K1100rs vm-96 lataus pulmia

K-sarjan pyörät
Läyhy BMW
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Marras 2010 17:15

K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Läyhy BMW »

Ajovalot kirkastuvat, kun kierroksia lisää. Elikkä jännite tippuu tyhjäkäynnillä. Kierroksilla kyllä lykkää 13-14 V.Olisiko vika laturin jännitteensäätimessä. Helppo irrottaa ilman laturin irroitusta. Kyselin laturin jännitteensäätimen hintaa. Pyysivät yli sata euroa. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

En ole 12 vuoden aikana myynyt ainoatakaan K-mallin laturia tai jännitteensäädintä niihin. On NIIIIN kestäviä! Ja kalliita: 832$! :shock:
Multa saat ehjän käytetyn säätimen 50€:lla.

Oletko muuten tarkastanut hiilien pituuden?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Läyhy BMW
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Marras 2010 17:15

Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Läyhy BMW »

Hiilet tulee ulos n 8 mm. Tämä säädin on sellainen jossa pyöreä musta lätkä joka on kahdella niitillä on hiilien päällä eikä sivussa.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Läyhy BMW kirjoitti:Hiilet tulee ulos n 8 mm. Tämä säädin on sellainen jossa pyöreä musta lätkä joka on kahdella niitillä on hiilien päällä eikä sivussa.
Hiilet kaiketi ok.
Juu, niin on. Tai oikeastaan säätimeen kuuluu se muovikiinnike, jolla se on kahdella ruuvilla kiinni laturinrungossa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Motonomi
Viestit: 79
Liittynyt: 31 Elo 2010 14:18
Moottoripyörän malli: BMW K100RS

Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Motonomi »

Tarkista ensin kaikki maadoitukset. Jos joudut säätimen vaihtamaan osta Ismolta tai katso Bosch-numero säätimen päästä. Se on se pitkä numerosarja. Varmasti samaa säädintä käytetään myös autojen latureissa. Kysele uutta säädinta Bosch-liikeistä esim. Alppilan Autohuolto Helsingissä. Hinnaksi veikkaan n. 30-40 euroa. Ainakaan K100:n säädin ei ole kalliimpi ja sitä käytetään yleisesti autojen latureissa.
Läyhy BMW
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Marras 2010 17:15

Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Läyhy BMW »

Joo uusi säädin löytyi bosch-liikkeestä hintaan 40 eur. Laitoin kiinni ja sama juttu. Kokeilin myös kaikki johdot. Laitoin myös rinnalle toiset johdot plussaan ja miinukseen. Ei muutosta lukemissa. Nyt arvelenkin, että vika voisi olla akussa. Akku ei ole ollut kuin kaksi kesää. Alkuperäinen bosch-akku. Viime kesänä tyhjeni pari kertaa, kun pyörä seisoi pari viikkoa. Nyt kun latasin neljä tuntia, happomittari näyttää punaista ja akkuhapossa kelluu jotain. Taitaa olla lyijyä. Olisiko että akun matala jännite tyhjäkäynnillä himmentäisi valoja ja kun nostaa kierroksia jännite nousee ja valot kirkastuu. Akun jännite tyhjäkäynnillä valot päällä 12V tai vähän alle. Kun nostaa kierroksia nousee heti 13,6V. Akku ehkä oikosulussa.
Ossi Viita-aho
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Marras 2011 17:20
Moottoripyörän malli: r1100rt

Re: K1100rs vm-96 lataus pulmia

Viesti Kirjoittaja Ossi Viita-aho »

Tervehdys,

Ootko mitannut diodit. Jos kaikki diodit eivät ole kunnossa, niin se heikentää laturin tehoa.
Vastaa Viestiin