Ollako vai eikö olla...
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Ollako vai eikö olla...
Miten kerho on tällä hetkellä mukana edunvalvonnassa?
Onko BMW-kerhossa ollut keskustelua motoristien edunvalvonnasta?
Onko harkittu esimerkiksi liittymisestä SMOTOon tai johonkin muuhun kattojärjestöön?
Onko BMW-kerhossa ollut keskustelua motoristien edunvalvonnasta?
Onko harkittu esimerkiksi liittymisestä SMOTOon tai johonkin muuhun kattojärjestöön?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Ei tarvitse olla rekisteröitynyt yhdistys kuuluakseen SMOTOon. Varmistin tämän SMOTOn toiminnanjohtajalta Hannu Virralta.
Jos tämä tulee vuosikokouksen esityslistaan, Hannu lupasi tulla esitelemään SMOTOn toimintaa, vastaamaan kysymyksiin...jne.
Koitan yllyttää hänet keskusteluun täälläkin, mikäli mahdollista. Olisihan se hyvä tentata etukäteen ennen kokousta kunnolla!
Jos tämä tulee vuosikokouksen esityslistaan, Hannu lupasi tulla esitelemään SMOTOn toimintaa, vastaamaan kysymyksiin...jne.
Koitan yllyttää hänet keskusteluun täälläkin, mikäli mahdollista. Olisihan se hyvä tentata etukäteen ennen kokousta kunnolla!
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28 Syys 2006 18:19
Tämä pitää paikkansa.Ismo Vaara kirjoitti:Ei tarvitse olla rekisteröitynyt yhdistys kuuluakseen SMOTOon. Varmistin tämän SMOTOn toiminnanjohtajalta Hannu Virralta.
Jos tämä tulee vuosikokouksen esityslistaan, Hannu lupasi tulla esitelemään SMOTOn toimintaa, vastaamaan kysymyksiin...jne.
Koitan yllyttää hänet keskusteluun täälläkin, mikäli mahdollista. Olisihan se hyvä tentata etukäteen ennen kokousta kunnolla!
Rekisteröitymätön yhdistys voi liittyä kannatusjäseneksi. Kannatusjäsenkerhon jäsenet saavat kaikki samat jäsenedut kuin varsinaisten jäsenkerhojen jäsenet.
Jäsenmaksu määräytyy samoin.
Ainoa ero on että vuosikokouksessa ei ole äänivaltaa.
Tämä ei kuitenkaan kavenna aktiivisen kerhon todellista vaikutusvaltaa, koska esimerkiksi SMOTOn hallitukseen voidaan valita jäseniä myös kannatusjäsenkerhoista. Hallituksen jäsenten määrää per kerho ei ole myöskään rajoitettu, joten halutessaan BMW kerho voi esittää useampaakin hallituksen jäsentä.
Toinen kanava jolla aktiivinen kerho voi saavuttaa vaikutusvaltaa (vuosikokouksen äänivallan sijaan) on osallistua aktiivisesti eri työryhmiin. Joskus sanotaan että kaikki tärkeät päätökset tehdään liikelounailla tai saunassa. SMOTOssa käytännön asiat hoidetaan työryhmissä ja projekteissa. Niihin osallistuminen tuo todellista vaikutusvaltaa. Omasta mielestäni vuosikokouksen äänivalta on vain ”muodollista” ja todellinen vaikutusvalta on varsin helppoa saavuttaa olemalla aktiivinen.
Haluaisinkin esittää kutsun tulla SMOTOn kerhokonferenssiin ja syyskokoukseen 7-8.10 Turkuun. Sekä kokoukset että konferenssi ovat avoimia kaikille motoristeille jäsenyyteen katsomatta. Ennakkoilmoittautuminen on järjestelyiden näkökulmasta suotavaa.
Tässä tarkempia tietoja:
http://www.smoto.fi/syyskokous/index.htm
http://www.smoto.fi/kerhokonferenssi/index.htm
Siellä saisi aika hyvän kuvan siitä mitä SMOTO tällä hetkellä tekee ja mitä se voisi tarjota BMW kerholle, eli olisiko jotain muutakin syytä liittyä kuin uudet jäsenedut.
