Prätkäily pitää nuorena!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Prätkäily pitää nuorena!
Kai tämä pätee myös BMW-kuskeihin, vaikka onkin Yamahan tuella tehty japsitutkimus!?
http://www.uusisuomi.fi/viihde/52354-ny ... aa-nuorena" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.uusisuomi.fi/viihde/52354-ny ... aa-nuorena" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- hlpvu8
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2006 22:13
- Moottoripyörän malli: R1200GS
- Paikkakunta: Hartola beach residence
Re: Prätkäily pitää nuorena!
No ihan VARMASTI pitää paikkansa myös, ja aivan erikoisesti, BMW kuskien osalta.
Pertsa, Free Artist of Life
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Prätkäily pitää nuorena!
No minäkin 58 V kaahailen vielä tuolla nuorten mukana pitkin hiekkateitä.
Eikä ne ole vielä karsaasti katsoneet.
Ja radalla mennään kanssa lujaa
Tulee nuoruus mieleen, kun silloin 70-luvulla kaahailin Ahvenistolla Suzukin T 500 pyörällä.
Ei toi Gessu ole yhtään huonompi siinä hommassa. Pikemminkin paljon parempi.
Pekka
Eikä ne ole vielä karsaasti katsoneet.
Ja radalla mennään kanssa lujaa
Tulee nuoruus mieleen, kun silloin 70-luvulla kaahailin Ahvenistolla Suzukin T 500 pyörällä.
Ei toi Gessu ole yhtään huonompi siinä hommassa. Pikemminkin paljon parempi.
Pekka
- kamale
- Viestit: 234
- Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
- Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
- Paikkakunta: ESPOO
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Pitää pitää paikkansa, minäkin jo kohta 57v. ja kyyti maistuu!
Joo radallakin R1200CL menee kovaa vaikka ei uskoisi!
Ja -72 ajeltiin isolla jawalla, eli Suzuki T500J:llä ja seuraavana vuonna, eli -73 Suzuki GT 380J:llä!
Jo tuolloin -72 oli lähellä ettei jo silloin tullut minusta bemaristia, harkinnassa oli R60/5, valkoinen ja valkoisilla sivulaukuilla, oli kuin poliisipyörä!
Joo radallakin R1200CL menee kovaa vaikka ei uskoisi!
Ja -72 ajeltiin isolla jawalla, eli Suzuki T500J:llä ja seuraavana vuonna, eli -73 Suzuki GT 380J:llä!
Jo tuolloin -72 oli lähellä ettei jo silloin tullut minusta bemaristia, harkinnassa oli R60/5, valkoinen ja valkoisilla sivulaukuilla, oli kuin poliisipyörä!
Kari
A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Kappas, Suzuki 380 oli mullakin, kunnes -81 Bemu valitsi mut...
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Minulla oli v.1965 MZ 125, ja Jawa 350 SixDays, -70 luvulla Kawa 500 ja Suzuki 250. Sen jälkeen ei omaa pyörää ollutkan pitkään aikaan, kunnes viime toukokuussa sain ajella kaverin vanhalla Honda 750K:lla. Siitä se kipinä syttyi ja, tuli ostettua entisen naapurintytön Kawa Er5. Sillä tuli kesä ajeltua ja marraskuussa tuli tilaisuus ostaa BMW R65. Näin minusta tuli bemaristi 62 vuotiaana. Olenkohan nuorentumut vai mikä minuun iski?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Tervetuloa lauteille; vainikbmw!vainikbmw kirjoitti:Minulla oli v.1965 MZ 125, ja Jawa 350 SixDays, -70 luvulla Kawa 500 ja Suzuki 250. Sen jälkeen ei omaa pyörää ollutkan pitkään aikaan, kunnes viime toukokuussa sain ajella kaverin vanhalla Honda 750K:lla. Siitä se kipinä syttyi ja, tuli ostettua entisen naapurintytön Kawa Er5. Sillä tuli kesä ajeltua ja marraskuussa tuli tilaisuus ostaa BMW R65. Näin minusta tuli bemaristi 62 vuotiaana. Olenkohan nuorentumut vai mikä minuun iski?
62v. ei ole este moottoripyöräilylle. Vuonna -89 tapasin napapiirillä hollantilaisen pariskunnan jonka isäntä oli 82v. Pyörä oli viimeisiä R69 S:iä. Silloin vehje tuntui TOSI antiikkiselta, mutta jos siirrytään nykyaikaan, onko vuosimallin -92 pyörät NIIN antiikkisia?
Syksyllä -98 "ajauduin" reissuillani puolalaisten motoristien kauden päättäjäisiin Zakopanessa. Kun vähän tutustuttiin, he ihmettelivät miksen ole aviossa!? Ikää jo 35v, eikä vaimoa!(epäilivät ensin kai homoksi)
Heidän "ikoninsa" oli "jo" 53v. kaveri, joka ajoi vanhalla wingillä. hänelle ei maksanut kapakassa mikään mitään, koska oli puolalaismotoristien sankari, ikänsä puolesta!
Motoristeja oli paikalla ainakin toistatuhatta, koska pari keskuksen kerrostaloa oli varattu pelkästään meille.
Noh, ajat muuttuu ja luulen, että Puolassakin on jo rikolliset mp-jengit?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Mullakin eka ISO pyörä oli T500:n. T-malleja(myös 250cc) broidin kanssa oli alnakin toistakymmentä alkuvuosina.kamale kirjoitti:Ja -72 ajeltiin isolla jawalla, eli Suzuki T500J:llä ja seuraavana vuonna, eli -73 Suzuki GT 380J:llä!
Hyvä perusmatkapyörä, 5,5L satasella. Eka porautus reilusti yli 100tkm. Sytkyn säätö, vaihdelaatikon ja keulan öljynvaihto. Ilmansuodatin tarvittaessa. Siinä huollot.
Toisaalta: Ajo-ominaisuudet vain suoraanajoon, jousitus mopoluokkaa.
Bugi: Öljyn täyttöaukon vieressä olevassa valussa lukee 1200cc... pitää olla vähintään 1500cc! Nykyään lähes kaikkien vanhojen T500:n vitonen vinkuu, koska on aikanaan pyörinyt kuivana.
GT-malliin tuo lohkon väärä info korjattiin 1500cc:ksi, moottorin muuten ollessa sama.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Peiliin pitää katsoa, että muistaa 61 olevan jo mittarissa. kuitenkin vieläkin joskus lapsettaa, ja pitää antaa "hanaa", kun takapenkki on tyhjä. Ja liki joka kesä pyörähdetään pyörällä Välimerellä. Yhtä innokkaana kuin -62 Danuvia 125:lla metsäpolkuja ja salaa yleisillä teilläkin tai -66 Jawa 250 Sixdaysillä crossia. Joten kai tämä harrastus sitten pitää nuorena tai ainakin nuorenmielisenä.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 05 Helmi 2011 13:30
- Moottoripyörän malli: R1200GSA
Re: Prätkäily pitää nuorena!
Ruumiin iällä väliä jos sielu käy vasta rippikoulua.