2013 Gs Adventure
2013 Gs Adventure
Haluttaisin laajentaa ajoreissuja myös sorateille mitä täällä lapissa riittää joten iski pyöränvaihtokuume.Kävin kokeilemassa uutta Triumph Exploreria ja mukavan tuntuinen peli, mutta enemmän kiinnostaa tuo 1200 Gs Adventure, tosin kokemukseni matkaenduroista on minimaallista, mutta kovasti kehuvat Gessua.
Asia mikä nyt on tullut lähinnä pinnalle on että, tietäiskö kukaan millaisia muutoksia ensivuoden Gessuun tulee.Olen kuvia nähnyt ja juttuja netistä, et ainakin nestejäähdytteinen ja 1250cc koneella olis?
Asia mikä nyt on tullut lähinnä pinnalle on että, tietäiskö kukaan millaisia muutoksia ensivuoden Gessuun tulee.Olen kuvia nähnyt ja juttuja netistä, et ainakin nestejäähdytteinen ja 1250cc koneella olis?
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 2013 Gs Adventure
Jos se nestegessu tulee niin se on aika eri pyörä kuin nää nykyiset.jaabemu kirjoitti:Haluttaisin laajentaa ajoreissuja myös sorateille mitä täällä lapissa riittää joten iski pyöränvaihtokuume.Kävin kokeilemassa uutta Triumph Exploreria ja mukavan tuntuinen peli, mutta enemmän kiinnostaa tuo 1200 Gs Adventure, tosin kokemukseni matkaenduroista on minimaallista, mutta kovasti kehuvat Gessua.
Asia mikä nyt on tullut lähinnä pinnalle on että, tietäiskö kukaan millaisia muutoksia ensivuoden Gessuun tulee.Olen kuvia nähnyt ja juttuja netistä, et ainakin nestejäähdytteinen ja 1250cc koneella olis?
Kai silläkin on ihan hyvä ajella. Ja elektroniikkaa on niin, että tietokoneinsinöörikin on ihan ymmällään.
Ei kai siitä ole mitään koeajoraportteja vielä missään, kun se on niin suuri salaisuus.
Pitääkö aina olla uusin versio?
Mulla on R1100GS 1999 enkä aio vaihtaa mihinkään moneen vuoteen jos sittenkään.
Pekka
Re: 2013 Gs Adventure
Niin eihän se aina tarvi uusin malli ja versio olla jos vanhakin on luotettava. Lähinnä kiinnostaakin mitä uutta ja ihmeellistä on tulossa, että voin päättää tulevan ajokin...onko se vanhalla tekniikalla vaiko uudella.Vai vaihdanko merkkiä..
Niin ja kehittely loppuu jos ei kukaan osta uutta ..toisaalta joskus kehitys voi aiheuttaa takapakkiakin
Niin ja kehittely loppuu jos ei kukaan osta uutta ..toisaalta joskus kehitys voi aiheuttaa takapakkiakin
Re: 2013 Gs Adventure
Jostain foorumilta luin ns. varmana tietona, että wasserboxer tulisi 2013 vain 'normi-GS:ään', Adventureen ei vielä ensi keväänä. Todenperäisyydestä en tiedä.
Re: 2013 Gs Adventure
Nyt on kaupan kanssa tehty ns.ennakkokauppasoppari, nyt odottelemme vain tietoa muutoksista ja sovimme että jos uusi malli ei miellytä niin todennäköisesti vaihdan tän vuoden mallin.
Viimeistään lokakuussa on tiettävästi parempaa tietoa pyörästä.
Jänkhällä tavataan
Viimeistään lokakuussa on tiettävästi parempaa tietoa pyörästä.
Jänkhällä tavataan
Re: 2013 Gs Adventure
Niinhän se on, että yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä!Nou panic. Gessu on hieno pyörä jo nykyisellään. Jos järjellä ajattelisi, miksi mennä muuttamaan ainakaan radikaalisti noin hyvin toimivaa? Vaan kun markkinoinnissa ei voi ajatella tuolla tavalla. Uutta on tuotava tarjolle muutaman vuoden välein, tai ostajat eksyvät naapurikauppaan.
Jokainen valitsee oman arvomaailmansa ja tarpeensa mukaan ajokalustonsa.
Minä valitsin vielä senverran vanhan gessun, että siinä on vielä perinteinen sähköjärjestelmä.
Ajattelen, että "mitä enemmän tekniikkaa, sitä enemmän vikamahdollisuuksia"!
Ajan vai kesässä muutaman viikon ja sinä aikana yhden pitkän lenkin.
Tänä kesänä käytiin Casablancassa.
