K16 ja Metzeler Z8

K-sarjan pyörät
Leppis
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Touko 2011 17:07
Moottoripyörän malli: BMW R1200GSA

K16 ja Metzeler Z8

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Kuinka kauas olette ajaneet Metzeler Z8 ensiasennusrenkailla?
Itsellä 9000km mittarissa ja takarenkaassa vielä n.3,5 mm.
P.S. ykspäällä...
Viimeksi muokannut Leppis, 29 Heinä 2012 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1600
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Loka 2011 20:26

Re: K16 ja Metzeler Z8

Viesti Kirjoittaja 1600 »

Matkustajan kanssa 7800km ja vaihtoon.Laitettiin misukat kokeeksi kestääkö paremmin.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K16 ja Metzeler Z8

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Hyvin on kestänyt. Ulkomaiden keskustelupalstoilla on ollut lukemia 5000...10000. Mulla tuo kesti vähän yli 10tkm ja sitten tuli langat näkyviin ja ilma pakeni. Metzelerin pito on loistava mutta koska en aja kilpaa niin arvostan ensisijaisesti kestävyyttä ja toiseksi sadekelin ominaisuuksia.
Nyt on alla neljäs takarengas ja kolmas eturengas. Ensi viikolla tulee käyttöön sellainen joka (toivottavasti) kestää tässä painoluokassa. Merkkiä en tiedä (Dunlop ?) mutta lähipäivinä selviää. On kuulemma jo mopoverstaan varastossa odottamassa.
Nyt on mittarissa 36500 km tälle suvelle (vm. 2012). Tällä hetkellä alla on Michelin joka on kestänyt jo 11500 km ja vielä on pintaa jäljellä n. 2 tkm ajoa varten. Michelin kestää kuulemma kevyellä kuormalla ajettaessa mukavasti mutta kun on kaksi päällä niin jo kuluu pikaisesti. Painoluokka kun ei ole oikea. Itse ajan tyhjällä takapenkillä. Tietenkin ajotapa ja tien pinnan karkeus vaikuttavat paljon.
-Kaitsu-
K1600GTL
jorma winter
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31

Re: K16 ja Metzeler Z8

Viesti Kirjoittaja jorma winter »

12300, siinä 9000 kohdalla näytti, että menee saman kuin LT:n Marathon, siis ennakko odotuksia parempi kesto. Mutta yllättävän nopeasti se kului miltei kudoksille keskeltä. Sitä keskiosan kulumista on vaikea arvioida, kun siinä ei ole kuvioita tai kulumismerkkejä. Minulle oli yllätys, kuinka ohut rengas oli vaihdossa keskiosaltaan, kun olin vaihtavinani sen jopa hieman etuajassa.
Avatar
Mohawk
Viestit: 128
Liittynyt: 29 Helmi 2012 23:03
Moottoripyörän malli: BMW K1600GT

Re: K16 ja Metzeler Z8

Viesti Kirjoittaja Mohawk »

Mulla oli Bridgestoned ensiasennusrenkaina. Ok ohjattavuus ja kesto. Niitten jälkeen Michelin Road Pilot 3 tuntuu melko kiikkerältä. Mun mielestä turhan yliohjautuvat tiukassa kaarroksessa.

Lisäys:
Noin 1000 km tullu ajeltua Michelin Pilot Road kolmosilla. Aluksi ne tuntu kiikkeriltä, mutta nyt niihin on tottunu. Hauskat renkaat mutka-ajossa. Bridgestonet oli hyvät renkaat perus-tourinkiin, mutta PR3:n fun-factor on korkeampi.
Vastaa Viestiin