Pyörä r1200gs pitäisi viedä loppuviikosta ensihuoltoon 500-1200 km, maahantuojan valtuuttamaan huoltoliikkesen. Kyselin mitä huoltoon kuuluu?
Kuulemma/ihmettelen sylinterin kannen kiristys ei kuulu ensihuotoon. Minulla on itsellä toisenlaista tietoa. BMW r1200gs maintenance service mainitsee 1000km/ensihuoltoon kuuluvan, tighten cylinder head. Olen antanut itselleni kertoa, tuon tarkoittavan kannen kiristystä.
Ei sillä voinhan tuon tehdä itsekin, mutta kun huollosta maksaa niin olisi hyvä, että kaikki tulisi kerralla tehtyä.
Tietääkö joku kiristysmomentin, vai olenko tässä asiassa väärässä.
T:vanha bemaristi.
BMW ensihuolto
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: BMW ensihuolto
Oikeassa olet
Tuolla
BMW R1200GS huoltolomake
Kyllä se kansi pitää oikeasti kiristää. Mutta se onkin sitten ainoa kerta. Sen jälkeen ei koskaan ellei sitten sylinteriä vaihda tai kantta irroita.
Kumma, että maahantuojan "valtuuttama" huolto ei tuota tiedä.
Tuolla noita momentteja.
R1200GS momentit
M10 pultit:
Oil screw threads lightly
Initial torque, 20 Nm (15 ft-lbs)
Initial torque, 90°
Final torque, 90°
Ne isot M10 pultit vedetään siis noin, eli ensin vähän öljyä pulttiin, sitten 20Nm ja sitten 90° ja sitten toiset 90°
Tietty ne pultit pitää ensin löysätä yksi kerrallaan, jotta noi momentit voi niihin vetää.
Pekka
Tuolla
BMW R1200GS huoltolomake
Kyllä se kansi pitää oikeasti kiristää. Mutta se onkin sitten ainoa kerta. Sen jälkeen ei koskaan ellei sitten sylinteriä vaihda tai kantta irroita.
Kumma, että maahantuojan "valtuuttama" huolto ei tuota tiedä.
Tuolla noita momentteja.
R1200GS momentit
M10 pultit:
Oil screw threads lightly
Initial torque, 20 Nm (15 ft-lbs)
Initial torque, 90°
Final torque, 90°
Ne isot M10 pultit vedetään siis noin, eli ensin vähän öljyä pulttiin, sitten 20Nm ja sitten 90° ja sitten toiset 90°
Tietty ne pultit pitää ensin löysätä yksi kerrallaan, jotta noi momentit voi niihin vetää.
Pekka
Re: BMW ensihuolto
Kiitos tämä riittää minulle, saattoihan työn vastaanotossa olla kesäpoika asialla. Samaa lomaketta olen minäkin tutkinut. Pitää vielä mainita asiasta pyörää huoltoon vietäessä.
T. heikki.
T. heikki.
Re: BMW ensihuolto
Kyllä maahantuojan valtuuttama huolto on oikeassa, vm 2010 ja sen jälkeen R sarjan sylinterikansia ei jälki kiristetä, venttiilivälyksiä ei myöskään tarkisteta ensihuollossa.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: BMW ensihuolto
Jaa, noinkos se on noissa uusissa pyörissä, siis 2010 lähtien.Gilera kirjoitti:Kyllä maahantuojan valtuuttama huolto on oikeassa, vm 2010 ja sen jälkeen R sarjan sylinterikansia ei jälki kiristetä, venttiilivälyksiä ei myöskään tarkisteta ensihuollossa.
Kiitos tiedosta.
Anteeksi, mulla oli tietoa vain vanhemmista.
Noi palasäätöiset venttiilit ei kai kovin usein säätöjä tarvitse, joten ei niitä tosiaan tarvitse ekassa huollossa tarkistaakaan.
Toihan on sitten halpa huolto, kun juuri mitään ei tarvitse tehdä.
Pekka
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
- Paikkakunta: Nummela
- Viesti:
Re: BMW ensihuolto
Ja sarkastisemmin ajateltuna: vähemmän jää tekemättömiä huoltokohteita.Pekkavee kirjoitti:Toihan on sitten halpa huolto, kun juuri mitään ei tarvitse tehdä.
Re: BMW ensihuolto
Pyörä huollettu, kertoivat kiristäneensä kannen pultit 78Nm ja sitten ensimmäinen kiristys 75 astetta ja toinen kiristys 75 astetta. Tehty mikä tehty 189 euroa maksoi ja ajamalla pääsi kotiin.
Näin meillä täällä pohjoisessa, Oulussa osaajien kaupungissa.
Näin meillä täällä pohjoisessa, Oulussa osaajien kaupungissa.