En halua tuollaisella matkalla haeskella väyljärjestelmän vianpaikantajaa.
Kokemusta on baijerilaisesta autosta: pienikin vika vaatii "erikoismiestä" paikalle. Sellaista ei Suomessakaan ole joka bemarihuollossa!
Mutta kuten Kunkku sanoi, kilpailu vaatii jatkuvaa kehittämistä ja aina uusillekin vehkeille löytyy ostajia.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
Re: 2013 Gs Adventure
Kyllä pyörien pitää kehittyä/uusiutua.
Kun wanhojen airheadien tuotanto loppui ja oileheadit tulivat tilalle niin moni varmasti ajatteli, että "Pitääkö aina olla uusin versio?
Mulla on R100GS 1992 enkä aio vaihtaa mihinkään moneen vuoteen jos sittenkään."
Kukaanhan meistä ei vielä tiedä, että kuinka hyvä pyörä tuo 1250cc gessu on. Vahva veikkaus, että voimakkaampi ja taloudellisempi kuin oilheadit.
Yleensähän Bemarit ovat uusiutuessaan parantuneet vaikka nuo can-väylät ja muu elektroniikka nähdään melkoisena mörkönä.
Eli ei muuta kuin uusinta uutta alle ja menoksi!
-Ile-
Kun wanhojen airheadien tuotanto loppui ja oileheadit tulivat tilalle niin moni varmasti ajatteli, että "Pitääkö aina olla uusin versio?
Mulla on R100GS 1992 enkä aio vaihtaa mihinkään moneen vuoteen jos sittenkään."
Kukaanhan meistä ei vielä tiedä, että kuinka hyvä pyörä tuo 1250cc gessu on. Vahva veikkaus, että voimakkaampi ja taloudellisempi kuin oilheadit.
Yleensähän Bemarit ovat uusiutuessaan parantuneet vaikka nuo can-väylät ja muu elektroniikka nähdään melkoisena mörkönä.
Eli ei muuta kuin uusinta uutta alle ja menoksi!
-Ile-
Re: 2013 Gs Adventure
Niinhän se on ettei uudesta mallista tiedä miten tulee pelittämään ja lisäelektroniikka tuo uusia mahdollisuuksia kehittelyyn, mutta valitettavasti toisinaan myös ongelmia.
Nuo can-väylien ongelmat ovat tuttuja jo työssänikin. Nykyajan monitoimikoneet kun ovat elektroniikkaa täynnä ja 90% viosta johtuu kosketushäiriöistä (kosteus,hapettuminen) .
Se että paikantaa vian aiheuttama paikka ja voida korjata vika jossakin tiettömällä taipaleella vaatiikin hieman pähkäilyä, varsinkin ulkomailla.
Vaan jokuhan sen uutuudenkin ostaa ja niin me kaikki voimmekin sitten vertailla ja kuunnella kokemuksia.
Nuo can-väylien ongelmat ovat tuttuja jo työssänikin. Nykyajan monitoimikoneet kun ovat elektroniikkaa täynnä ja 90% viosta johtuu kosketushäiriöistä (kosteus,hapettuminen) .
Se että paikantaa vian aiheuttama paikka ja voida korjata vika jossakin tiettömällä taipaleella vaatiikin hieman pähkäilyä, varsinkin ulkomailla.
Vaan jokuhan sen uutuudenkin ostaa ja niin me kaikki voimmekin sitten vertailla ja kuunnella kokemuksia.
Re: 2013 Gs Adventure
Muistetaan nyt kuitenkin, että can-väylä on ollut gessussa jo pian kymmenen vuoden ajan enkä ole havainnut sähkövioista suuremmin ainakaan foorumeilla keskusteltavan (vrt. vaikkapa perät jne.). Joitain muita lastentauteja uuteen malliin sitten saadaankin varmaan aikaiseksi...
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 2013 Gs Adventure
Noi perälaakerit ovat ihan kulutustavaraa niin kuin ketjut ja rattaat muissa vehkeissä. Niitä laakereita pitää vaan joskus vaihtaa. Jokainen hiemankin kokenut mekaanikko osaa tehdä tuon vaikka reissussa, ainakin vanhempiin pyöriin.JyrkiJ kirjoitti:Muistetaan nyt kuitenkin, että can-väylä on ollut gessussa jo pian kymmenen vuoden ajan enkä ole havainnut sähkövioista suuremmin ainakaan foorumeilla keskusteltavan (vrt. vaikkapa perät jne.). Joitain muita lastentauteja uuteen malliin sitten saadaankin varmaan aikaiseksi...
