K 100 RS 85
K 100 RS 85
Onko kukaan kokeillut k100 fillariin leveämpää takavannetta esim 160- 180 renkaalle ja onko kokeilusta kertynyt tietoa ajo-ominaisuuksista, sekä tarvittavista rakenne muutoksista. Paikat takapäässä olenevat ahtaat.
Ei sovi
Ei sovi renkaan levennys. Maximi renkaan leveys on muistaakseni 130 millinen. Kardaanitunneli ottaa kiinni...toisaalta jotenkin muistelen nähneeni 80-luvun loppupuolella eräässä MP-poliisin pyörässä Michelin X 89 vyörenkaan joka oli 140 millinen, mutta renkaan syrjä oli niin kiinni kuin olla voi kardaanitunnelin reunassa, mutta kuitenkin pyöri vapaasti...Toinen juttu on eturenkaan kapeus. Sen on oltava pyörän runkosuunnittelun mukainen jota takarenkaan leveys seuraa kuin hai laivaa ja toisinpäin, joten vaikka tilaa jossakin pyörämallissa olisikin, liian leveä takarengas saa saa kampeamisilmiön aikaiseksi, varsinkin kulumisuriin loivasti ajettaessa. Sama ilmiö on havaittavissa myös autoissa...joten malttia renkaan leveyteen, ellei halua pelkästään snobbailla komean ulkonäön kanssa.
Leveämpi rengas
Kiitos kalifille vinkistä, ajellaan entisellä leveydellä uusitaan vain rengas.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Saahan vanhoihin K-malleihin leveämpää 3-puola vannesarjaakin ja on tehtaan omaa valmistetta. Takavanne vaihtuu 2,75 tuumaisesta 3,00 tuumaiseen. Rengaskokoa en nyt muista, mutta ei se paljon leveämmäksi muutu, max. 150mm?
Etuvanteen leveys ei vannesarjan vaihdolla muutu mihinkään vaan on 2,50 tuumaa.
Yksi takavanne löytyy hyllystä 140mm renkaalla varustettuna, tervetuloa sovittamaan, koeajolle...
Tämä ei siis ole 16v-mallin 18 tuumainen, vaan 17 tuumaa.
Etuvannekin löytyy, mutta vaatii modifikaation jarrulevyihin.
Etuvanteen leveys ei vannesarjan vaihdolla muutu mihinkään vaan on 2,50 tuumaa.
Yksi takavanne löytyy hyllystä 140mm renkaalla varustettuna, tervetuloa sovittamaan, koeajolle...
Tämä ei siis ole 16v-mallin 18 tuumainen, vaan 17 tuumaa.
Etuvannekin löytyy, mutta vaatii modifikaation jarrulevyihin.