahden kannentiivisteen hinnalla?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
glenlivet
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Kesä 2006 21:52

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja glenlivet »

En myy. Laitan kasaan ja ajelen pari kesää. eli kysehän oli noista nykyajan ihmeaineista josko jollain olisi ollut kokemusta tai tietoa niiden käytöstä tälläisissä tapauksissa.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Yanmar on hyvä kone. Haittapuolena TÖRKEÄN kalliit osat. Vertoja osien kalleudelle vie ehkä vain Peugeotin moposkootterit.
Takavuosina laitettiin kasaan 3-syl. Yanmar diesel ja siitä on varaosien hinnat tulleet tutuiksi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

glenlivet kirjoitti:syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km. Aikaahan sataan kilometriin menee matkavauhdilla tunti. Parissakymmenessä tunnissa öljyä kuluisi 3 litraa. Siihen nähden kulutus ei ole todellakaan mitenkään suuri.
Onko kampikammion huohotus kunnossa?
Oletko selvittänyt mistään Yanmarin max öljynkulutusta?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ismo Vaara kirjoitti:
glenlivet kirjoitti:syy miksi purin koneen oli suuri öljyn kulutus.kansi koneistettiin toissa syksynä etä sen pitäisi olla kunnossa. männät ja renkaat näyttävät olevan kunnossa. naarmu on 70mm pitkä ja syvyyttä en osaasanoa sellainen että kynsi siihen tarttuu (melko tarkkaan ) . oljyä menee n. 0,5 L/parikymmentä tuntia. eli riittääkö tollanen naarmu pelkästää lisäämään kulutusta noin paljon.
K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km. Aikaahan sataan kilometriin menee matkavauhdilla tunti. Parissakymmenessä tunnissa öljyä kuluisi 3 litraa. Siihen nähden kulutus ei ole todellakaan mitenkään suuri.
Onko kampikammion huohotus kunnossa?
Oletko selvittänyt mistään Yanmarin max öljynkulutusta?
Taitaa öljynkulutus olla kuitenkin aika kohtuullista.
Halvempaa ostaa öljyä kuin alkaa sylinteriä korjaamaan tai vaihtamaan.

"Yanmar oil consumption" hakusanoilla löytyy Kuuklesta paljon juttua Yanmarin öljynkulutuksesta.

Montako tuntia ajelet kesällä?
Tuli halpa remontti :P :P :P

Pekka
:shock: :shock: :shock:
glenlivet
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Kesä 2006 21:52

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja glenlivet »

Joo ei se öljyn kulutuksen määrä paljon haittaa lähinnä savutus ja öljy läikät jäähdytysveden seassa. sitä kun lataa akkuja "yleisillä rannoilla" alkaa naapuriveneilijät katsella pitkää. Antaa katella.
Grandy
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Touko 2009 09:08
Moottoripyörän malli: r 1200 c

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja Grandy »

K-mallin bemarin koneen maksimi öljynkulutus on 0,15L/100km.
Uskallan epäillä tuota tietoa, jos esim ajelisin Turusta Pariisiin niin öljyä kuluisi yli 3 litraa? Ja paljonkos se öljymäärä esim K 1200 koneessa on?
pappa
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Maalis 2011 11:23

Re: onks tietoo

Viesti Kirjoittaja pappa »

glenlivet kirjoitti:elikkä venemoottorin sylinterissä on naarmu senverran syvä ettei lähde hoonaamalla pois. olisiko naarmu mahdollista täyttää jollain "kemiallisella metallilla" ja sitten hioa.kone on senverran vanha ja muitakin murheita siinä on ettei viitsi ruveta porauttamaan. HUOM ei bmw. :?:
Kovakomilla ja plasmaruiskutuksella on mahdollista korjata joissakin erikoiskorjaamoissa.
Kovakromissa on se huonopuoli että pitää käyttää pehmeitä männänrenkaita, plasta korjatussa voi käyttää kromi renkaita. Lopputulos on takuu varmasti hyvä, mutta taitaa olla kallista nykyään????
Vastaa Viestiin