Terveisin
Hannu Virta
Toiminnanjohtaja
SMOTO
hannu.virta@smoto.fi
0400-956355
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Onko tyyny hyvin?
"Kahvittelukerhoja" on liian monta tässä maassa. Tarvitaan aktiivisuutta, tai akktiivisuus on "ostettava" niiltä, ketkä meidän etujamme ajavat.
Edunvalvonta
Nythän parhaillaan ollaan käymässä keskustelua BMW-kerhon jäsenyyden jatkamisesta Euroopan BMW-Club:in jäsenenä.
Kerhohan maksaa em. kerholle vuosittain huomattavat summat jäsenmaksua ja saa sitä vastaan mm. oikeudet käyttää BMW-logoa ja on oikeutettu käyttämään itsestään BMW-kerhon "virallista asemaa" ja tuleehan jokaiselle jäsenelle "muoviläpyskä", jolla Euroopan puolella saisi joitain etujakin. Täällä kylmässä pohjolassa ko. etujen nauttiminen on vähän huonoa.
Nyt olisikin, ennen kerhon seuraavaa vuosikokousta hyvää aikaa jäsenkunnan käydä keskustelua; onko Euroopan kerhoon kuulumisesta sellaisia etuja, että siitä kannatta maksaa nykyisen kaltaista maksua? Tarkkaa määrää en tiedä, mutta se on kuitenkin huomattava kerhon vuosibudjettiin verrattuna.
Jos kerho kuuluisi sekä Euroopan kerhoon että sitten vielä SMOTOON niin kerhon vuosibudjetti taitaisi olla käytetty.
Niin, että olisiko esim. SMOTO hyvä vaihtoehto "Euroopan kerholle" ja tarvitaanko BMW-logoa kerhotoiminnassa ja onko virallisen BMW-kerhon status välttämätön kerholle?
Keskustelua asiasta.
Kerhohan maksaa em. kerholle vuosittain huomattavat summat jäsenmaksua ja saa sitä vastaan mm. oikeudet käyttää BMW-logoa ja on oikeutettu käyttämään itsestään BMW-kerhon "virallista asemaa" ja tuleehan jokaiselle jäsenelle "muoviläpyskä", jolla Euroopan puolella saisi joitain etujakin. Täällä kylmässä pohjolassa ko. etujen nauttiminen on vähän huonoa.
Nyt olisikin, ennen kerhon seuraavaa vuosikokousta hyvää aikaa jäsenkunnan käydä keskustelua; onko Euroopan kerhoon kuulumisesta sellaisia etuja, että siitä kannatta maksaa nykyisen kaltaista maksua? Tarkkaa määrää en tiedä, mutta se on kuitenkin huomattava kerhon vuosibudjettiin verrattuna.
Jos kerho kuuluisi sekä Euroopan kerhoon että sitten vielä SMOTOON niin kerhon vuosibudjetti taitaisi olla käytetty.
Niin, että olisiko esim. SMOTO hyvä vaihtoehto "Euroopan kerholle" ja tarvitaanko BMW-logoa kerhotoiminnassa ja onko virallisen BMW-kerhon status välttämätön kerholle?
Keskustelua asiasta.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Olen täysin samaa mieltä, ja miksi kerhon rahoilla pitäisi avittaa Smoton taloussotkuja?Kunkku kirjoitti:Tässä keskustelussa ollaan menossa takaperin puuhun. Kaikkien ei tarvitse tehdä kaikkea. BMW-kerhon idea on toimia merkkikerhona ja yhdistää/edistää bemaristien toimintaa. Mikään ei estä kuulumasta samaan aikaan johonkin toiseen kerhoon, joka pyrkii ajamaan koko moottoripyöräilysektorin etuja.
BMW-kerho on merkkikerho ja sellaisena pysyköön. Luonteva osa sitä on kuuluminen Euroopan kerhoon.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Minä hölmö kun olen luullut, että bemaristit ovat myös motoristeja! Ilmeisesti jotkut mieltävät bemaristit joksikin erilliseksi joukoksi joille ei motoristien ongelmat ja edunvalvonta kuulu!?
