Onko ollut ongelmia K1200 gt:n vm.-06,-07,-08:n moottorissa,kytkimessä,voimansiirrossa tai muussa tekniikassa. Kaipaisin asiallista tietoa.
Kiitos.
K 1200 GT ONGELMAT.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
- Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: K 1200 GT ONGELMAT.
Moro,
itsellä ollut noin vuoden päivät 1200 GT vuosimallia -06. Kilsoja tällä takana noin 10 tkm. Pärrällä ajettu kokonaisuudessaan noin 30 tkm. Tähän astiset kokemukset pelkästään hyviä, tekniikka toimii niin kuin pitääkin, ei mitään ongelmia tähän mennessä. Matkapyöränä, täyteen pakattuna, 2 päällä aivan loistava matkantekoväline, niin kuin myös ilman kuormaa ajaessa. ESA antaa mukavan säätövaran kuormien ja ajopäälysteiden suhteen. Verraten aikaisempaan pyörääni, 1200 GS:ään, hieman kankeahko tuohon verrattuna, mm. kaupunkiajossa joutuu hieman "käskyttämään" kaasun kanssa varsinkin tiukoissa mutkissa, mutta tähänkin tottuu / oppii. Tehoja riittävästi (siis GT:ssä), loistovarusteet jne. Huippu pyörä!
t: Kari
itsellä ollut noin vuoden päivät 1200 GT vuosimallia -06. Kilsoja tällä takana noin 10 tkm. Pärrällä ajettu kokonaisuudessaan noin 30 tkm. Tähän astiset kokemukset pelkästään hyviä, tekniikka toimii niin kuin pitääkin, ei mitään ongelmia tähän mennessä. Matkapyöränä, täyteen pakattuna, 2 päällä aivan loistava matkantekoväline, niin kuin myös ilman kuormaa ajaessa. ESA antaa mukavan säätövaran kuormien ja ajopäälysteiden suhteen. Verraten aikaisempaan pyörääni, 1200 GS:ään, hieman kankeahko tuohon verrattuna, mm. kaupunkiajossa joutuu hieman "käskyttämään" kaasun kanssa varsinkin tiukoissa mutkissa, mutta tähänkin tottuu / oppii. Tehoja riittävästi (siis GT:ssä), loistovarusteet jne. Huippu pyörä!
t: Kari
Re: K 1200 GT ONGELMAT.
Minulla on GT 2007 mitään ongelmia ei ole ollut.Tosin hankin pyyörän tämän vuoden helmikuussa, ja kilometrejä on tullut vasta 3000.Kokonaiskilometrit ovat tällä hetkellä 17000. Annoin vaihtaa pyörään heti hankinan jälkeen uudenmallisen jakoketjun kiristimen ja samalla varmuuden vuoksi uuden ketjun ja rattaat jakopäähän. Näissä vanhanmallisissa kiristimissä on kuulemma se ongelma että se päästää öljynpaineen karkuun pyörän ollessa pysähdyksissä.Sitten kun koneen käynnistää ketju on hetken aikaa löysällä ja kuuluu ikävä särähdys kunnes öljynpaine taas kiristää ketjun. Omassa pyörässä tuo särähdys kuului kyllä selvästi vaikkakaan ei ihan joka käynnistyksen yhteydessä. Ongelmaan auttaa kuuleman mukaan pelkkä kiristimen vaihto,mutta otin varman päälle ja vaihdatin myös ketjun ja rattaat. Tämän toimenpiteen jälkeen särähdykset hävisivät. Tämä on pyörässä selkeä tyypivika mutta onneksi poistetavissa uusien palikoiden kanssa. Jos olet hankkimassa, tai jo mahdollisesti kyseisen pyörän hankkinut kannataa varmistta onko nämä jakopään korjaavat toimenpiteet tehty. Kiristimen hinta on muistaakseni n.120,- ja ketjiu/rataspaketti suunnilleen saman verran. Tähän työt päälle jollei itse tee. Kiristimen kyllä voi vaihtaa itse helposti, mutta kejun ja rattaan vaihto on jo hiukan monmutkaisempi prjojekti. Työn kustannukset tuohon hommaan oli muistaakseni vähän alle 400,-