Moi
Keltanokka täällä jo kyselee. Vajaan viikon vanha -07 R1200 GSA on tallissa, ja nyt pitäisi asentaa sähkötakille virran ulosotto.
Olen ymmärtänyt että näissä on joku "känniväylä", eli miten sen kanssa on. Voiko ottaa virran takille suoraan akusta, vai pitääkö tehdä jotain poppakonsteja.
Siitä kyllä suoriutuisin, mutta ainekirjoituksessa aiheesta "minä ja 12v sähkö" ei tulisi kovin pitkää kirjoitusta.
GSA:n sähköistä
GSA:n sähköistä
Viimeksi muokannut Haato, 28 Maalis 2012 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T: Haato
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: GSA:n sähköistä
Akusta suoraan... Valmiita johtosarjoja löytyy motoneteistä ja biltemoista, jos ei sähkötakin mukana tullut, niin eiku asentamaan virran ulosottoa sopivaan kohtaan
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Re: GSA:n sähköistä
Kiitoksia neuvoista.
Takin mukana olikin oma liitosjohto sulakkeineen kaikkineen, helppoa siis kuin juoda lasi kaljaa.
Onko tuossa can-väylässä jotain semmoista "miinaa" johon tietämätön voi mennä, ja rikkoa jotain.
Toisin sanoen, mitä Ehdottomasti EI saa tehdä.
Akun latauksesta olen sen kuullut, että pitäisi ottaa aina akku irti latauksen ajaksi.
Takin mukana olikin oma liitosjohto sulakkeineen kaikkineen, helppoa siis kuin juoda lasi kaljaa.
Onko tuossa can-väylässä jotain semmoista "miinaa" johon tietämätön voi mennä, ja rikkoa jotain.
Toisin sanoen, mitä Ehdottomasti EI saa tehdä.
Akun latauksesta olen sen kuullut, että pitäisi ottaa aina akku irti latauksen ajaksi.
T: Haato
Re: GSA:n sähköistä
Mulla on autokin noita baijerilaisten tekosia, ei kylläkään bokseri.
Siitä Webatso on tyhjentänyt akun muutaman kerran ja olen käynistänyt sen vaimon Audin akusta apukaapelilla.
Ja se Audi on ollut käynnissä.
Ei ole tullut mitän erikoista esiin.
Luulen, että tuossa CAN-väylässä liioitellaan sen häiriöalttiutta.
Datahan menee omassa väyläkaapeleissaan jo virta omassaan.
Onhan akku sentääan iso jännitesuodatin.
Sitten toinen juttu.
Vaihdatin akun akun isommaksi akkuliikkeessä ja kun menin kertomaan sen BMW-huollossa, niin pitivät minulle nuhtelun!
No minä vanhana akkumiehenä kyselin niiltä, mikähän tässä nyt mättää; minähän vaihdoin siihen samanlaisen "lyijykalsiumakun", kuin se vanhakin oli, joten latausjännitelkin tulee olla sama!
Eivät osannet sanoa mitään, selasivat vain naama punaisena huolto-ohjetta, jossa niin sanottiin.
Joten päädimme siihen, että olisi pitänyt ostaa 300E akku heiltä, sensijaan että ostin puolta halvemmalla akkuliikkeestä!
Siitä Webatso on tyhjentänyt akun muutaman kerran ja olen käynistänyt sen vaimon Audin akusta apukaapelilla.
Ja se Audi on ollut käynnissä.
Ei ole tullut mitän erikoista esiin.
Luulen, että tuossa CAN-väylässä liioitellaan sen häiriöalttiutta.
Datahan menee omassa väyläkaapeleissaan jo virta omassaan.
Onhan akku sentääan iso jännitesuodatin.
Sitten toinen juttu.
Vaihdatin akun akun isommaksi akkuliikkeessä ja kun menin kertomaan sen BMW-huollossa, niin pitivät minulle nuhtelun!
No minä vanhana akkumiehenä kyselin niiltä, mikähän tässä nyt mättää; minähän vaihdoin siihen samanlaisen "lyijykalsiumakun", kuin se vanhakin oli, joten latausjännitelkin tulee olla sama!
Eivät osannet sanoa mitään, selasivat vain naama punaisena huolto-ohjetta, jossa niin sanottiin.
Joten päädimme siihen, että olisi pitänyt ostaa 300E akku heiltä, sensijaan että ostin puolta halvemmalla akkuliikkeestä!
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: GSA:n sähköistä
Jaa mikähän tuohon vaikuttaa.Kunkku kirjoitti:Haato kirjoitti:
Muuta ei tule mieleen kuin apuvirran ottaminen tai antaminen toisen ajoneuvon akusta käynnistystilanteessa. Kaikki on ok niin pitkään kun se toinen ajoneuvo ei ole käynnissä.
Eihän se apuauton käynti vaikuta muuhun kuin sen apuauton akun jännitteeseen, joka pysyy vähän parempana.
Pekka