Vuosikokus 2013 ja SMOTO
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Se että Smoton talous saadaan kunnolliselle pohjalle vaatisi toden näköisesti kerhoilta panostusta 10 euroa/ jäsen + Feman 1 euro jotakin ja se maksu kaikista jäsenistä. Niin kauan kun me laskemme mitä me saamme Smotolta jäsenetuina, eikä mitä me kerhona voimmme tehdä Smoton eteen niin rämmimme loputtomassa suossa. Ei yksi palkattu työntekiä
vielä kesä tee siellä tarvitaan senkin jälkeen paljon vapaaehtoista työtä kerhoilta. Mitenkä kerhot
sen hoitavat ja kertovat jäsentensä ajatuksia Smotolle on varmaankin yhtä suuri operaatio kuin
saada kerhojen jäsenet ymmärtämään kuinka paljon Smoto todellakin tarvitsee rahaa saadakseen toimintansa talouden järkevälle pohjalle. Voidaanhan kerhon vuosikokouksessa tehdä tutkimus kannatusmäärästä liittymisen puolesta ja todennäköisesti jos kaikki jotka kannattavat Smotoon liittymistä liityisivät henkilökohtaisesti Smoton jäseneksi niin ei taida ero
kerhon maksamalle tai henkilöjäsen maksun välille tulla montaakaan euroa. Jos kerhon jäsenet todellakin haluavat edunvalvontaa niin alkakaamme kaikki maksamaan henkilöjäsen maksua ei tarvitse kerhojen murehtia ja ne jotka haluvat menevät Smoton talkoisiin jos aika riittää.
vielä kesä tee siellä tarvitaan senkin jälkeen paljon vapaaehtoista työtä kerhoilta. Mitenkä kerhot
sen hoitavat ja kertovat jäsentensä ajatuksia Smotolle on varmaankin yhtä suuri operaatio kuin
saada kerhojen jäsenet ymmärtämään kuinka paljon Smoto todellakin tarvitsee rahaa saadakseen toimintansa talouden järkevälle pohjalle. Voidaanhan kerhon vuosikokouksessa tehdä tutkimus kannatusmäärästä liittymisen puolesta ja todennäköisesti jos kaikki jotka kannattavat Smotoon liittymistä liityisivät henkilökohtaisesti Smoton jäseneksi niin ei taida ero
kerhon maksamalle tai henkilöjäsen maksun välille tulla montaakaan euroa. Jos kerhon jäsenet todellakin haluavat edunvalvontaa niin alkakaamme kaikki maksamaan henkilöjäsen maksua ei tarvitse kerhojen murehtia ja ne jotka haluvat menevät Smoton talkoisiin jos aika riittää.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Siinäpä sitä sarkaa noin aluksi ja varmaan lisääkin löytyy kun lyövät viisaat päät yhteen.Vaan kun saadaan motoristit ymärtämään etunsa ja sen ettei niiden hoitaminen ole ilmaista ei Smolle eikä kerhoille.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
"ei koe tarvitsevansa" -> olisiko ihan väärin sanoa ei tiedä tarvitsevansaRaffe kirjoitti:SMOTOn suurin ongelma lienee ettei valtaosa motoristeista koe tarvitsevansa edunvalvontaa.
UGH! Hyvin puhuttu!Hangaround51 kirjoitti: Niin kauan kun me laskemme mitä me saamme Smotolta jäsenetuina, eikä mitä me kerhona voimmme tehdä Smoton eteen niin rämmimme loputtomassa suossa.
Onko muuten mahdollinen päällekkäisjäsenyys oikeasti ongelma? Siitä tulee 3 euron lovi kukkaroon, mutta muuten?
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
"ei koe tarvitsevansa" -> olisiko ihan väärin sanoa ei tiedä tarvitsevansa?
Ehdottomasti - kun kyse on kymmenistätuhansista moottoripyöräilijöistä.
Ehdottomasti - kun kyse on kymmenistätuhansista moottoripyöräilijöistä.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Ainakin minä katson että päällekkäisjäsenyys on ongelma koska henkilökohtaisesti en usko
tuo noin 3 euroa/ jäsen max 750 jäsentä , riitävän juuri mihinkään vaikka kaikki suuret kerhot päättäisivät palata takaisin rintamaan, jotta Smoton toiminta pyörisi ei pelkällä talkoohengellä
tarve olisi varmaankin yli 200000 euroa ja siihen tarvittaisiin kaikki Suomen motoristit kun muistetaan että FEMA:lle maksetaan noin 1 euro/ jäsen joten Smotolle jää vain reilu 2 euroa.