Ainakin Aprilia-, Ducati-, Honda-, HD-kerhot ovat jäseniä, mutta ilmeisesti he ovat "vaan" motoristeja.
Saisinko Kulkuri hiukan tarkennusta tuohon "taloussotku" juttuun?
Sitäpaitsi, onhan parin euron sijoitus "raskas" jos vaikka Tallinnanlautalta saa -10% !
Ainakin Aprilia-, Ducati-, Honda-, HD-kerhot ovat jäseniä, mutta ilmeisesti he ovat "vaan" motoristeja.
Saisinko Kulkuri hiukan tarkennusta tuohon "taloussotku" juttuun?
Sitäpaitsi, onhan parin euron sijoitus "raskas" jos vaikka Tallinnanlautalta saa -10% !
Jos tilinpäätös osoittaa 48165,80 € miinusta ja perusteettomia matkakorvauksia osalta peritään takaisin ja osa ei niitä palauta, niin minun mielestäni on kysymys taloussotkuista, enkä ainakaan minä halua niitä olla maksamassa.Ismo Vaara kirjoitti:Minä hölmö kun olen luullut, että bemaristit ovat myös motoristeja! Ilmeisesti jotkut mieltävät bemaristit joksikin erilliseksi joukoksi joille ei motoristien ongelmat ja edunvalvonta kuulu!?
Ainakin Aprilia-, Ducati-, Honda-, HD-kerhot ovat jäseniä, mutta ilmeisesti he ovat "vaan" motoristeja.
Saisinko Kulkuri hiukan tarkennusta tuohon "taloussotku" juttuun?
Sitäpaitsi, onhan parin euron sijoitus "raskas" jos vaikka Tallinnanlautalta saa -10% !
Kannattaisi nyt ensiksi lukea vaikka Smoton 11.3.2006 päivätty vuosikokouksen pöytäkirja.
Ainakin nämä faktat riittävät minulle ja tämä taitaa olla vain osa. Ja muistaaksen Bike lehdessä taannoin oli jo tästä artikkeli.
Oma järjestäytymiseni on rajoittunut merkkikerhhoomme. Smoto on kiistatta kuitenkin suurin yhdistävä nimittäjä isolle joukolle motoristeja ja perustellusti toimii edunvalvojanamme, äänitorvenamme ja ajaa sellaisia arvoja, joihin ainakin allekirjoittanut helposti voi sitoutua. Osaltani olisin kannattamassa liittymistä.
Kulkuri tuo aiheellisesti esiin Smoton talouspulmat. Tuntematta tarkemmin toimintasuunitelmia, budjettia sekä hallituksen toimintaa, on vaikea arvioida ketkä ovat 'syyllisiä' ja mitkä kaikki tekijät ovat moiseen johtaneet. Asian pöydälle nostaminen vain osoittaa, että niistä pidetään asianmukaisella tavalla huolta. Asiaanhan voisi mainiosti ottaa kantaa ja vaikuttaa osallistumalla aktiivisesti toimintaan.
-hessu-
Kulkuri tuo aiheellisesti esiin Smoton talouspulmat. Tuntematta tarkemmin toimintasuunitelmia, budjettia sekä hallituksen toimintaa, on vaikea arvioida ketkä ovat 'syyllisiä' ja mitkä kaikki tekijät ovat moiseen johtaneet. Asian pöydälle nostaminen vain osoittaa, että niistä pidetään asianmukaisella tavalla huolta. Asiaanhan voisi mainiosti ottaa kantaa ja vaikuttaa osallistumalla aktiivisesti toimintaan.
-hessu-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Lukekaapas aiheesta...
Kommentti vmpk:n saitilla: http://www.vmpk.fi/forum/index.php/topic,14466.15.html Klikkaa "alas", mutta kannattaa lukea myös muut kommentit.
Liikenne- ja viestintäministeriön Marja Rautavirta puhuu asiaa.
Motoristeja kyllä kuunnellaan, mutta yhdellä suulla!
Liikenne- ja viestintäministeriön Marja Rautavirta puhuu asiaa.
Motoristeja kyllä kuunnellaan, mutta yhdellä suulla!