Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Olen tässä kahlannut eri foorumeita ja koittanut kaivaa tietoa (huonolla tekniikka englannilla) eri asioista, joita olisi hyvä ottaa huomioon vanhan kamppeen ostossa.
Kiikarissa on pari vaihtoehtoa 90-luvulta (-94 ja -95).
Ymmärtääkseni tätä 1100 mallia on tehty aika kauan ja nämä kiikarissa olevat ovat jo ehkäpä päässeet eroon lastentaudeista, jos niitä nyt on yleensäkään ollut.
Onko kellään tietoa, onko näissä tyrkyllä olevissa vuosimalleissa jotain osia, jotka olisivat erityishuomion tarpeessa?
Autopuolellahan näitä on... esim. ivecolla naftapumppu hajoaa aina 45 tkm kieppeillä ja uusi tilalle.
Kiikarissa on pari vaihtoehtoa 90-luvulta (-94 ja -95).
Ymmärtääkseni tätä 1100 mallia on tehty aika kauan ja nämä kiikarissa olevat ovat jo ehkäpä päässeet eroon lastentaudeista, jos niitä nyt on yleensäkään ollut.
Onko kellään tietoa, onko näissä tyrkyllä olevissa vuosimalleissa jotain osia, jotka olisivat erityishuomion tarpeessa?
Autopuolellahan näitä on... esim. ivecolla naftapumppu hajoaa aina 45 tkm kieppeillä ja uusi tilalle.
Ajuri ei sääennusteita kattele!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Noh... ilmeisesti mitään kummallista, tavallisuudesta poikkeavaa näistä viimeisimmissä malleissa löydy.
Huomenna olisi tarkoitus tehdä ratkaisu siitä, mikä tyrkyllä olevista vaihtoehdoista olisi ensikesänä alla.
Bmw se on... sen olen jo päättänyt!
Huomenna olisi tarkoitus tehdä ratkaisu siitä, mikä tyrkyllä olevista vaihtoehdoista olisi ensikesänä alla.
Bmw se on... sen olen jo päättänyt!
Ajuri ei sääennusteita kattele!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Nonni,
Lotja (1100) tuli sitten taloon!
Huomenna paprut vielä kuntoon vaihtarista ja sillä selvä.
Nyt on hyvää aikaa ahmia kaikkea tietoutta LT:stä, ennen ajokauden alkua.
Lotja (1100) tuli sitten taloon!
Huomenna paprut vielä kuntoon vaihtarista ja sillä selvä.
Nyt on hyvää aikaa ahmia kaikkea tietoutta LT:stä, ennen ajokauden alkua.
Ajuri ei sääennusteita kattele!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa... ostettu.
Öljyistä on jauhettu kautta foorumien sivu, mutta pohdin sitä silti.
Honda haluaa esim. pannarin voideltavan edelleen mineraalilla... onko tämä toimivaa myös LoTjaan?
Firma josta pyörän ostin, suosittelee myös mineraalia näihin bmw matkapyöriin...
Ei virallisesti (kuka hullu niin tekisi?), mutta kokemuksesta.
Omaa kokemusta on mineraaleista vain honda-ajalta, usean kymppitonnin verran ja homma ok.
Kone pysyi tiiviinä, eikä vuotanut..
Miten bemarin kone on toiminut foorumilaisten mielestä mineraalilla vs. synteettisellä, näissä meidän oloissa?
Honda haluaa esim. pannarin voideltavan edelleen mineraalilla... onko tämä toimivaa myös LoTjaan?
Firma josta pyörän ostin, suosittelee myös mineraalia näihin bmw matkapyöriin...
Ei virallisesti (kuka hullu niin tekisi?), mutta kokemuksesta.
Omaa kokemusta on mineraaleista vain honda-ajalta, usean kymppitonnin verran ja homma ok.
Kone pysyi tiiviinä, eikä vuotanut..
Miten bemarin kone on toiminut foorumilaisten mielestä mineraalilla vs. synteettisellä, näissä meidän oloissa?
Ajuri ei sääennusteita kattele!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
^Itse laitan näihin vanhoihin sätkyttimiin mineraali Mobilin Diesel Delvakia.
Mulla on samanlainen sivarilla ja broidilla soolona. Toimiva laite, joskin tärisee K-malleista eniten. Venttiilien säädöt pysyy hyvin paikoillaan, mutta kun joskus joutuu säätämään homma on ikävä, kun nokka-akselit joutuu irroittamaan ja säätökupit kalliita.
Joitain palikoita on myös jäljellä kolaroidusta purkupyörästä.
