Talvirallireissulla seuraava havainto: Kahvanlämmittimet päällä laturin valo syttyi eikä sammunut. Myös KTM:n käynnistys apukaapeleilla sytytti valon.
Tänään starttasin pyörän ja valo ei sammunut.
- Akku uusittu jouluna.
- Hiilet sentin mittaiset, kontakti liukurenkaisiin hyvä.
- Haynesin pikatesti suoritettu eli oikosuljettu regulaattorin töpselin D+/DF pinnit, valo sammui eli regulaattori rikki???
- Testin jälkeen valo sammui, latausjännitte akun navoilla 13.6-14 volttia riippuen valokuormasta.
Voiko regulaattori mennä vähitellen rikki vai jotain muuta mitä?
T.Ile
Airheadin laturin valo ei sammu mutta....
Re: Airheadin laturin valo ei sammu mutta....
Nuo regulaattorit ovat jo /5 sarjasta lähtien olleet elektronisia, joten kyllä ne on kerrasta rikki.
Mutta tuo vika viittaa mielestäni kontaktihäiriöön?
Mutta tuo vika viittaa mielestäni kontaktihäiriöön?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
Re: Airheadin laturin valo ei sammu mutta....
Ilmeisesti oli kontaktihäiriö. Kun kytkin virran pyörään, niin öljynpainevalo ja latausvalo eivät joka kerta syttyneet. Syynä oli viallinen lattasulake. Lanka oli ehjä mutta murtunut "jalan" reunasta. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun lattasulake särkyy "väärästä" paikasta. Jotain halpoja kopioita?
Tutkin sähkökaavioita mutta ei ihan avautunut miten tuo viallinen sulake vaikutti latauksen merkkivaloon, tosin löysät liitokset aiheutavat mitä ihmeellisimpiä kepposia.
T.Ile
Tutkin sähkökaavioita mutta ei ihan avautunut miten tuo viallinen sulake vaikutti latauksen merkkivaloon, tosin löysät liitokset aiheutavat mitä ihmeellisimpiä kepposia.
T.Ile