Paikallisen mp-kerhon kautta minäkin sain eduskunnan liikenne- ja viestintäviraston torjuvan kannantoton katsastusdirektiiviin.
Smoto on myös ollut tässä asiassa yhteydessä eduskunnan MP kerho Arkadiaan, joten kiitos
Smotolle.
Itse en kannata määräaiskaitarkastusta, turhaa rahastusta!
Omat pyöräni ovat olleet aina katsastuskelpoisina liikenteessä.
( 3 moottoripyörää, joista 2 museorekisterissä + kaksi mopoa).
terv. JJ
Katsastusdirektiivi
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Huhti 2009 21:01
- Moottoripyörän malli: R1200RT,R-25/2
Re: Katsastusdirektiivi
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/suome ... 1312589487" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Katsastusdirektiivi
Pitäisi aina muistaa että Suomessa on jo moottoripyörien katsastuspakko.
Jos tuot pyörän ulkomailta, se tulee katsastaa Suomessa, jos siinä ei ole alle vuoden vanhaa katsastusta voimassa EU:n alueelta. Ja vaikka olisikin, joudut silti maksamaan saman rahan konttorille pelkästä runkonumeron tarkastuksesta.
Lisäksi joudut aina muutoskatsastamaan pyörän, jos siihen on tehty suurempia muutoksia, tai se on muuten vain ollut poissa rekisteristä. Ja jos lakia luetaan niinkuin se on kirjoitettu, ainoa mitä saat pyörääsi vaihtaa ilman katsastusta on alkuperäiskokoiset renkaat, akku ja jarrupalat. Muista muutetuista osista pitäisi tulla merkintä rekisteriotteeseen muutosprosentteina, vaikka alkuperäinen osa vaihdettaisiin täysin samanlaiseen varaosaan!
Myös museokatsastuksen jälkeen prätkä täytyy vielä lisäksi muutoskatsastaa, jotta sen saa rekisteriin museoajoneuvona!
Ainoa miltä näiden lisäksi vältyttiin on idioottimainen vuosikatsastus.
Jos tuot pyörän ulkomailta, se tulee katsastaa Suomessa, jos siinä ei ole alle vuoden vanhaa katsastusta voimassa EU:n alueelta. Ja vaikka olisikin, joudut silti maksamaan saman rahan konttorille pelkästä runkonumeron tarkastuksesta.
Lisäksi joudut aina muutoskatsastamaan pyörän, jos siihen on tehty suurempia muutoksia, tai se on muuten vain ollut poissa rekisteristä. Ja jos lakia luetaan niinkuin se on kirjoitettu, ainoa mitä saat pyörääsi vaihtaa ilman katsastusta on alkuperäiskokoiset renkaat, akku ja jarrupalat. Muista muutetuista osista pitäisi tulla merkintä rekisteriotteeseen muutosprosentteina, vaikka alkuperäinen osa vaihdettaisiin täysin samanlaiseen varaosaan!
Myös museokatsastuksen jälkeen prätkä täytyy vielä lisäksi muutoskatsastaa, jotta sen saa rekisteriin museoajoneuvona!
Ainoa miltä näiden lisäksi vältyttiin on idioottimainen vuosikatsastus.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-