SMOTO ry

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: SMOTO ry

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Pekkavee kirjoitti:
Raffe kirjoitti:
Luontevaa on tietysti motoristin laskea kaikki bensalitroissa, mutta jotakuta kenties
kiinnostaa mitä se tekee euroissa. Jos 1200 kerhojäsentä maksaa jäsenmaksun 20e,
siitä menee SMOTOlle 4320 e. Joka kuudennen, eli 216 kerholaisen jäsenmaksu tilittettäisiin
siis kokonaisuudessaan SMOTOlle. Niin, ja bensalitroissa laskettuna tuo tekee 2400l.
(Jos keskikulutus olisi 5l/100km tuolla polttoainemäärällä ajelisi kierroksen pallon ympäri).
Paljon vai vähän?
No voisihan sitä laskea samalla systeemillä SMOTOn kerhoedutkin sitten.
1200 jäsentä.
- 200 tekee ehkä ulkomaan reissuja ja käyttää laivoja. Etu vähintään 20.- per jäsen. Eli 4.000.- euroa yhteensä. Tai kahdella reissulla 8.000 euroa yhteensä.
- Retkeilymaja-alennus 2.50€/yö Suomessa ja ulkomailla jotain muuta. Vaikka 300 matkailijaa ja 2 yötä per kuski on yhteensä 1500.-.
- Hotellimajoituksista on monessa hotellissa 10 % alennus. Vaikka 200 hotelliyötä, etu jotain 2000.- euroa.
- Katsastusalennukset K1 katsastuksissa
"Henkilöauto, pakettiauto ja kevyt perävaunu alle 3500 kg 35,00 €"
Normaali drive in hinta 45€
Ehkä 500 jäsentä katsastaa autonsa, eli 5000.- euron säästö.
Mulla ei ole autoa.
- Ja paljon muita yksittäisiä alennuksia eri kohteisiin ja majoituksiin.

Tuostakin tulee jo noilla olettamuksilla 12.500 euron säästö kerholaisille.
Ja voihan noita laskea vaikka miten.

Minä ainakin olen saanut SMOTO jäsenyydestä, joka on mulla HMPK kerhon kautta, huomattavasti suuremman summan vuodessa takaisin kuin sen kaksi litraa bensaa. Olen reissannut laivalla mm. Viroon ja Ruotsiin ja asunut retkeilymajoissa.

Eikä tuota mielestäni pitäisi edes laskea sijoitus/tuotto akselilla vaan jo SMOTOon kuuluminen ja sen tukeminen on kaikkien motoristien etu.

Tuolla löytyvät ne SMOTOn jäsenedut.
SMOTO jäsenedut

Ja voisihan tuota kerhon jäsenmaksua nostaa vaikka 3 euroa. Tuskin se ketään karkottaa kerhon jäsenyydestä. On se kuitenkin aika edullinen jäsenmaksu.

Kaikkein tärkeintä kerhon toiminnassa on kuitenkin taata kerhon sisäinen tiedotus Rikastimen säännöllisen julkaisun avulla, jolloin kerholaiset myös huomaavat saavansa kerhosta etua.
Myös tänne foorumille toivoisin lisää hallituksen tiedotusta mitä kerhossa tapahtuu, mitä on päätetty hallituksen kokouksissa jne.
HMPK kerhossani esim. hallituksen kokousten pöytäkirjat tulevat nettisivuille, josta on mukava katsella mitä on tekeillä. Toki kirjautumisen taakse jokaisen omilla salasanoilla, niin ei ihan kaikki netissä pääse niitä lukemaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Yhdentekevää miten suuriksi KERHOLAISTEN edut haluat arvioida, SMOTOon liittyminen tekee
vuosittain n.4300e loven KERHON kassaan. Niinkuin kikkapihdit ynnä muita varusteita hävittänyt entinen motoristi totesi:" mistä me ne otetaan? "
cake
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2008 03:17
Moottoripyörän malli: R

Re: SMOTO ry

Viesti Kirjoittaja cake »

Toisessa ketjussa kysytään juuri porukan eri kerhoihin kuulumista ja sitä kautta Smoton
jäsenyyksistä.
Itse olen Ducati Clubin jäsen ja siten myös Smoton ja kiinnostaisi tietää, mitä etua olisi
myös BMW-kerhon kautta kuulua Smotoon?
Tällöin saisin samat edut, mutta maksaisin jäsenmakun kahteen kertaaan.

Smoton jäsenenä olen hieman huolissani kysisen järjetön uskottavuudesta.
Huimia jäsenmääriä tuodaan julki, mutta kukaan ei taida tietää moniko on jäsen useamman kerhon
kautta.

Siis: perustetaan Bemarikerhoon alaosastot K- R- S- ja F-kerho, minäkin kuuluisin näistä
kolmeen.
Kerhon jäsenmäärä monikertaistuisi, samoin jäsenmaksutulot.

cake
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

Re: SMOTO ry

Viesti Kirjoittaja kamale »

Joo, niin olen tietoja kysynyt ja luvannut jotain "dataakin" laskea, kunhan saan riittävästi materiaalia!

No tietystihän ne edut ovat samat, mutta voin vakuutta, että ei ne rahat Smotossa hukkaan mene! Nyt Smoto toimii ihan vapaaehtoisperiaatteella ja, kun sen ottaa huomioon, niin aika paljon aikaankin on saatu! Ja vielä enemmän saataisiin aikaan, jos jossain vaiheessa voitaisiin palkata vaikka yksikin henkilö hoitamaan meidän kaikkien motoristien etuja!

En osaa sanoa, kuinka moni jäsen kuuluu useampaan kerhoon, koska Smotolla on tiedossa vain kerhojen vuosittain ilmoittama jäsenmäärä. Me ei siis teidetä ketä mihinkin kerhoon kuuluu!

Ja vaikka tavallaan maksat "kahteen kertaan", niin ei se kuitenkaan näy jäsenmaksussasi, koska kerhot ne maksaa! Mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin ei rahat hukkaan mene, ne käytetään ihan kaikki meidän motoristien edunvalvontaan! Edunvalvontaa niin kotimaassa kuin myös EU:n tasolla, eli mahdollisimman kattavasti! Pyrimme siis vaikuttamaan kaikkiin asioihin, jotka jollain tavalla koskettavat meitä motoristeja. Ihan keskikaiteista, täryalueista, tiemerkinnöistä, katsastus asioista, rakentelusta, turvavarusteista ja kaikestakin muusta mitkä asiat vaan meitä jollainlailla koskevat! Pyrimme tietysti myös lisäämään jäsenetuja ja tietysti pitämään jo olemassa olevia yllä. On tosin saatu tietää, että useamminkin jäsenet voisivat etujensa perään kysellä ja sitä jäsenkorttiaan näyttää, siis kerhonsa jäsenkorttia, jossa on Smoton logogin!

Täältä kannattaa opiskella mitä ja miten hoidetaan ja ainahan sitä tietysti ohjeita ja neuvoja ja toivomuksia kuunnellaan ja pyritään myös tekemään konkreettisia asioita niiden pohjalta!

http://www.smoto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajokausi alkaa ja muistakaahan ajella TURVALLISESTI,

Kari
Kari

A niin kuin Alfa Romeo, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL + Canon
Vastaa Viestiin