Niitä löytyy oitis hintaan 73.- euroa, joka on erinomainen hinta ko. isosta laakerista.
Tuo sopii yli sataan eri BMW malliin.
Ensimmäistä kertaa se oli R80GS pyörässä vuonna 1980.
Ko. laakeri sopii kaikkiin noihin pyöriin:
Iso perälaakeri näihin pyöriin
Tuolta se laakeri 61917C3 löytyy:
61917C3
Toi C3 tarkoittaa väljempää toleranssiluokkaa, jollainen tarvitaan korkeanopeus ja lämpenevissä käyttökohteissa, jollainen tuokin perä on.
Alkuperäinen laakeri on FAG merkinen.
Tuo Kentson laakeri on NKE merkkinen. NKE on itävaltalainen laadukas laakerivalmistaja.
Tuo kannattaa vaihtaa joka pyörään ainakin 100.000 km välein niin ei tule murheita matkalla.
No LT möhköt kyllä kuluttaa noita ehkä puolet nopeammin.
Nyt talvellahan on aikaa tehdä tuo homma, niin ensi kesän ajelut on varmistettu ilman perämurheita.
Perälaakerin vaihtoon löytyy hyvä video tuolta ( HUOM. koko jotain 380 Megaa, kestää tovin ladata )
Perälaakerin vaihto
Ja sanallisia ohjeita tuolta
Laakerin vaihto
Homma on helppo tehdä itse.
Itse vaihdoin laakerin omaan pyörääni 100k km kohdalla ja hyvin pyörii vielä 150k km kohdalla.
Ei se ollut vielä ihan loppu kuitenkaan, mutta tulipa vaihdettua. Parempi niin, niin ei tarvitse tehdä hommaa reissulla eikä tule siitä sitten kaikenlaisia murheita ja lisäkuluja.
Hommaan tarvittava stefa löytyy Tiivistekeskuksesta tuotenumerolla 80611060500 hintaan 12.- euroa tai jotain.
Tuo on kyllä yksihuulinen, mutta toimii erinomaisesti ja kestää hyvin.
Pekka
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)