Alkoi tökkimään...
Alkoi tökkimään...
Elikkä sain otettua vaihdelaatikon irti 2v gessusta ja öljyvuoto oli ilmeisesti peräisin yhdestä löystyneestä öljypumpun kannen pultista. Päätin samalla vaihtaa myös kampiakselin stefan mutta asennus alkoi tökkiä.
Millä keinoin stefan saa asennettua ehjänä paikalleen? Tämä ei ilmeisesti ole "teflon" stefa vaan ihan perinteinen.
Kytkin levyssä oli pintaa 2mm molemmilla puolilla. Onko ok?
Ja se "sekundar luft" kannattaa vissiin purkaa, kun on näin pitkälle päästy. Onko muita hommia mitä kannattaisi tehdä nyt samalla?
Millä keinoin stefan saa asennettua ehjänä paikalleen? Tämä ei ilmeisesti ole "teflon" stefa vaan ihan perinteinen.
Kytkin levyssä oli pintaa 2mm molemmilla puolilla. Onko ok?
Ja se "sekundar luft" kannattaa vissiin purkaa, kun on näin pitkälle päästy. Onko muita hommia mitä kannattaisi tehdä nyt samalla?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Öh tota oliko siis, että yhden pinnan hylkyraja ois ollut 4.5mm? Stefan sain paikalleen jo toissapäivänä, kun hioin reunaa vähän viistoksi ja öljyn kanssa sisään. "SL":n jätin kuitenkin paikalleen mutta eltaantuneen varashälyttimen otin pois.
Vaihdelaatikko on jo paikallaan samaten tuo vanha kytkinlevy. Kardaanin jouduin kiinnittämään vaihdelaatikkoon "käsivarsi" momentilla, kun ei löytynyt sopivaa hylsyä. Tänään pitäis kasata loput voimansiirrosta.
Tällä foorumilla tuntuu olevan aika vähäinen osanotto tekniikkaan, ainakin jos vertaa VMPK tai kurapyöräilijöitten foorumiin.
Tarjoon Ismolle kaljat joskus.
Vaihdelaatikko on jo paikallaan samaten tuo vanha kytkinlevy. Kardaanin jouduin kiinnittämään vaihdelaatikkoon "käsivarsi" momentilla, kun ei löytynyt sopivaa hylsyä. Tänään pitäis kasata loput voimansiirrosta.
Tällä foorumilla tuntuu olevan aika vähäinen osanotto tekniikkaan, ainakin jos vertaa VMPK tai kurapyöräilijöitten foorumiin.
Tarjoon Ismolle kaljat joskus.
Uskoisin, että suurin osa meistä ei ole tekniikkaihmisiä, siksi vastauksia tulee vain niiltä jotka tietävät/osaavat jotakin. Ja hyvä niin.ilmari kirjoitti:Öh tota oliko siis, että yhden pinnan hylkyraja ois ollut 4.5mm? Stefan sain paikalleen jo toissapäivänä, kun hioin reunaa vähän viistoksi ja öljyn kanssa sisään. "SL":n jätin kuitenkin paikalleen mutta eltaantuneen varashälyttimen otin pois.
Vaihdelaatikko on jo paikallaan samaten tuo vanha kytkinlevy. Kardaanin jouduin kiinnittämään vaihdelaatikkoon "käsivarsi" momentilla, kun ei löytynyt sopivaa hylsyä. Tänään pitäis kasata loput voimansiirrosta.
Tällä foorumilla tuntuu olevan aika vähäinen osanotto tekniikkaan, ainakin jos vertaa VMPK tai kurapyöräilijöitten foorumiin.
Tarjoon Ismolle kaljat joskus.
Minäkin olen suurelta osin näitä ajomiehiä.
Vanhoista autoista ymmärrän enemmän.
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Never drive faster than your guardian angel can fly
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Saablari, kun joku lainas mun säätöarvokirjaa eikä ole vielä palauttanut.
Muistaakseni kuitenkin suuttimia täytyy suurentaa, jos SL:n ottaa pois. Muutos ei kuitenkaan ole suuri.
Kytkinlevyn(kaikki pinnat yhteen mitattuna) minimipaksuus on 4,5mm.
Kardaanin kiinnitysruuvit ovat muuten kertakäyttötavaraa, ns. venytysruuvit.
Omissa pyörissäni olen joskus käyttänyt vanhojakin, kierrelukitteella varmistettuna. En kuitenkaan suosittele.
Suosittelen TI-miehille korjausoppaan ostoa, ei tarvitse jokaista "säätöarvoa tai momenttia" kysellä!
Muistaakseni kuitenkin suuttimia täytyy suurentaa, jos SL:n ottaa pois. Muutos ei kuitenkaan ole suuri.
Kytkinlevyn(kaikki pinnat yhteen mitattuna) minimipaksuus on 4,5mm.
Kardaanin kiinnitysruuvit ovat muuten kertakäyttötavaraa, ns. venytysruuvit.
Omissa pyörissäni olen joskus käyttänyt vanhojakin, kierrelukitteella varmistettuna. En kuitenkaan suosittele.
Suosittelen TI-miehille korjausoppaan ostoa, ei tarvitse jokaista "säätöarvoa tai momenttia" kysellä!
Joo on mulla tuo haynesin kirja josta kyllä saa monumentit selville. Tosin kielellinen vajavuuteni rajoittaa opuksen tulkintaa kuten esim. noiden kartaanin pulttien uusimisen kanssa. Ja niin kuin sanoin, siihen ois pitänyt modifoida itse hylsä, kun on niin omituiset kannat.
Kokonaisuutena oli kuitenkin kohtuullisen helppo työ otta vaihdelaatikko pois. Koeajolla kytkin luisti ankarasti mutta sekin loppui itsestään. Liekö ollut asetelma jumissa?
Kokonaisuutena oli kuitenkin kohtuullisen helppo työ otta vaihdelaatikko pois. Koeajolla kytkin luisti ankarasti mutta sekin loppui itsestään. Liekö ollut asetelma jumissa?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti: