Katselin tuolta MAXin piirroskuvista 1200gs:n takapyörän
kiinnitystä perään. Eli se laikka johon takapyörän pultit kierretään
on perässä kiinni rihlattuna ja lukitusrenkaalla varmistettu?
Jotenkin tuntuu heppoiselta kun vertaa edellisen mallin perään/
takapyörän kiinnitystä?
Onko kellään kokemuksia ongelmista näiden rihlojen kestävyyden
kanssa?
R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
Ei se taida olla mikään ongelma.
En ainakaan ole missään foorumeilla törmännyt moiseen asiaan.
Aika tukevahan tuo rihloitus näyttäisi olevan
Pekka
En ainakaan ole missään foorumeilla törmännyt moiseen asiaan.
Aika tukevahan tuo rihloitus näyttäisi olevan
Pekka
Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
Pari tuollista "irroittaneena" , tuskin irtoaa itsekseen, on meinaan jonkinlaisella puristussovitteella kiinnitetty. (ehkä liimaakin käytetty) Että ei ehkä syytä huoleen,......
pertsa kirjoitti:Katselin tuolta MAXin piirroskuvista 1200gs:n takapyörän
kiinnitystä perään. Eli se laikka johon takapyörän pultit kierretään
on perässä kiinni rihlattuna ja lukitusrenkaalla varmistettu?
Jotenkin tuntuu heppoiselta kun vertaa edellisen mallin perään/
takapyörän kiinnitystä?
Onko kellään kokemuksia ongelmista näiden rihlojen kestävyyden
kanssa?
Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
Joo sain eilen yksityisviestin, että sitä on ollut myös kevyempänä
ilmeisesti jotain alumiinimateriaalia joista nuo rihlat on pettänyt.
Myös MAX:in luettelosta löytyy kevyemmän painoista ja raskaampaa
eli n. 0,5 ja 1kg, tosin sitä kevyempää ei niillä ole myynnissä.
Se on kuulemma lämpölaajentamalla siihen asennettu, joten ilmeisesti
kannattaa myös lämmittää pois otettaessa ettei ne rihlat vaurioidu
väkisin irroitettaessa ja väljäänny?
Helpostihan tuollaisessa tilanteessa tietämättömyyttä " remontoidaan"
vialliseksi....
ilmeisesti jotain alumiinimateriaalia joista nuo rihlat on pettänyt.
Myös MAX:in luettelosta löytyy kevyemmän painoista ja raskaampaa
eli n. 0,5 ja 1kg, tosin sitä kevyempää ei niillä ole myynnissä.
Se on kuulemma lämpölaajentamalla siihen asennettu, joten ilmeisesti
kannattaa myös lämmittää pois otettaessa ettei ne rihlat vaurioidu
väkisin irroitettaessa ja väljäänny?
Helpostihan tuollaisessa tilanteessa tietämättömyyttä " remontoidaan"
vialliseksi....
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
Tuolla oli aika perusteellinen sepustus siitä miten perä puretaan ja laakeri vaihdetaan.
Kyseinen laippa oli kuumennettu 100-110º C asteeseen.
Linkki
Pekka
Kyseinen laippa oli kuumennettu 100-110º C asteeseen.
Linkki
Pekka
Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
Hyvä kuvasarja tuossa linkissä, mutta tuntuisi varmemmalta antaa
työ merkkikorjaamon tehtäväksi jolloin olisi myös takuu työlle.
Tietysti jos lompakossa on varaa niin helpointa olisi vaihtaa koko
perä jos kotioloissa puuhastelee.
Kuitenkin onneksi tuo perä harvemmin hajoaa.Tuntuu vaan vähän
siltä että siitä vanhemmastakin perästä vaihdetaan se iso laakeri
varmuuden vuoksi kun sitä monessa yhteydessä varoitetaan heikoksi
kohdaksi. No tietysti niissä lotjissa ja raskaammissa kun ajetaan
vielä kaksin ja kahden matkavarustuksella niin se laakeri on kovilla.
Itse vaihdan perän ja vaihteiston öljyt 10000km välein itse ja se on
lähinnä pieni puuhastelu eikä maksa paljon.
työ merkkikorjaamon tehtäväksi jolloin olisi myös takuu työlle.
Tietysti jos lompakossa on varaa niin helpointa olisi vaihtaa koko
perä jos kotioloissa puuhastelee.
Kuitenkin onneksi tuo perä harvemmin hajoaa.Tuntuu vaan vähän
siltä että siitä vanhemmastakin perästä vaihdetaan se iso laakeri
varmuuden vuoksi kun sitä monessa yhteydessä varoitetaan heikoksi
kohdaksi. No tietysti niissä lotjissa ja raskaammissa kun ajetaan
vielä kaksin ja kahden matkavarustuksella niin se laakeri on kovilla.
Itse vaihdan perän ja vaihteiston öljyt 10000km välein itse ja se on
lähinnä pieni puuhastelu eikä maksa paljon.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:00
- Moottoripyörän malli: R1200GS
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: R 1200 GS takapyörän kiinnitys.
[quote="Pekkavee"]Tuolla oli aika perusteellinen sepustus siitä miten perä puretaan ja laakeri vaihdetaan.
Kyseinen laippa oli kuumennettu 100-110º C asteeseen.
[url=http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=682413]Linkki[/url]
Pekka
[/quote]
kaveri teki kasan työkaluja siinä samalla laakeria vaihtaessa, touhun mies.
Kyseinen laippa oli kuumennettu 100-110º C asteeseen.
[url=http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=682413]Linkki[/url]
Pekka
[/quote]
kaveri teki kasan työkaluja siinä samalla laakeria vaihtaessa, touhun mies.