Tuo on ihan mainio kikka. Maalarin teippi on tosiaan hyvä tuohon.kardaani kirjoitti:Toisin kuin huoltoromppu sanoo, ei sitä perää tarvitse purkaa, vaikka kardaaniakseli tulisi vahingossa vedettyä irti urituksestaan.kardaani kirjoitti:Yhden kunnon mokankin tein. Naapurin kanssa irrotettiin takaosa yhdessä ja siinä hässäkässä unohdin irrotella kardaaniakselia vaihteistosta. Sitä pitää auttaa irti koko ajan samalla, kun takapäätä vedetään erilleen muusta pyörästä.
Ohjeessa varoitellaan: "If the universal shaft is pulled too far out of the cardan tunnel, it will slip off the splines of the rear-wheel drive input shaft. If this happens the rear-wheel drive will have to be disassembled in order to permit reinstallation of the universal shaft."
Minulle kävi juuri näin; kardaaniakseli pyörii nyt irrallisena tunnelissaan.
Ongelmahan on siinä, että holtittomasti kääntyilevä irrallinen ristinivel on mahdoton työntää takaisin perän vastakappaleeseen, joka on miltei puolen metrin päässä kardaanitunnelin uumenissa. Siispä ristinivel pitää saada lukittua suoraksi! Ei ole ehkä ihan saksalaisinsinöörin vakaumukseksen mukaista käyttää tarkoitukseen maalarinteippiä, mutta toimivaa se on. Teippasin nivelen ympäri pari kierrosta leveää maalarinteipiä. Näin sain ristinivelen paikoilleen muutaman yrityksen jälkeen. Muutaman minuutin työ ja huoltoromppu ehdotti koko perän purkamista! Pieni määrä paperiteippiä ei haittaa ristinivelen elämää millään tavalla.
Itse tein saman joskus yhteen LT Bemariin. Käytin kyllä roudarin teippiä, mutta taittelin sen niin, että sen voi vetää pois sieltä peräpäästä asennuksen onnistuttua.
Pekka