Yritin vaihtaa akkua ja siinähän pitää nostaa tankkia, se lipesi ja aiheutti oikosulun osumalla samanaikaisesti akun + napaan ja bensapumpulle menevään maajohtoon. Maajohto oli lattaliittimellä jatkettu tankille menevän vihr/valk ja valk/sin johtojen liittimen kohdalta. Ihmettelin miksi tällainen liitos oli aikoinaan tehty. Seuraus oli maajohdon kuoren täydellinen sulaminen. Bensapumpun laipassa on valkoinen liitin ulkopuolella eikä ole vaihdettavissa, joten piti hommata uusi laippa. Irroitin vanhan pumpun ja kytkin sen uuteen laippaan. Pumppu alkoi pumppaamaan kuten oli tehnyt ennenkin, mutta moottori ei käynnistynyt. Pumppu toimi vaikka en kytkenyt uutta maajohtoa. Sai maata rungon kautta. Mutta pumpulle virtajohtona menevä vihr/valk johto oli virraton valk/sin jodossa oli virta. Tankin pinnanhälytys merkkivalo ei syttynyt. Olisiko vika bensapumpun releessä? Saiko pumppu virtansa pinta-anturin kautta? Voisiko maajohdon palaminen aihettaa jossain muualla vaurioita? Mikään sulake ei ole palanut. Olen aina vierastanut kaikkea sähkön kanssa seurustelua.
Voisiko joku ystävällisesti valaista.
TA