Kaveri Mikkelistä teki mielenkiintoisen havainnon GS 1150 nestekytkimen
putken ominaisuudesta. Eli siellä alhaalla työsylinteriin menevään putken
päällä on kumiletku, joka kiitettävästi kerää vettä sisäänsä. Tämä
putkihan on varmaan kaikilla sieltä lopusta pintaruosteessa, mutta kun tämä
kumiletu tulee sen varsinaisen nesteputken päälle ohi sen puristuskohdan
niin siinä on ajanmittaan luultavasti miina. Itselläni on samanlainen gessu
ja katsoin että minullahan tuo on aivan kuiva.... yllätys kun raotin sitä päällä
olevaa kumiletkua niin sieltähän tuli roimasti vettä. Nämä nestekytkimiset
alkavat olla siinä iässä että varmaan on hyvä tarkastaa tuo asia omasta pyörästa.
Vähän vaikeahan tuo paikka on päästä käsiksi. Itse sain työnnettyä sivusta sen
kumiputken suurella talttapäisellä ruuvarilla syrjään ja sen jälkeen tukevasta
rautalangasta tein koukun jolla sain venytettyä sitä letkua jolloin vedet pääsi
valumaan hyvin pois ja kuivattua paineilmalla. Lopuksi ruiskutin sprayvaseliinia
ruosteiseen kohtaan, joten eiköhän ole riittävästi säilötty ettei korroosio pahene.
Onko kellään tuo putki puhjennut korroosion vuoksi?
Nestekytkin
Nestekytkin
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nestekytkin
Monella se putki on nimenomaan puhjennut.
Siellähän se vesi muhii kumin alla.
Tuo kytkinletkun ruostuminen on ilmeisesti yleinen ongelma, johon kyllä auttaa R1150ADV:ssä käytetty ruostumaton kytkinletku.
Tuommoinen R1150ADV kytkinletku
Taitaa kyllä saada samanlaisen letkun teetettyä vaikka Dunlop HiFlexillä paljon halvempaan hintaan.
Steptoe on tuota asiaa käsitellyt GSser sivuilla monessakin ketjussa.
Tuossa yksi
Ensiapuna varmaan auttaa, että leikkaa sen kumin pois siitä banjon päästä niin kuin tuo Steptoen kuva näyttää
Pekka
Siellähän se vesi muhii kumin alla.
Tuo kytkinletkun ruostuminen on ilmeisesti yleinen ongelma, johon kyllä auttaa R1150ADV:ssä käytetty ruostumaton kytkinletku.
Tuommoinen R1150ADV kytkinletku
Taitaa kyllä saada samanlaisen letkun teetettyä vaikka Dunlop HiFlexillä paljon halvempaan hintaan.
Steptoe on tuota asiaa käsitellyt GSser sivuilla monessakin ketjussa.
Tuossa yksi
Ensiapuna varmaan auttaa, että leikkaa sen kumin pois siitä banjon päästä niin kuin tuo Steptoen kuva näyttää
Pekka
Re: Nestekytkin
Joo tuo oli Martilta hyvä huomio muistuttaa asiasta ja vielä tuo
kuvainfo sinulta Pekka saa varmasti monen kaverin tarkistamaan
asian talven aikana, ettei tule kesällä tuota yllätystä!
Mitenkä se nyt oli, vaijerissa vara parempi....
kuvainfo sinulta Pekka saa varmasti monen kaverin tarkistamaan
asian talven aikana, ettei tule kesällä tuota yllätystä!
Mitenkä se nyt oli, vaijerissa vara parempi....
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nestekytkin
No voi se vaijerikin katketa. Mulla on katkennut kerran Saaristorallireissulla.pertsa kirjoitti:Joo tuo oli Martilta hyvä huomio muistuttaa asiasta ja vielä tuo
kuvainfo sinulta Pekka saa varmasti monen kaverin tarkistamaan
asian talven aikana, ettei tule kesällä tuota yllätystä!
Mitenkä se nyt oli, vaijerissa vara parempi....
No ongelmahan hoituu helposti ja nopeasti vaijerin korjaussarjalla, joka mulla on aina mukana ja oli myös silloin.
Vanhaan kuoreen kun pujottaa uuden vaijerin ja laittaa nipan alapäähän niin kytkin toimii taas mainiosti.
Sen R1150 kytkinletkunhan voi sitten suojata vaikka ACF-50 aineella, niin ei ruostu!
ACF-50 tietoa
ACF-50 keskustelua
Trafi vaatii ACF-50 ainetta lentokoneiden ruosteenestoon
Tulee halvemmaksi kuin ruostumaton jarruletku.
Pekka