Morjens!
Kirjoittelin jo viime keväänä tästä samasta aiheesta.Eli öljyntulo oikeanpuolen sylinterin
venttiilikoneistolle on selvästi heikompi moottorin pyöriessä.Tein tässä talvenaikana venttiliremontin kansiin ja sylinterit olivat poissa paikaltaan.Tutkin rautalanganpätkän avulla
ylimpien pinnapulttien juuressa olevat öljyreiät ja vaikuttivat olevan auki.
Öljynsuodatinta vaihtaessa tein pienen kokeen: laitoin muoviletkun öljynsuodatintilassa olevan
metalliputken (sen mistä öljy lähtee kiertoon) päälle ja täytin sen öljyllä.Sitten varovasti paineilmaa perään ja kuuntelin ja katselin.Öljy kierteli aikansa ja tursusi sitten pois
oikeanpuolen pinnapulttien juurista eli siltä puolelta mistä moottorin pyöriessä tulee
vähemmän öljyä.Vasemmalta puolelta en saanut kokeellani tulemaan öljyä.
Ja nyt paripäivää sitten kun käynnistelin talven jälkeen ilman venttiilikansia, niin
öljyä vasemmalle puolelle tulee noin puolta enemmän kuin oikealle puolelle.
Molemmissa kansissa uudet venttiilit ja yhdenkesän ajetut keinut,holkit ja akselit.
Voitelu kyllä mielestäni on kyllä riittävä myös heikommalla puolella ainakin miltä keinujen laakeri-
holkit näyttivät yhden kesän ajon jäljiltä.
Onko muilla havaintoja tällaisista asioista. Pyöräni R 50/5 vm. -71.
Uudemmissa malleissa käsittääkseni öljynkiertoa koneessa muutettu hiukan toisenlaiseksi.
Eli voiko tuo minun esittämä asia olla "ominaisuus".
Onko kellään kokemusta peräremontista. Omasta mennyt väljäksi vetokruunun boorit-enemmän
sieltä peränpuolelta.Osia näyttäisi olevan saatavilla uusia ja korjaussarjaa. Entä perän hammaskosketuksen
säätö yms. kannattaako antaa jollekkin laitettavaksi vai onnistuuko kotitallissa?
Jos kellään vinkkejä asioihin niin kirjoitelkaa!!!
Lämpöisiä ajokelejä odotellessa
pali
Öljyntulo toiselle pytylle
Re: Öljyntulo toiselle pytylle
Perän sporeihin on raaka korjaustapa:
Täyttöhitsataan spoorit umpeen ja koneistetaan uudet. Ei tarvii säädellä valyksiä. Tiivisteet kyllä menee uusiksi.
Tämähän on yksi Bemujen ikäviä ominaisuuksia: Kuluminen tapahtuu perän puolella eikä pyörän,
missä spooripala olisi helppo vaihtaa.
cake
Täyttöhitsataan spoorit umpeen ja koneistetaan uudet. Ei tarvii säädellä valyksiä. Tiivisteet kyllä menee uusiksi.
Tämähän on yksi Bemujen ikäviä ominaisuuksia: Kuluminen tapahtuu perän puolella eikä pyörän,
missä spooripala olisi helppo vaihtaa.
cake
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Öljyntulo toiselle pytylle
Helpompi tapa korjata kuluneet spoorit on vaihtaa koko keskusta isoon lautaspyörään.
Olen pitänyt yhtä varaosaa aina veroilta hyllyssä. Vaihto suoritetaan sorvaamalla vanha hitsisauma auki, uusi osa prässillä paikalleen ja taas hitsaten kiinni.
PS: Joko öljynkierron mysteeri on selvinnyt?
Olen pitänyt yhtä varaosaa aina veroilta hyllyssä. Vaihto suoritetaan sorvaamalla vanha hitsisauma auki, uusi osa prässillä paikalleen ja taas hitsaten kiinni.
PS: Joko öljynkierron mysteeri on selvinnyt?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-