Perän ja laatikon öljy?
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Perän ja laatikon öljy?
No voi ei
Taas uusi öljyketju.
Onkos täällä kellään kokemusta noista Redline peräöljyistä, joista tuolla keskustellaan?
Redline öljyt
HÖH, toi linkki ei toimi kunnolla. No tässä on. Laittakaahan Ctr+C ja Ctr+V kopioiden siihen selaimen ruutuun toi ilman lainausmerkkejä.
"http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 0;t=134431"
Pekka
Taas uusi öljyketju.
Onkos täällä kellään kokemusta noista Redline peräöljyistä, joista tuolla keskustellaan?
Redline öljyt
HÖH, toi linkki ei toimi kunnolla. No tässä on. Laittakaahan Ctr+C ja Ctr+V kopioiden siihen selaimen ruutuun toi ilman lainausmerkkejä.
"http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 0;t=134431"
Pekka
Re: Perän ja laatikon öljy?
Kaverini on käyttänyt vuosia noita Redline öljyjä Bmw R 1200 RS:ssä ja hyvin ovat kuulemma pelittäneet, kun takalaakerillakin on jo ajettu 150 tkm vaihtamatta. Uskalsin sitten laittaa tuota LoTjaankin, mutta ajokokemusta ei vielä sattuneesta syystä ole.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Perän ja laatikon öljy?
No kiitos tiedosta.Pankku kirjoitti:Kaverini on käyttänyt vuosia noita Redline öljyjä Bmw R 1200 RS:ssä ja hyvin ovat kuulemma pelittäneet, kun takalaakerillakin on jo ajettu 150 tkm vaihtamatta. Uskalsin sitten laittaa tuota LoTjaankin, mutta ajokokemusta ei vielä sattuneesta syystä ole.
Sitten minäkin laitan sitä Shockproof Heavyä eli marjapuuroa seuraavassa vaihdossa perään ja laatikkoon.
Pyörä on R1100GS.
Ja mikähän se "sattunut syy" kenties on? Uteliaisuus iski
Pekka
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 05 Helmi 2011 13:30
- Moottoripyörän malli: R1200GSA
Re: Perän ja laatikon öljy?
Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa käytännössä.
"•Aina silloin tällöin vaihteisto/perä on "suolistettava" ja pestävä puhtaaksi lakkabensiinillä tai vastaavalla"
Shockproof Heavy öljy vaikuttaa kiinnostavalta kun nyt korjaan sitä perääni joka paukahti 28 253 km kohdalla.
Sama öljy sekä koneeseen että perään ja pesu pensalla.Mutta kuinka usein ja minkä verran tällä öljyllä voi ajaa kilometrejä ? Vaiko vaihto 10 000 välein.
"•Aina silloin tällöin vaihteisto/perä on "suolistettava" ja pestävä puhtaaksi lakkabensiinillä tai vastaavalla"
Shockproof Heavy öljy vaikuttaa kiinnostavalta kun nyt korjaan sitä perääni joka paukahti 28 253 km kohdalla.
Sama öljy sekä koneeseen että perään ja pesu pensalla.Mutta kuinka usein ja minkä verran tällä öljyllä voi ajaa kilometrejä ? Vaiko vaihto 10 000 välein.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Perän ja laatikon öljy?
Tuolla ekan viestin linkissä (tai linkin osoitteen kopioiden) on nyt juttua kestostakin.Lurppakorva kirjoitti:Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa käytännössä.
"•Aina silloin tällöin vaihteisto/perä on "suolistettava" ja pestävä puhtaaksi lakkabensiinillä tai vastaavalla"
Shockproof Heavy öljy vaikuttaa kiinnostavalta kun nyt korjaan sitä perääni joka paukahti 28 253 km kohdalla.
Sama öljy sekä koneeseen että perään ja pesu pensalla.Mutta kuinka usein ja minkä verran tällä öljyllä voi ajaa kilometrejä ? Vaiko vaihto 10 000 välein.
Hyvin taitaa kestää.
Pekka
Kokeillaan linkkiä uudestaan:'
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 0;t=134431
Ei toimi
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 05 Helmi 2011 13:30
- Moottoripyörän malli: R1200GSA
Re: Perän ja laatikon öljy?
Tuo ORG keskustelu on hyvä kiitoksia vinkistä.
Shockproof Heavyä moottoriin(laatikkoon) ja perään.
