GS moottorin irrotus?

R-sarjan pyörät
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

GS moottorin irrotus?

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Elikkä gessu (-91) on vuotanut öljyä koko kesän moottorin ja vaihdelaatikon välistä ja nyt vuoto on yltynyt. Syyksi on arveltu kampiakselin stefaa taikka öljypumpun kannen tiivistettä.
Mikä on viisain työjärjestys, että pääsee hommiin? Voiko esim. moottorin irroittaa siten, että vaihdelaatikko jää paikalleen?
Ja miksi tuossa stefan pakkauksessa lukee"moskvitch"?
Kyllä kavereille nauru kelpasi, kun näkivät!
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mikähän GS toi on?

Siihen varmaan löytyy huolto-ohjeita ja korjausmanuaaleja netistä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Niin tommonen r80 gessu se on. Ja on mulla hyvä haynesin manuaali josta käy ilmi miten irrotetaan vaihdelaatikko ja moottori ja paljon muuta.
Lähinnä etsisin oikotietä tohon hommaan, ettei tarvis tehdä turhaa työtä.
Laiska kun olen...
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Miksvarten moottori yleensä tarvii irroittaa? :?:
Laatikko veks, kytkin vauhtipyörineen veks. Siinä on stefa ja öp:n kansi kuin tarjottimella!

Kaljasta veto, että öljypumpunkannen ruuvit on vain löystyneet.
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Juuri tällaista neuvoa kaipasin. Kiitoksia Mäntsälä!
Lyödäänpä siis kaljasta veto.
Vastaa Viestiin