Jos joku hakee hyvää talvipyörää voisin luopua tuosta omasta LT:stä. Sen vaunussa soft toppi ja kitkat alla, joten eikun Eurooppaan!
Mulla on samanlainen sivarilla ja broidilla soolona. Toimiva laite, joskin tärisee K-malleista eniten. Venttiilien säädöt pysyy hyvin paikoillaan, mutta kun joskus joutuu säätämään homma on ikävä, kun nokka-akselit joutuu irroittamaan ja säätökupit kalliita.
Joitain palikoita on myös jäljellä kolaroidusta purkupyörästä.
Jos joku hakee hyvää talvipyörää voisin luopua tuosta omasta LT:stä. Sen vaunussa soft toppi ja kitkat alla, joten eikun Eurooppaan!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Minulla K100 RS kulkee esterisynteettisellä 15W-50:llä. Eikä ole niin herkkä antamaan savumerkkejä sivutuellaan seistyään. Kallista tavaraa, mutta kerran vuodessa vaihdettuna ei tee isoa lovea kukkaroon. Kilsat jää alle kymppitonniin vuodessa eli vähän yli tehtaan suosittaman vaihtovälin. Ja kyllä se öljy on yksi pienimmistä menoeristä.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Se on totta, että öljy on se pieni menoerä.
Luetun perusteella tuo mineraali olisi siis ihan passelia tavaraa, myös bemarin koneelle. Eli sitä tungen koneeseen.
Tuo oli hyvä tieto, että venttiilien säätö tulee olemaan karmea (kallis) projekti. Varsinkin mulle, jolla tuota taitoa, eikä tiloja ole..
Tässä mun lotjassa ei tuo tuulilasin nosto toimi ja orkkiksen tilalla on leveämpi pleksi, joka ei edes mahtuisi liikkumaan ala-asentoon.
Täytyy tuossa keväällä tutkia asiaa, kun saan mopon säilöstä kotiin, josko asialle voisi tehdä vielä jotain.
Luetun perusteella tuo mineraali olisi siis ihan passelia tavaraa, myös bemarin koneelle. Eli sitä tungen koneeseen.
Tuo oli hyvä tieto, että venttiilien säätö tulee olemaan karmea (kallis) projekti. Varsinkin mulle, jolla tuota taitoa, eikä tiloja ole..
Tässä mun lotjassa ei tuo tuulilasin nosto toimi ja orkkiksen tilalla on leveämpi pleksi, joka ei edes mahtuisi liikkumaan ala-asentoon.
Täytyy tuossa keväällä tutkia asiaa, kun saan mopon säilöstä kotiin, josko asialle voisi tehdä vielä jotain.
Ajuri ei sääennusteita kattele!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Tuo venttiilinsäätö vaatii myös erikoistykalun ettei automaattinen nokkaketjun kiristin pääse kiristymään aiheetta, kun ketjuun tulee löysiä.
Tervetuloa säädättämään pyörääsi, Multa löytyy kaikki tarvittava; osat, työkalut, taito ja tilat. Eikä huolto ole vielä pahasti ruuhkautunutkaan.
Plexin mekanismi kannattaa voidella hyvin, mullakin alkoi voitelemalla pelittämään.
Tervetuloa säädättämään pyörääsi, Multa löytyy kaikki tarvittava; osat, työkalut, taito ja tilat. Eikä huolto ole vielä pahasti ruuhkautunutkaan.
Plexin mekanismi kannattaa voidella hyvin, mullakin alkoi voitelemalla pelittämään.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
^ Kiitos kutsusta ja vinkistä, tuon varmasti pyörän huoltoon, kun siihen on aihetta!
Nyt pyörä odottaa lämpimässä tallissa tulevaa kevättä, eli nyt vain pähkäillään asioita ja käydään välillä pyörän päällä päristelemässä huulia.
Nyt pyörä odottaa lämpimässä tallissa tulevaa kevättä, eli nyt vain pähkäillään asioita ja käydään välillä pyörän päällä päristelemässä huulia.
Ajuri ei sääennusteita kattele!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Eipä sulla ole kovin pitkäkään matka tuoda LT huoltoon, mulle tulee 1200:n LT talvella huoltoon Pietarsaaresta saakka!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23 Loka 2008 16:53
- Moottoripyörän malli: R 850 R
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Vanhaa Lotjaa (1100) ostamassa/harkitsemassa.
Se on kyllä totta, matka ei ole paha.
Asiakkaan täytyy olla todella tyytyväinen, jos tuon matkan takaa raahaa fillaria huoltoon!
Asiakkaan täytyy olla todella tyytyväinen, jos tuon matkan takaa raahaa fillaria huoltoon!
Ajuri ei sääennusteita kattele!