Gummikuhista jämäkämpi?
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
- Paikkakunta: Nummela
- Viesti:
Gummikuhista jämäkämpi?
Milläs palikoilla saisi '92 Monolever-boxerista jämäkämmän? Toki uudet keulaöljyt menee sisälle talven nimiin, mutta nyt kokemusta / tietoa kaivattaisiin hyviksi koetuista etuvieterimerkeistä + takaiskarista. Joulupukille voisi vielä toivomuslistaa esittää!
Etuvietereitä saa tuohon 38 mm keulaan jos jonkinmerkkistä, mutta onko käytännön eroja?
Takapumppujakin on useita malleja; miksi ei "hinnat alkaen" Hagon tai Wilbers ajaisi asiaansa? RT nyt ei ole mikään hi-tech-raaseri, jossa pitäisi välttämättä olla täysin säädettävä alusta; kunhan nyt saisi vieteriä tiukattua satunnaiseen kaksipäälläajoon.
* * * * * * * * * *
Toki muutkin käytännön paranteluehdotukset kiinnostavat (ei, ei pyöränvaihtojuttuja... :p ). Tähän mennessä laatikon pohjalle tiensä jo löytäneet tolkummat maa- ja startinjohdot, Surefoot-sivutuki ja LED-paneeli takavalopolttimien sijaan.
Etuvietereitä saa tuohon 38 mm keulaan jos jonkinmerkkistä, mutta onko käytännön eroja?
Takapumppujakin on useita malleja; miksi ei "hinnat alkaen" Hagon tai Wilbers ajaisi asiaansa? RT nyt ei ole mikään hi-tech-raaseri, jossa pitäisi välttämättä olla täysin säädettävä alusta; kunhan nyt saisi vieteriä tiukattua satunnaiseen kaksipäälläajoon.
* * * * * * * * * *
Toki muutkin käytännön paranteluehdotukset kiinnostavat (ei, ei pyöränvaihtojuttuja... :p ). Tähän mennessä laatikon pohjalle tiensä jo löytäneet tolkummat maa- ja startinjohdot, Surefoot-sivutuki ja LED-paneeli takavalopolttimien sijaan.
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Taakse Öhlinssi, maksaa mutta kestää ja voi huoltaa tai siis -llattaa (nimimerkillä kolme (3) alkuperäistä rikkonut).
Eteen löytyy useammaltakin valmistajalta jousia, esim Stormilta ostin joskus Progressiven (USA) 10% alkuperäisiä jäykemmät (n. 100€) ja toisessa mulla on WhitePowerin jouset. Yksin ajettaessa WP:n on paremmat, kaksin Progressiven, varsinkin jos on vielä kotikin mukana.
Eteen löytyy useammaltakin valmistajalta jousia, esim Stormilta ostin joskus Progressiven (USA) 10% alkuperäisiä jäykemmät (n. 100€) ja toisessa mulla on WhitePowerin jouset. Yksin ajettaessa WP:n on paremmat, kaksin Progressiven, varsinkin jos on vielä kotikin mukana.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Jos jostain löydät K75-100:n keulan kolmioineen sopuhintaan, niin tulee hyvä. Ja taakse se öhläri.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
- Paikkakunta: Nummela
- Viesti:
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Meneeköhän ihan suoraan pulttaamalla paikoilleen? Hydrauliprässi- / hitsailusulkeiset ei oikein himottaisi.Ismo Vaara kirjoitti:Jos jostain löydät K75-100:n keulan kolmioineen sopuhintaan, niin tulee hyvä.
Nimim. "eBay jo kuiskuttelee..."
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Moron. Mun mielestä ei tarvi olla Öhlinssi, vaikka se varmaan onkin paras. WP on täysin huollettava laatupumppu ja samaten Wilbers. Tuolle Wilbersille myönnetään viiden vuoden takuu edellyttäen, että eka huolto tehdään 2 vuoden sisällä. Wilberssi on noista halvin mutta varmasti riittävän hyvä. Oitracon myy ko. pumppuja ja Totaltek WP:tä.
Parissa Hondassa oli Hagonit, toimivia kamppeita mutta en tiä, voiko niitä sitten avata, vaihtaa osia ja korjata.
Nyt Bemussa takana Wilbers lisäsäiliöllä ja KTM:ssä nuo laadukkaat WhitePowerit sisältyvät pyörän hintaan.
Terv.Ile
Parissa Hondassa oli Hagonit, toimivia kamppeita mutta en tiä, voiko niitä sitten avata, vaihtaa osia ja korjata.
Nyt Bemussa takana Wilbers lisäsäiliöllä ja KTM:ssä nuo laadukkaat WhitePowerit sisältyvät pyörän hintaan.