Moottoriöljynä olen käyttänyt BELL RAY.n synteettistä 20W-50 öljyä se lienee edelleen sopivaa kyseiseen tehtävään.
Shockproof Heavyä moottoriin(laatikkoon) ja perään.
Moottoriöljynä olen käyttänyt BELL RAY.n synteettistä 20W-50 öljyä se lienee edelleen sopivaa kyseiseen tehtävään.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Perän ja laatikon öljy?
No niin. Tänään laitoin perään Red Line Heavy shockproof öljyä.
Se on todella kuin marjapuuroa. Jäykkää ja punaista.
Meni tovi ennen kuin sain valutettua riittävän määrän perään.
No nyt ainakin näen vuotaako perän stefa vai laatikon stefa kardaaniputkeen, jos siis jompikumpi stefa alkaa joskus vuotamaan. Väri on todella kirkas.
Seurataan tilannetta miten perä toimii.
Öljynvaihdossa sitten selviää, onko väri paljon muuttunut eli metallipölyä mukana.
Edellinen öljy oli muuttunut 4000 km ajon aikana jo aika mustaksi.
Pekka
Se on todella kuin marjapuuroa. Jäykkää ja punaista.
Meni tovi ennen kuin sain valutettua riittävän määrän perään.
No nyt ainakin näen vuotaako perän stefa vai laatikon stefa kardaaniputkeen, jos siis jompikumpi stefa alkaa joskus vuotamaan. Väri on todella kirkas.
Seurataan tilannetta miten perä toimii.
Öljynvaihdossa sitten selviää, onko väri paljon muuttunut eli metallipölyä mukana.
Edellinen öljy oli muuttunut 4000 km ajon aikana jo aika mustaksi.
Pekka
Re: Perän ja laatikon öljy?
Sattunut syy on se, että laitoin öljyt kun pyörä oli jo telakalla tämän vuoden ajoista ja täällä on luntaPekkavee kirjoitti:No kiitos tiedosta.Pankku kirjoitti:Kaverini on käyttänyt vuosia noita Redline öljyjä Bmw R 1200 RS:ssä ja hyvin ovat kuulemma pelittäneet, kun takalaakerillakin on jo ajettu 150 tkm vaihtamatta. Uskalsin sitten laittaa tuota LoTjaankin, mutta ajokokemusta ei vielä sattuneesta syystä ole.
Sitten minäkin laitan sitä Shockproof Heavyä eli marjapuuroa seuraavassa vaihdossa perään ja laatikkoon.
Pyörä on R1100GS.
Ja mikähän se "sattunut syy" kenties on? Uteliaisuus iski
Pekka
Re: Perän ja laatikon öljy?
Alla olevasta linkistä luin noista öljyistä.
Pisti silmään tuo laatikon/perän "suolistaminen".
Ei oikein ole haluja laittaa pyörään öljyjä jotka pitää ajoittain pestä pois lakkabensiinillä.
Edellyttää myös laatikon/perän purkamista.Jos joutuu purkamaan niin samahan ne laakeritkin on silloin vaihtaa.
http://www.roadmachine.fi/redline/HeavySP.html
Pisti silmään tuo laatikon/perän "suolistaminen".
Ei oikein ole haluja laittaa pyörään öljyjä jotka pitää ajoittain pestä pois lakkabensiinillä.
Edellyttää myös laatikon/perän purkamista.Jos joutuu purkamaan niin samahan ne laakeritkin on silloin vaihtaa.
http://www.roadmachine.fi/redline/HeavySP.html
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Perän ja laatikon öljy?
Toi "suolistaminen" pitää tehdä vain kisakoneissa, joissa öljyjä vaihdetaan yhtenään. Vaihdossa jää aina vähän molybdeeniä koneeseen, joka lisääntyy pikkuhiljaa.Pate kirjoitti:Alla olevasta linkistä luin noista öljyistä.
Pisti silmään tuo laatikon/perän "suolistaminen".
Ei oikein ole haluja laittaa pyörään öljyjä jotka pitää ajoittain pestä pois lakkabensiinillä.
Edellyttää myös laatikon/perän purkamista.Jos joutuu purkamaan niin samahan ne laakeritkin on silloin vaihtaa.
http://www.roadmachine.fi/redline/HeavySP.html
Tuolla ekan viestin ketjussa kerrotaan, että siviilikäytössä riittää, kun käyttää joskus välillä ihan tavallisia mineraaliöljyjä, vaikka joka toinen kerta.
