K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Hojo! Miten BMW:n oma tankkilaukku asettuu K1600GT:n tankin päälle? Peittääkö bensakorkin? Jos peittää, niin onko näppärästi irrotettavissa tankkauksen ajaksi?
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Laukku peittää täyttöaukon. Se tulee kinni tankin päälle kolmella hihnalla, yhdellä takapäästä ja kahdella edestä. Hihnoissa on pikalukot joista laukun saa kyllä nopeasti irti.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Jatkokymysys... Miten iso karttakirja menee bemarin tankkilaukun karttataskuun (korkeus, leveys)? Onko kellään kokemusta alla mainitusta tuotteesta? Tankkilaukkua saa kahta kokoa. Lähinnä kiinnostaa tuo pienempi malli. Manuskan mukaan bensakorkkikaan ei näyttäisi peityvän. Ja A4 koon painotuote mahtuu karttataskuun.
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 020-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 020-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Tulikin äsken tilattua tuo Touratechin pienempi tankkilaukku K1600GT:lle. Ja kenkäpussukka.
http://shop.touratech.se/FI/Catalog/bmw ... 020-0.html
http://shop.touratech.se/FI/Catalog/vas ... 052-0.html
http://shop.touratech.se/FI/Catalog/bmw ... 020-0.html
http://shop.touratech.se/FI/Catalog/vas ... 052-0.html
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Mielenkiinnolla odottelen että minkälainen kassi sieltä tulee. Kerro sitten jääkö bensakorkki oikeasti vapaaksi. Ja minkälainen kiinnityssysteemi siinä on. Touratechin mainoskuvat ovat aika epäselviä.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Saksan sivustolta löyty asennusohjeet paremmilla kuvilla. Taitaa tuo bensakorkki peittyä sittenkin. Yläpuolisten pikalukkojen läpyskä tulee ohjaustangon alla oleviin ruuvinreikiin. Nuo pyöreät läpyskät on vissiin kakspuolisia tarroja.
http://shop.touratech.de/media/manuals/ ... 1020-0.pdf
http://shop.touratech.de/media/manuals/ ... 1020-0.pdf
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Sain viritettyä Touratechin tankkilaukun pyörään. Kiinnityssysteemin takimmaiset ruuvit on samaa tyyliä kuin bemarin alkuperäiset, mutta etummaiset on kuusiokoloilla. Ei voinu käyttää pyörän työkaluja. Minkähän takia tuommoiseen ratkaisuun on päädytty? Bemarin ruuvit on "teroitettu" ja ne hulahtaa heti oikeaan asentoon jengoille. Touratechin ruuvit on tasaiset ja varsinkin etummaiset on infernaalisen vaikeat saada menemään oikeaan asentoon. Ruuvimeisseli menee juuri ja juuri ohjaustangon alle. Joutuu taistelemaan kiinnityslärpäkettä vastaan ja lähes sokkona pyörittämään ruuvia jengoilleen. Pudotinkin rikan ja holkin katteiden sisään En rupea purkamaan pyörää moisten takia. Ei muuta kuin uusi ruuvisetti tilaukseen. Kun tangon kääntää ääriasentoon, niin se ottaa kiinni kiinnityslärpäkkeeseen. Ei varsinaisesti haittaa. Laukku muuten on laatutyötä. Hyvä ostos.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Minulla on käytössä tuo Heldin Slide-Streak laukku.Noissa on tuo Slide System pikakiinnitys.
Erittäin kätevä tuollainen pikakiinnitys.Tankatessa tai kahville mennessä saa helposti laukun mukaan.
http://www.heldusa.com/slidestreak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on helposti siirrettävissä jos pyörää (merkkiä) vaihtaa.Uusi sovite vain tankkiin.Tätähän ei kuitenkaan tapahdu
Erittäin kätevä tuollainen pikakiinnitys.Tankatessa tai kahville mennessä saa helposti laukun mukaan.
http://www.heldusa.com/slidestreak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on helposti siirrettävissä jos pyörää (merkkiä) vaihtaa.Uusi sovite vain tankkiin.Tätähän ei kuitenkaan tapahdu
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
K1600GT:n tankki on mallia kyttyräselkä ja mainitsemasi tasapohjainen laukku ei sovi.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
On se Gessussa myös aika kaareva ja laukku näyttääkin että se on vain toisen pään varassa.Mohawk kirjoitti:K1600GT:n tankki on mallia kyttyräselkä ja mainitsemasi tasapohjainen laukku ei sovi.
Siinä on kova pohja ja tukeva kiinnitys niin kyllä se on hyvin kestänyt.
Lieneekö sitten K1600 malleihin sopivaa adapteria.