Koska en halua olla parinvuoden sisällä kuuntelemassa taas sanasta rahan käyttö tai vertausta oluen tai bensan litrahinasta tai niiden liittymisestä jäsenmaksun suuruuteen toivonkin että jäsenet tosiaaki ymmärtävät että kyse on heidän edunvalvonnasta on se sitten kerhotasolla tai henkilökohtaisella se Smoton jäsenmaksu
Kun kerta BMW kerhossa on noin 1000 jäsentä niin Smoton osuus nykyisetä jäsenmaksusta on niin pieni että sen verran voitaisiin tuupata Joulu pata keräykseen , sillä ei pyörähdä kuin konttorituoli yhdistystasolla.
tuo noin 3 euroa/ jäsen max 750 jäsentä , riitävän juuri mihinkään vaikka kaikki suuret kerhot päättäisivät palata takaisin rintamaan, jotta Smoton toiminta pyörisi ei pelkällä talkoohengellä
tarve olisi varmaankin yli 200000 euroa ja siihen tarvittaisiin kaikki Suomen motoristit kun muistetaan että FEMA:lle maksetaan noin 1 euro/ jäsen joten Smotolle jää vain reilu 2 euroa.
Koska en halua olla parinvuoden sisällä kuuntelemassa taas sanasta rahan käyttö tai vertausta oluen tai bensan litrahinasta tai niiden liittymisestä jäsenmaksun suuruuteen toivonkin että jäsenet tosiaaki ymmärtävät että kyse on heidän edunvalvonnasta on se sitten kerhotasolla tai henkilökohtaisella se Smoton jäsenmaksu
Kun kerta BMW kerhossa on noin 1000 jäsentä niin Smoton osuus nykyisetä jäsenmaksusta on niin pieni että sen verran voitaisiin tuupata Joulu pata keräykseen , sillä ei pyörähdä kuin konttorituoli yhdistystasolla.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Ensinnäkin suuri kiitos JoPelle uhrautuvaisesta työstä passiivisen porukan vetäjänä, valitettavasti luovut, pysy kuitenkin jotenkin mukana ainakin oldtimerseissa. Kerhosivut ovat varsin passiiviset olleet aina näihin aikoihin. Nyt SMOTO-keskustelu on ollut vilkasta ja hyvää tietoa on saatu, ehkä tämä nyt jatkuisi tällaisena myös alkavana vuonna, Ismo Vaara ainakin jatkaa eikö???
Kiitos hyvästä toiminnasta ja SMOTO-tiedoista.
Kiitos hyvästä toiminnasta ja SMOTO-tiedoista.
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Ottamatta kantaa Smoto-jäsenyyteen sen enempää, kiinnitän huomiota tuohon lausumasi ristiriitaisuuteen. "Onko välttämätöntä ankkkuroida BMW-kerho minkään asian tai aatteen kannattajaksi..." Kerhohan on hyvänen aika ankkuroitu jo heti nimensäkin mukaisesti BMW-moottoripyörillä ajavien asian kannattajaksi. "eikö itsenäisyys ja riippumattomuus olisi myös tavoiteltava arvo?"...Riippumattomuus mistä? Jos kerran ollaan täysin riippumattomia ja sitoutumattomia eikä ajeta yhtään kenenkään asiaa, niin ollaan sitten vaikka "Kaikenmerkkisillä yksi- ja useampipyöräisillä ajavien ajoneuvonkuljettajien ja matkustajien kerho" , niin mukaan voidaan ottaa niin sirkuspyöräilijät, rollattorimummot kuin nosturiautokuskitkin. (Vaikka tässäkin jo ankkuroidutaan itsemme "ajoneuvoon" joka jo sitouttaa meitä mm teihin ja liikenteeseen ja täten rajoittaa itsenäisyyttäämme ja riippumattomuuttamme...)Kunkku kirjoitti:Minunkin tekisi mieli kysyä, miksi tämä vastakkain asettelu? Minusta tämä keskustelu on lipsahtanut vähän väärille urille. Mielestäni oikein olisi keskustella siitä, miksi mp-kerhon, minkä tahansa, pitäisi olla Smoton jäsen? Jokaisella on mahdollisuus liittyä Smotoon henkilöjäsenenä ja näin tukea sen toimintaa. Onko välttämätöntä ankkkuroida BMW-kerho minkään asian tai aatteen kannattajaksi, eikö itsenäisyys ja riippumattomuus olisi myös tavoiteltava arvo? Näin kerhoon voisi liittyä ja siinä toimia kaikki bemaristit riippumatta siitä, mitä mieltä he jostakin poliittisesta tai etujärjestöasiasta ovat.