Linkki on alkanut muuten toimia, hyvä.
No hitsi, ei se toimi enää. taitaa olla aika epästabiili linkki.
Heavyt meni mulla perään toissapäivänä ja ajokausi jatkuu.
Pekka
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Perän ja laatikon öljy?
Nyt on kokemuksia Redlinestä.
Itsellä toiminut erinomaisesti perässä ja laatikossa.
Laatikko on hiljainen ja toimii mainiosti.
Olen laittanut nyt tuota Redline Shockproof Heavyä jo moneen muuhunkin pyörään ja kaikki ovat innoissaan.
Tänään tuli parhaat kommentit:
"Toihan on ihan ihme aine. Laatikko on hiljainen ja vaihteet menee päälle ykkösestä kakkoselle ja kolmoselle ilman kytkintä todella mahtavasti. Ja muutenkin laatikko toimii erinomaisesti" Kaverilla on R1100RS pyörä.
Taidan laittaa sitä nyt kaikkiin pyöriin, joita huollan.
Pekka
Itsellä toiminut erinomaisesti perässä ja laatikossa.
Laatikko on hiljainen ja toimii mainiosti.
Olen laittanut nyt tuota Redline Shockproof Heavyä jo moneen muuhunkin pyörään ja kaikki ovat innoissaan.
Tänään tuli parhaat kommentit:
"Toihan on ihan ihme aine. Laatikko on hiljainen ja vaihteet menee päälle ykkösestä kakkoselle ja kolmoselle ilman kytkintä todella mahtavasti. Ja muutenkin laatikko toimii erinomaisesti" Kaverilla on R1100RS pyörä.
Taidan laittaa sitä nyt kaikkiin pyöriin, joita huollan.
Pekka
Re: Perän ja laatikon öljy?
Ensi viikolla ajattelin minäkin vaihtaa nuo "marjapuurot" pyörään.Pekkavee kirjoitti:Nyt on kokemuksia Redlinestä.
Itsellä toiminut erinomaisesti perässä ja laatikossa.
Laatikko on hiljainen ja toimii mainiosti.
Olen laittanut nyt tuota Redline Shockproof Heavyä jo moneen muuhunkin pyörään ja kaikki ovat innoissaan.
Tänään tuli parhaat kommentit:
"Toihan on ihan ihme aine. Laatikko on hiljainen ja vaihteet menee päälle ykkösestä kakkoselle ja kolmoselle ilman kytkintä todella mahtavasti. Ja muutenkin laatikko toimii erinomaisesti" Kaverilla on R1100RS pyörä.
Taidan laittaa sitä nyt kaikkiin pyöriin, joita huollan.
Pekka
Niin paljon noista on kehuja kuulunut että pakko on kokeilla.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 31 Elo 2011 19:59
- Moottoripyörän malli: F 800 gs
- Paikkakunta: Somero
Re: Perän ja laatikon öljy?
Moikka, Mistäs ootte tuota "marjapuuroa hankkinut"
Re: Perän ja laatikon öljy?
MotonetGessumän kirjoitti:Moikka, Mistäs ootte tuota "marjapuuroa hankkinut"
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0076" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Perän ja laatikon öljy?
Tänään laitoin nuo marjapuurot vaihteistoon.Aikamoista jankkia tuo Redline öljy.Muistuttaa tosiaan marjapuuroa.
Tuollaisella 10mm letkulla sai valuttaa varmaan puoli tuntia että sai sen 0,8 litraa menemään.
Varmaan Pekalla olisi ollut parempikin konsti tuohon.Seuraavalla kerralla puhkaisen RedLine pullosta korkin ja työnnän letkun siitä läpi.Sitten "paineella" öljyt laatikkoon.
Huomattavasti hiljaisemmalta tuntuu nyt laatikko ja vaihto tapahtuu pehmeämmin.Ei enää kolise vaihtaessa niin kuin ennen.
Tuollaisella 10mm letkulla sai valuttaa varmaan puoli tuntia että sai sen 0,8 litraa menemään.
Varmaan Pekalla olisi ollut parempikin konsti tuohon.Seuraavalla kerralla puhkaisen RedLine pullosta korkin ja työnnän letkun siitä läpi.Sitten "paineella" öljyt laatikkoon.
Huomattavasti hiljaisemmalta tuntuu nyt laatikko ja vaihto tapahtuu pehmeämmin.Ei enää kolise vaihtaessa niin kuin ennen.