Edit:Katsoin noita K1600:n kuvia ja minusta näyttää että siinä tuon Heldin laukun saa vielä paremmin asennettua kuin Gessussa.
Laukun pohjassa on paljon kiinnitysreikiä joilla laukun paikkaa voi säätää.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Mitenkähän mahtais mahtua ko.laukku GTL:n sarvikon väliin? Onko laukun paikka säädettävissä ja minkä verran? Peittääkö etuläppä tankinkorkin?Mohawk kirjoitti:Sain viritettyä Touratechin tankkilaukun pyörään. Kiinnityssysteemin takimmaiset ruuvit on samaa tyyliä kuin bemarin alkuperäiset, mutta etummaiset on kuusiokoloilla. Ei voinu käyttää pyörän työkaluja. Minkähän takia tuommoiseen ratkaisuun on päädytty? Bemarin ruuvit on "teroitettu" ja ne hulahtaa heti oikeaan asentoon jengoille. Touratechin ruuvit on tasaiset ja varsinkin etummaiset on infernaalisen vaikeat saada menemään oikeaan asentoon. Ruuvimeisseli menee juuri ja juuri ohjaustangon alle. Joutuu taistelemaan kiinnityslärpäkettä vastaan ja lähes sokkona pyörittämään ruuvia jengoilleen. Pudotinkin rikan ja holkin katteiden sisään En rupea purkamaan pyörää moisten takia. Ei muuta kuin uusi ruuvisetti tilaukseen. Kun tangon kääntää ääriasentoon, niin se ottaa kiinni kiinnityslärpäkkeeseen. Ei varsinaisesti haittaa. Laukku muuten on laatutyötä. Hyvä ostos.
Tuo HELD:n systeemi ei ole käypänen 6 gt/gtl tankkiin, koska ruuvit sijaitsee katteen/korkin alla.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Eipä taida sopia tosiaankaan K1600 malleihin.Siinä ei näytä olevan ruuveja näkyvissä.Löysin kuvan josta selvisi.jaksa kirjoitti:Mitenkähän mahtais mahtua ko.laukku GTL:n sarvikon väliin? Onko laukun paikka säädettävissä ja minkä verran? Peittääkö etuläppä tankinkorkin?Mohawk kirjoitti:Sain viritettyä Touratechin tankkilaukun pyörään. Kiinnityssysteemin takimmaiset ruuvit on samaa tyyliä kuin bemarin alkuperäiset, mutta etummaiset on kuusiokoloilla. Ei voinu käyttää pyörän työkaluja. Minkähän takia tuommoiseen ratkaisuun on päädytty? Bemarin ruuvit on "teroitettu" ja ne hulahtaa heti oikeaan asentoon jengoille. Touratechin ruuvit on tasaiset ja varsinkin etummaiset on infernaalisen vaikeat saada menemään oikeaan asentoon. Ruuvimeisseli menee juuri ja juuri ohjaustangon alle. Joutuu taistelemaan kiinnityslärpäkettä vastaan ja lähes sokkona pyörittämään ruuvia jengoilleen. Pudotinkin rikan ja holkin katteiden sisään En rupea purkamaan pyörää moisten takia. Ei muuta kuin uusi ruuvisetti tilaukseen. Kun tangon kääntää ääriasentoon, niin se ottaa kiinni kiinnityslärpäkkeeseen. Ei varsinaisesti haittaa. Laukku muuten on laatutyötä. Hyvä ostos.
Tuo HELD:n systeemi ei ole käypänen 6 gt/gtl tankkiin, koska ruuvit sijaitsee katteen/korkin alla.
Tuo ohjaustanko on myös sellainen että rajoittaa laukun kokoa ja sijoitusta.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Laukun paikka ei ole säädettävissä. Alapäässä on liikkumavaraa, koska siinä on tarrakiinnitys. Yläpäässä on käännettävät pikalukot eikä mitään säätövaraa. Etuläppä ei peitä tankkin korkkia. Mä luulen että ei mene GTL-malliin. Touratechin sivustolla tuo ja laukun isompi versio on mainittu nimen omaan K1600GT:n tuotelistalla. Bemarin oma laukkukin menee vaan GT-pyörään.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Touratech lähetti uuden pultti/rikka/holkki -setin, kun pudottelin version 1 osia katteiden sisään Eivät veloittaneet mitään. Kiitettävä palvelu.
Re: K1600GT JA BMW:N TANKKILAUKKU
Vaikka Touratechin tankkilaukun alla on sileä pehmustekalvo, niin tankin päälle kannattaa laittaa joku tarra tai kalvo. Hakkaa nimittäin maalia ruvelle vaikka ei uskoisi.