Pakoputken alkukäyrän rusketuksen poisto.

R-sarjan pyörät
kardaani
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Helmi 2012 21:45

Re: Pakoputken alkukäyrän rusketuksen poisto.

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tässähän olisi tuotekehitysidea. Joku voisi kehitellä alkukäyrien päälle asennettavan kromatun suojaputken. Se ei kuumenisi kovin paljon? Mutta kuumenisikohan alkukäyrät liikaa siellä sisäpuolella... Tukeva ja rämisemätön kiinnitys voisi olla myös ongelma.
Pölvästi
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Elo 2012 01:17
Moottoripyörän malli: R80RT

Re: Pakoputken alkukäyrän rusketuksen poisto.

Viesti Kirjoittaja Pölvästi »

kardaani kirjoitti:Tässähän olisi tuotekehitysidea. Joku voisi kehitellä alkukäyrien päälle asennettavan kromatun suojaputken. Se ei kuumenisi kovin paljon? Mutta kuumenisikohan alkukäyrät liikaa siellä sisäpuolella... Tukeva ja rämisemätön kiinnitys voisi olla myös ongelma.
Tuossa minun vanhassa CB Hondassa näyttäis olevan kaksiputkea päälekkäin käyrissä, en tidä sitten onko alkuperäiset.
cake
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2008 03:17
Moottoripyörän malli: R

Re: Pakoputken alkukäyrän rusketuksen poisto.

Viesti Kirjoittaja cake »

Monissa japsipyörissä on tupslaseinäiset putket, ei muutu väri.
Vanhemmiten alkavat vaan rämistä, kun sisäputki ruostuu puhki.

Mielestäni turhaa lisäpainoa (ja ääntä). Lisää painoa minunkin menetelmäni on tuonut, mutta ei oletarvinnut kiillotella: Riittävästi ajoa savi- ja sorapintaisilla teillä pesemättä ja kas: Pyörään on saatu keraamipintaiset putket.

p.s. Harrikat on hinkkaamista varten, Bemarilla ajetaan. (tää toimii mulla )
cake
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Pakoputken alkukäyrän rusketuksen poisto.

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Joo kyllä mullakin ajaminen on pääasia, mutta syksyisin huollan pyörän
itse ja jos on ehostettavaa niin teen sen. Tähän pakokäyräruskettumiseen
vaan kiinnostuin siksi, saako ne yleensä vielä metallin väriseksi.
Henkilökohtaisesti kierrän kyllä kaikki sora ja kurarännit ja ajan mieluummin
esim Saksassa pieniä syheröisiä asvalttiteitä siellä maaseudulla. Eikä tuo
Gessu niin harvinainen ole saksassa vaikka vaikea sieltä on löytää hiekkateitä.
GS= gelande und strasse :P
Ja mukavaahan tämä harrastus on jo sen takia, kun sitä voi harrastaa monipuolisesti :hat:
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Vastaa Viestiin