Vuosikokouksessa ei siis päätetä siitä, onko Smoto ja sen toiminta hyvä ja kannatettava asia, niin kuin monet tuntuvat ajattelevan, vaan siitä, pitäisikö BMW-kerhon kuulua Smotoon. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Miettikääpä sitä!
Eli koetan tässä sanoa, että jos me kerran olemme BMW-Moottoripyöräkerho, niin totta hitossa meidän silloin tulisi myös kerhona olla edistämässä moottoripyöräilijöiden asiaa joko itse siellä barrikadeilla hillumalla tai sitten tukemassa jotakin porukkaa, joka sitä puolestamme tekee.
Tuo kerhon tukema barrikadiporukka voi sitten olla Smoton sijasta vaikka mikä muu, ei sillä väliä. Tosiasia kai kuitenkin on, että mitään muuta porukkaa kuin Smoto, jota päättäjät käyttävät lausuntojen yms. antamiseen ei tällä hetkellä ole.
Vaikka koko ikäni olen toiminut sangen kaukana ay-toiminnasta (lähinnä heidän vastapuolellaan), niin osaan kyllä sympatiseerata ammattiyhdistysaktiiveja tilanteessa, jossa on aika paljon yhtäläisyyksiä motoristien nykytilan kanssa. Tässäkin aika pieni aktiivien porukka on pannut takapuolensa likoon ja taistellut / torjunut asioita, joista nauttii koko muukin motoristikunta.
Jos ollaan sitä mieltä, että motoristienkin asiat jatkossa hoituvat parhaiten "Loimaan kassaa" muistuttavien "riippumattomien" MP-kerhojen kautta, niin kaikin mokomin.
BMW-kerhon päätöksen asiasta tekee joka tapauksessa vuosikokous eikä hallitus. Tähän päivään (1.1.13) mennessä paikalle vuosikokoukseen on ilmoittautunut kokonaista 19 henkilöä (hallituksen jäsenet ja rivijäsenet yhteenlaskettuna) , joten aika pienen sakin päätettäväksi uhkaa näinkin merkittävä asia jäädä...
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Touko 2010 21:09
- Moottoripyörän malli: R 1200 GSA
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Jollakin / joillakin on ainakin helppo ajaa asia siihen suuntaan kuin tahtoo. Mutta SMOTOon tai ei SMOTOon, minä kuulun joka tapauksessa BMW Moottoripyöräkerhoon. Ja tulen kuulumaan. Ja jos en kuulu SMOTOon kerhon kautta, saatanpa liittyä siihen henkilöjäsenenä. Ei tämä niin vaikeeta ole...
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Touko 2010 21:09
- Moottoripyörän malli: R 1200 GSA
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Kas; kuulun näköjään SMOTOon jo IBAn kautta. Mutta, kannatan.Honeyhat kirjoitti:Jollakin / joillakin on ainakin helppo ajaa asia siihen suuntaan kuin tahtoo. Mutta SMOTOon tai ei SMOTOon, minä kuulun joka tapauksessa BMW Moottoripyöräkerhoon. Ja tulen kuulumaan. Ja jos en kuulu SMOTOon kerhon kautta, saatanpa liittyä siihen henkilöjäsenenä. Ei tämä niin vaikeeta ole...
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
.Kerhohan on hyvänen aika ankkuroitu jo heti nimensäkin mukaisesti BMW-moottoripyörillä ajavien asian kannattajaksi
Kun kerho on ankkuroitu jo BMW:hen, niin eikö olisi jäsenten etu, jos kerhoaiset saisivat varaosista BMW:lta alennusta. Tässä olisi jo BMW-motoristin etu, johon kerhomme voi vaikuttaa konkreettisesti.
Muistaakseni Saksassa kerhon jäsenkortilla (suomalaisellakin) sai jokunen vuosi sitten alennusta.
Vai väistänkö muurin?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Tuo BMW-alennus maahantuojalta taitaa valitettavasti jäädä haaveeksi.
Viisaammat korjatkoot, mutta eikös ole niin, että BMW-Suomi Oy ei toimi välimiehenä esim. varaosakaupassa ollenkaan, vaan diilerit tilaavat varaosat suoraan tehtaan Ruotsin (ja Saksan) varastoista?