Terv.Ile
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Samat emäputkenlaakerit ja samalla etäisyydellä. Etuvanne sama. Jarrulevyistä en nyt muista kumminpäin se oli, pitikö laittaa aluslevyt alle, vai sorvilla lastu pois? Kyllä se taisi olla aluslevyhomma.HeikkiLukkari kirjoitti:Meneeköhän ihan suoraan pulttaamalla paikoilleen? Hydrauliprässi- / hitsailusulkeiset ei oikein himottaisi.Ismo Vaara kirjoitti:Jos jostain löydät K75-100:n keulan kolmioineen sopuhintaan, niin tulee hyvä.
Nimim. "eBay jo kuiskuttelee..."
Mulla on K-etupää hyllyssä. Voi olla, että toisen sisäputken joutuu vaihtamaan(oikaisua en suosittele).
Ajattelin omaan projektiin, mutta voisin myydäkin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
- Paikkakunta: Nummela
- Viesti:
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Eli jos etuvanne sama R vs K, niin K:n jarrulevyillä ei aluslevyjä tarvittaisi (vai onko R:n vanteen keskiö kapeampi)? Jarrusatulat lienevät samat, vaikka R:ssä ovatkin putken toisella puolella (etu vs taka). Tästähän taitaakin kehkeytyä pikkuprojekti talven synkkien iltojen ratoksi...Ismo Vaara kirjoitti:Samat emäputkenlaakerit ja samalla etäisyydellä. Etuvanne sama. Jarrulevyistä en nyt muista kumminpäin se oli, pitikö laittaa aluslevyt alle, vai sorvilla lastu pois? Kyllä se taisi olla aluslevyhomma.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Etupäänputket ovat K-mallin kolmioissa leveämmällä, siinä syy jarrulevyjen alle tarvittaviin levyihin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Wilperi ja WP on hyviä, on kokeiltu. Öhläri lienee paras, mutta myös kallein.
Muista ,että noihin saa huomattavan erivahvuisia jousia, pitää laskea painot jne.
Keulassa K100/75-viritys toimii myös, kaverille laitettin. On kuitenkin yllättävän pehmeä vaikka K-
pyörät on boksereita painavampia. Vakaus tulee lähinnä lisääntyneestä jätöstä. Muistaakseni 92-
malleissa etuakseli on jo haarukan keskellä, eikä etupuolella kuten vanhemmissa, eli muutos tulee kolmioiden offsetistä ja paksummista putkista eikä ole kovin suuri.
Pekistä jousista Wirth on ollut ok (ja taas ne jäykkyydet)
Keulahan tuossa on jo aika hyvä vakiona paitsi pehmeät jouset, niin rakenteluvinkkinä pikittäisjäykkääjät runkoon (moottorin molemmin puolin ) vois olla jotain.
Ja sitten se ikivanha juttu (en muista mitkaä on suositukset tohon malliin) rengaspaineet
minimi eteen 2,5 ja taakse 2,8 bar
cake
Muista ,että noihin saa huomattavan erivahvuisia jousia, pitää laskea painot jne.
Keulassa K100/75-viritys toimii myös, kaverille laitettin. On kuitenkin yllättävän pehmeä vaikka K-
pyörät on boksereita painavampia. Vakaus tulee lähinnä lisääntyneestä jätöstä. Muistaakseni 92-
malleissa etuakseli on jo haarukan keskellä, eikä etupuolella kuten vanhemmissa, eli muutos tulee kolmioiden offsetistä ja paksummista putkista eikä ole kovin suuri.
Pekistä jousista Wirth on ollut ok (ja taas ne jäykkyydet)
Keulahan tuossa on jo aika hyvä vakiona paitsi pehmeät jouset, niin rakenteluvinkkinä pikittäisjäykkääjät runkoon (moottorin molemmin puolin ) vois olla jotain.
Ja sitten se ikivanha juttu (en muista mitkaä on suositukset tohon malliin) rengaspaineet
minimi eteen 2,5 ja taakse 2,8 bar
cake
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
- Paikkakunta: Nummela
- Viesti:
Re: Gummikuhista jämäkämpi?
Kiitokset tietäjille,
eiköhän eteenpäin päästä etuvietereillä ja takaiskarilla (tällä hetkellä Wilbers johtaa). Keulanvaihto taitaisi moiseen matkalehmään (tai no painonsa puolesta toki lähempänä vasikkaa) olla jo yliampuvaa, ja tuossa tosiaan on jo se uudempi keula tolkummin etuputkin ja "akseli oikealla paikalla".
Nuo runkojäykisteet vasta sitten, kun RT:stä aletaan askartelemaan-paskartelemaan cafe raceria...
eiköhän eteenpäin päästä etuvietereillä ja takaiskarilla (tällä hetkellä Wilbers johtaa). Keulanvaihto taitaisi moiseen matkalehmään (tai no painonsa puolesta toki lähempänä vasikkaa) olla jo yliampuvaa, ja tuossa tosiaan on jo se uudempi keula tolkummin etuputkin ja "akseli oikealla paikalla".
Nuo runkojäykisteet vasta sitten, kun RT:stä aletaan askartelemaan-paskartelemaan cafe raceria...