Kiinnostaisi tietää muiden kokemuksia GS:n kaasuun vastaavuuden kanssa. Edellisissä pyörissäni (japsit ja viimeisin LT) en ole törmännyt vastaavaan ilmiöön.
Kyse on pienillä vaihteilla (1. ja 2.) ajaessa yliherkkä reagointi kaasukahvaan kiertoon. tarkoitan kaasua lisättäessä. Meinasi ns. mopo karata käsistä kaupungin pääkatua ajaessa. Ajokokemusta tällä mopolla vasta 150 km.
Taustaa: GS vm. 2006, katti poistettu orkkiskäyrien kanssa ja tilalle uudet putket ilman kattia, Remuksen hiilikuitu slipari. Ruisku säädetty Wunderlich Performance ks. liitteen kuva. Avarampi ilmanputsari. Penkitetty MP-Mesta Heikkinen Joensuu. Selkeä tehon ja väännön lisäys.
Ongelma on, etten osaa verrata orkkis Gessuun, en ole sellaisella koskaan ajanut
Gessun kaasuun reagointi äkkijyrkkää???
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:59
- Moottoripyörän malli: R 1200 GS
- Paikkakunta: Outokumpu
Gessun kaasuun reagointi äkkijyrkkää???
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
when you drive a bike, remember; safety first.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Gessun kaasuun reagointi äkkijyrkkää???
Eiköhän tuolla saa säädettyä juuri sellaiseksi kuin itse haluaa.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 16 Maalis 2012 12:02
- Moottoripyörän malli: R 1200 GS
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Gessun kaasuun reagointi äkkijyrkkää???
Tältä keväältä 2000 km kokemus 2009 mallin 1200 gessusta.
Pyörä on vakio ja ainakin tässä yksilössä ei minulla ole huomautettavaa
kaasun reagoinnissa. Ruiskun toiminta on kaiken kaikkiaan varsin hienoa ja
moottorijarrutustilanteen jälkeen kaasua lisättäessä ei synny on / off ilmiötä .
Kaasuun reagointi ei ole millään tavalla yliherkkää.
Voisi olettaa että että sinun pyörään tehdyillä muutoksilla on vaikutusta
mainitsemaasi käyttäytymiseen.
Pyörä on vakio ja ainakin tässä yksilössä ei minulla ole huomautettavaa
kaasun reagoinnissa. Ruiskun toiminta on kaiken kaikkiaan varsin hienoa ja
moottorijarrutustilanteen jälkeen kaasua lisättäessä ei synny on / off ilmiötä .
Kaasuun reagointi ei ole millään tavalla yliherkkää.
Voisi olettaa että että sinun pyörään tehdyillä muutoksilla on vaikutusta
mainitsemaasi käyttäytymiseen.
R 1200 GS -09
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Gessun kaasuun reagointi äkkijyrkkää???
Wunderlichin sivuilla sanotaan tuosta Wunderlich Performance vehkeestä mm.
* Spontanere Gasannahme.
Eikös se siis kuulu asiaan tuossa vehkeessä.
Ja on varmaan tottumiskysymys.
Heh, Googlen kääntäjä antoi tuolle seuraavan käännöksen:
"Lisää spontaani kaasuun"
Ehkä lähempänä olisi kuitenkin "nopeampi ( tai spontaanimpi) kaasuunvastaavuus"
Pekka
* Spontanere Gasannahme.
Eikös se siis kuulu asiaan tuossa vehkeessä.
Ja on varmaan tottumiskysymys.
Heh, Googlen kääntäjä antoi tuolle seuraavan käännöksen:
"Lisää spontaani kaasuun"
Ehkä lähempänä olisi kuitenkin "nopeampi ( tai spontaanimpi) kaasuunvastaavuus"
Pekka
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 16 Helmi 2012 21:59
- Moottoripyörän malli: R 1200 GS
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Gessun kaasuun reagointi äkkijyrkkää???
Kiitos vastauksista, niistä oli apua, varsinkin pekkaveen Oli myös hyvä tietää, ettei vakio Gessussa ole samaa ilmiötä. Tämä oli eka kerta kun ostin ns. sian säkissä, enkä koeajanut ko. mallia. Muuten olen hyvin tyytyväinen pyörääni. Tänään kokeilin ajoa huonokuntoisella soratiellä ja tarkoituksella etsin monttuja (niitä ei tosin näillä itäsuomen teillä tarvinnut hirveästi etsiä). Loistavasti meni ajaminen, Wilbersit toimivat mainiosti.
Täytyy yrittää säätää vastaavuutta heikkommaksi. Kaasuun vastaamisen "spontaanisuus" on huono ominaisuus, ei hyvä. Vaarantaa liikenneturvallisuutta itselleni ja muille.
Turvallista matkantekoa!
Täytyy yrittää säätää vastaavuutta heikkommaksi. Kaasuun vastaamisen "spontaanisuus" on huono ominaisuus, ei hyvä. Vaarantaa liikenneturvallisuutta itselleni ja muille.
Turvallista matkantekoa!
when you drive a bike, remember; safety first.