BMW-Suomi Oy on aikoinaan tukenut kerhoa maksamalla Rikastin-lehden postituskustannukset. Valitettavasti postituskustannukset ovat nousseet samalla kun BMW AG on tiukentanut tytäryhtiöidensä sponsorointibudjettia, joten tänä päivänä saamme yhden lehden postitetuksi maahantuojan tuella. Toki olemme kiitollisia tästäkin!
Diilereiden osalta tuki näkyy vaihtelevasti Rikastin-lehden mainostuloina.
Ajat ovat valitettavasti mp-kauppiailla nyt kyllä sen verran tiukat, että hirveästi en arvaisi mennä veikkaamaan sen puolesta, että heiltä mitään ylimääräisiä kerhoalennuksia tehtaan tiukasti määräämän varaosahintoihin saisi.
t. pozo
Viisaammat korjatkoot, mutta eikös ole niin, että BMW-Suomi Oy ei toimi välimiehenä esim. varaosakaupassa ollenkaan, vaan diilerit tilaavat varaosat suoraan tehtaan Ruotsin (ja Saksan) varastoista?
BMW-Suomi Oy on aikoinaan tukenut kerhoa maksamalla Rikastin-lehden postituskustannukset. Valitettavasti postituskustannukset ovat nousseet samalla kun BMW AG on tiukentanut tytäryhtiöidensä sponsorointibudjettia, joten tänä päivänä saamme yhden lehden postitetuksi maahantuojan tuella. Toki olemme kiitollisia tästäkin!
Diilereiden osalta tuki näkyy vaihtelevasti Rikastin-lehden mainostuloina.
Ajat ovat valitettavasti mp-kauppiailla nyt kyllä sen verran tiukat, että hirveästi en arvaisi mennä veikkaamaan sen puolesta, että heiltä mitään ylimääräisiä kerhoalennuksia tehtaan tiukasti määräämän varaosahintoihin saisi.
t. pozo
Viimeksi muokannut pozo izquierdo, 02 Tammi 2013 09:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Toisaalta ja toisaalta…
Periaatteessa itsekin kannatan jotain muuta kuin nykyistä jäsenyysmallia leikkureineen, tuplajäsenyyksineen jne. ja tähänastiset näytötkään eivät välttämättä vakuuta. Toisaalta ’sisältä’ asioihin ja toimintaan tulevaisuudessa voisi kuitenkin vaikuttaa paremmin kuin ulkoa. Eteenpäin kuitenkin pitäisi katsoa enemmän kuin peileihin. Ja toisaalta – kumpi on tärkeämpää, edunvalvontatyön sisältö ja olemassaolo vai sen organisointi (muotoseikat)?
Ja tehtiinpä päätös sitten suuntaan tai toiseen, kannattaa miettiä onko se sen luokan asia että sen vuoksi kannattaa jakautua kahteen leiriin? Rahassa laskien ainakaan ei, olipa sitten päällekkäisjäseniä tai ei, jos kyse on muutamasta eurosta plussaa tai miinusta.
Periaatteessa itsekin kannatan jotain muuta kuin nykyistä jäsenyysmallia leikkureineen, tuplajäsenyyksineen jne. ja tähänastiset näytötkään eivät välttämättä vakuuta. Toisaalta ’sisältä’ asioihin ja toimintaan tulevaisuudessa voisi kuitenkin vaikuttaa paremmin kuin ulkoa. Eteenpäin kuitenkin pitäisi katsoa enemmän kuin peileihin. Ja toisaalta – kumpi on tärkeämpää, edunvalvontatyön sisältö ja olemassaolo vai sen organisointi (muotoseikat)?
Ja tehtiinpä päätös sitten suuntaan tai toiseen, kannattaa miettiä onko se sen luokan asia että sen vuoksi kannattaa jakautua kahteen leiriin? Rahassa laskien ainakaan ei, olipa sitten päällekkäisjäseniä tai ei, jos kyse on muutamasta eurosta plussaa tai miinusta.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Vuosikokus 2013 ja SMOTO
Näyttääpä toisille olevan sellainen elämän tai kuoleman kysymys koko Smoto että tekee kerho mitä vaan niin aina joku uhkaa erota. Onko tämä se kynnys kun meiltä rahat loppuu kun muutoinkin on yksi kalleimista harrastuksista sillä paikasta toiseen toki pääsee halvemmallakin kuin moottoripyörällä. Yritetään tehdä päätös siellä vuosikokouksessa ja tyydytään enemmistön päätökseen vaikka sen tekisi 20 paikalla oliaa, eikä meitä monia juuri miellytäisi, sillä kyseessähän on kuitenkin BMW kerho ja sen päätös.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51