Kaasarien säätö
Kaasarien säätö
Ostin äskettäin BMW R65:n. Ongelmana pyörässä on se että kierrosten lisäys tuntuu väkinäiseltä eikä kierrokset nouse herkästi. Alakierroksilla ajaessa kone täristää voimakkaasti. Epäilen että kaasuttimien säädöt ovat pielessä ja epäilen myös että myös synkronointi ei ole kohdallaan. Voisiko kukaan antaa neuvoja kuinka kaasuttimet säädetään ja saadaan synkronoitua keskenään.
Re: Kaasarien säätö
Tarkistus, että kaasarit on mekaanisesti ehjät ja puhtaat. Neulat tehtaan säätöihin...koloa en muista.
Tasapainotus U-putkella eli letkulla, jossa öljyä. U-haarojen syvyys esim. n. 1m, jossa sitten 0,5m öljyä. Molemmissa kaasareissa on alapuolella letkulle ruuvilla suljetut yhteet.
Ensin tasapainoon tyhjäkäynillä niin, että säätö tapahtuu tyhjäkäyntiruuveista ja tyhjäkäynnin seosruuveista hakemalla paras käynti ja tasapaino.
Toinen vaihe n. 3000kier./min nopeudella ja säätö kaasuvaijerien säädöillä.
That´s it.
Tasapainotus U-putkella eli letkulla, jossa öljyä. U-haarojen syvyys esim. n. 1m, jossa sitten 0,5m öljyä. Molemmissa kaasareissa on alapuolella letkulle ruuvilla suljetut yhteet.
Ensin tasapainoon tyhjäkäynillä niin, että säätö tapahtuu tyhjäkäyntiruuveista ja tyhjäkäynnin seosruuveista hakemalla paras käynti ja tasapaino.
Toinen vaihe n. 3000kier./min nopeudella ja säätö kaasuvaijerien säädöillä.
That´s it.
Re: Kaasarien säätö
Kiitos ohjeista! Säädöt tehty. Letkuun kaadoin 2-tahtiöljyä ja letkun kiinnitin listanpätkään nippusiteillä. Letkun mutkan jätin sopivasti kaarelle. Säädöt oli tehty aikaisemmin ohjekirjan mukaan. Kone käyntiin ja toinen kaasari melkein imaisi öljyt sisäänsä. Pahasti pielessä. Ruuvailemalla ensin tyhjäkäynti balanssiin ja sitten 3000 kieroksilla. Koeajolle. Pyörä muuttui täysin. Ottaa herkästi kierroksia ja se kaamea tärinä, joka varsinkin alakieroksilla häiritsi, on nyt poissa.