Kunkku on kyllä ihan oikeassa siinä, että markkinointi mielessä pitää tehdä uutta.
Sen todisti jo tuo uusi LT:n seuraaja. Kauppa kävi kuin kuumille kiville. Ja se oli eniten myyty iso pyörä viime vuonna Suomessa.
Jotkut ajaa citymaastureilla niin kuin tuo R1200GS ja jotkut sitten taas Jeepeillä, niin kuin minä R1100GS. Toi Jeeppi sopii mulle tosi hyvin. Ja on se kanssa sen näköinenkin monien kaatojen jälkeen. Huomenna radalle Alastaroon, en aio sitä kuitenkaan kaataa siellä. Toivottavasti. On se aika mahtava ratapyörä kanssa. Mukava kyykyttää kyykkyjä.
MUTTA, toi mun Jeeppi on kuitenkin erinomaisessa kunnossa, huollettu ja hyvin pidetty teknisesti vaikka onkin vähän kolhuja saanut matkallaan 162.000 km. Sillä ajaa vielä vaikka 600.000 km.
400.000 mailia mittarissa
Pekka
Re: 2013 Gs Adventure
Rahan tekeminen lienee se päätarkoitus. Silti lienee muitakin syitä mallien uudistamiselle. Joskus jopa lainsäätäjät keksivät uusia vaatimuksia, vaikkapa melu, pakokaasupäästöt (polttoaineen kulutus).Pekkavee kirjoitti:Noi perälaakerit ovat ihan kulutustavaraa niin kuin ketjut ja rattaat muissa vehkeissä. Niitä laakereita pitää vaan joskus vaihtaa. Jokainen hiemankin kokenut mekaanikko osaa tehdä tuon vaikka reissussa, ainakin vanhempiin pyöriin.JyrkiJ kirjoitti:Muistetaan nyt kuitenkin, että can-väylä on ollut gessussa jo pian kymmenen vuoden ajan enkä ole havainnut sähkövioista suuremmin ainakaan foorumeilla keskusteltavan (vrt. vaikkapa perät jne.). Joitain muita lastentauteja uuteen malliin sitten saadaankin varmaan aikaiseksi...
Kunkku on kyllä ihan oikeassa siinä, että markkinointi mielessä pitää tehdä uutta.
Sen todisti jo tuo uusi LT:n seuraaja. Kauppa kävi kuin kuumille kiville. Ja se oli eniten myyty iso pyörä viime vuonna Suomessa.
Jotkut ajaa citymaastureilla niin kuin tuo R1200GS ja jotkut sitten taas Jeepeillä, niin kuin minä R1100GS. Toi Jeeppi sopii mulle tosi hyvin. Ja on se kanssa sen näköinenkin monien kaatojen jälkeen. Huomenna radalle Alastaroon, en aio sitä kuitenkaan kaataa siellä. Toivottavasti. On se aika mahtava ratapyörä kanssa. Mukava kyykyttää kyykkyjä.
MUTTA, toi mun Jeeppi on kuitenkin erinomaisessa kunnossa, huollettu ja hyvin pidetty teknisesti vaikka onkin vähän kolhuja saanut matkallaan 162.000 km. Sillä ajaa vielä vaikka 600.000 km.
...
Pekka
Toisinaan kylkiäisenä saa turvallisuutta, kuten ABS, DTC, xenonvalot, rengaspaineen valvonta,..
Joskus mukavuutta: ESA, kahvan lämmittimet, keskuslukitus, ...
Kaikkiin ovat inssit sotkeneet elektroniikkaa, pah ja pyh. Paremmin olisi jos höyryvoimalla liikkuttaisiin. Tai hevosella, vai oisko kaikkein paras kuitenkin kulkea jalan.
Niin se vaan on että rikkoutunutta on aina vaikea korjata. On se sitten mäntä, vesiämpäri tai CAN-väylän elektroniikkapurkki.
Radalla voi ajaa kaikenlaisilla ja kaikki. Minäkin, CAN-väyläisellä pokserillani R 1200 S, olen sekaan mahtunut. Onneksi nuo nopeammat kyykkypyöräilijät eivät ole tulleet kyykyttämään minua, hidasta . En myöskään ole kuullut yhdenkään rehvastelevan tai ylistävän itseään. Päinvastoin radalla ja varikolla on ollut mukava tunnelma. Ylimalkaan keskustelun sävy on ollut kanssa motoristeja arvostava.
Liekö niin etten ole osunut todellisten ja kokeneiden motoristien tielle.
Joko ne on RR-tallit kyselleet Pekkaveen gessua ja/tai Pekkaveetä itseään kilpatalliin?