Heikko öljyntulo toiselle pytylle

pali
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Tammi 2011 17:22
Moottoripyörän malli: BMW R 50/5

Heikko öljyntulo toiselle pytylle

Viesti Kirjoittaja pali »

Morjens!
Laittelin pyörääni R50/5 -71 uudet keinuvivut akseleineen laakeriholkkien kera. Myös nokkaketjun
kiristimineen uusin. Testailin sitten ilman venttiilikoppia öljynkiertoa keinuvivulle ja huomasin ,että
oikealle pytylle antaa selvästi vähemmän( mutta tulee kuitenkin), myös venttilikoneisto pitää enemmän ääntä lämpimänä oikealla puolella.
Käytin myös sylinterin pois ja tarkistin öljykanavat ylimpien pinnapulttien juuresta,
mutta kaikki näytti olevan OK. Onko kellään vinkkejä mistä heikompi öljynkierto toiselle puolelle
johtuu ja aiheuttaako se myös ääntä . Tuli mieleen että ventttiilinnostimia( nokka-akselin ja työntötangon välissä) en ole tarkastanut!!
Öljyn kulkureitti lähinnä lohkon molemmille puolille kiinnostaisi tietää myös.
pali
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Tammi 2011 17:22
Moottoripyörän malli: BMW R 50/5

Re: Heikko öljyntulo toiselle pytylle

Viesti Kirjoittaja pali »

netistä löytyi sivut missä on kaavakuvat Bmw:n öljynkulusta moottorissa.
bmw motorcycletech.info -sivuilta näyttää löytyvän paljon asiaa
cake
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2008 03:17
Moottoripyörän malli: R

Re: Heikko öljyntulo toiselle pytylle

Viesti Kirjoittaja cake »

Tuo viitossarjalainen ei ole mulle niin tuttu, mutta tuoreemmissa peleissä ainakin on merkkipiste
keinuvipujen akseleissa.
Sen pisteen pitää olla ylös ja ulospäin asennettuna jotta öljy liikkuu, se merkkaa näet akseliden öljykanavia, jotka tulee vinosti pinnapultilta ulospäin.
Olen kyllä nähnyt sellaisenkin akselin, jossa öljyreikää ei ollut porattu läpi asti, ei varmaan paljoa voidellut.
Venttilinnostajat ja työntötangot voi kyllä kolista, mutta ne ei vaikuta kanteen tulevaan öljyyn.

cake
Vastaa Viestiin