Kunkku kirjoitti: Kiinnittäkääpä huomiota katteiden muotoihin. Aika hyvin on BMW:llä oltu haisulla noista muodoista jo kauan sitten.
Tuulitunneli on lahjomaton. Oli aikansa pienimmällä ilmanvastuskertoimella varustettu sarjavalmisteinen mp, kuskin ollessa istuvassa asennossa, eikä siis kyyryssä. Noh, otsapinnan koko onkin sitten eri juttu!
Pekkavee kirjoitti:HeikkiLukkari kirjoitti:
Samaten silmään tökkäsivät oitis RS:n Krauserin kannet.
Hahaa. No tiesin minäkin sen, että ovat Krauserin kannet, mutta olisi kiva kuulla Ismolta mitä kaikkea hienoa tuossa pyörässä on.
Pekka
Krauserin sarja tosiaan, mutta että oikein Ameriikan mallia! Olisin mieluummin ostanut Eurooppamallin, joissa on korkeampi puristus. Mutta se pitää ostaa mitä on saatavilla. Näitä ei kuitenkaan tehty koskaan 2000 paria enempää. Näiden männissä on ylimääräinen "kuoppa" joka kompensoi USA:n lyijyttömän rojubensan aiheuttamaa detonaatioherkkyyttä(seoksen syttyminen muualta kuin kipinästä). Parissa muussa pyörässä mulla onkin Eurooppamallit.
Tuohon sarjaan kuuluu siis 4v-kannet, männät, työntötangot ja tiivisteet, mutta sylinterit on BMW:n omat. Nokka-akseli on Motoren-Israelista ostettu Krauser spesiaali, jossa on nostoa 0,5mm vähemmän, mutta ajoitus on tiukempi. Tämä on tärkeää, sillä ko.kannet saattaa syödä ruvelle alkuperäisen nokan jo jopa 10000km:ssä!
Bensis on Heinrichin 34 litran urakkakannu, ohjaustanko on K100 RS:n ja iskarit Konilta.
Myös kaikki alkuperäiset osat on tallella.
Bensankulutus on n.1 litran vakiota pienempää ja vääntö on rajua. Tehot ei nyt niinkään ole vakuuttaneet, vaikka niitä pitäisi olla 12hp vakiota enemmän.
Yhden osan vielä haluaisin tuohon, nimittäin yhdenistuttavan satulan. Jos kenellä on tiatoo, saapi ilmotella!
Ja kyllä toi myytävänäkin on, rahaa pitää saada vain toista ämpärillistä!