Toi Marja Rautavirta on varmaan hyvä tyyppi.
Senkin takia SMOTO on tärkeä järjestö. Siellä on jäsenenä varmaan 20.000 moottoripyöräilijää. Isoa porukkaa kuunnellaan.
Pekka
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
No SMOTOn raha-asiat on pahasti sotkussa. Toivottavasti ne selviää siitä.Kulkuri kirjoitti:Jos tilinpäätös osoittaa 48165,80 € miinusta ja perusteettomia matkakorvauksia osalta peritään takaisin ja osa ei niitä palauta, niin minun mielestäni on kysymys taloussotkuista, enkä ainakaan minä halua niitä olla maksamassa.
Jos Smoto menee konkurssiin, niin jäsenmaksuja tuskin palautetaan, joten on kerho maksumiehen asemassa.Pekkavee kirjoitti:No SMOTOn raha-asiat on pahasti sotkussa. Toivottavasti ne selviää siitä.Kulkuri kirjoitti:Jos tilinpäätös osoittaa 48165,80 € miinusta ja perusteettomia matkakorvauksia osalta peritään takaisin ja osa ei niitä palauta, niin minun mielestäni on kysymys taloussotkuista, enkä ainakaan minä halua niitä olla maksamassa.
SMOTOon liittyvät kerhot eivät kuitenkaan vastaa mitenkään SMOTOn raha-asioista. Jäsenkerhoille kuuluu vain maksaa se jäsenmaksu, joka on aika pieni per nuppi.
Jos SMOTO menee konkursiin, eivät jäsenkerhot siinä häviä.
Sillä jäsenmaksulla jäsenet saavat aika paljon etuja lauttamatkoissa yms. jutuissa. mm. Toi Bomans Gästhus oli mainio Ahvenanmaalla. Olin siellä kesälllä ja edut olivat mainiot.
Pekka
![]()
![]()
Voisitteko lopettaa turha loanheiton.Kulkuri kirjoitti:Jos Smoto menee konkurssiin, niin jäsenmaksuja tuskin palautetaan, joten on kerho maksumiehen asemassa.Pekkavee kirjoitti:No SMOTOn raha-asiat on pahasti sotkussa. Toivottavasti ne selviää siitä.Kulkuri kirjoitti:Jos tilinpäätös osoittaa 48165,80 € miinusta ja perusteettomia matkakorvauksia osalta peritään takaisin ja osa ei niitä palauta, niin minun mielestäni on kysymys taloussotkuista, enkä ainakaan minä halua niitä olla maksamassa.
SMOTOon liittyvät kerhot eivät kuitenkaan vastaa mitenkään SMOTOn raha-asioista. Jäsenkerhoille kuuluu vain maksaa se jäsenmaksu, joka on aika pieni per nuppi.
Jos SMOTO menee konkursiin, eivät jäsenkerhot siinä häviä.
Sillä jäsenmaksulla jäsenet saavat aika paljon etuja lauttamatkoissa yms. jutuissa. mm. Toi Bomans Gästhus oli mainio Ahvenanmaalla. Olin siellä kesälllä ja edut olivat mainiot.
Pekka
![]()
![]()
Mitä tulee Smoton jäsenmäärään (20 000) niin se on harha. Jos esim VMPK, BMW kerho ja MP69 liittyisivät Smotoon niin tilastossa ainakin minun kohdallani olisi 4 jäsenyyttä, kuulunhan myöskin RMK:n, ja tuskin olen ainut joka kuuluisi monen kerhon kautta.
T: Kulkuri
Mihin faktaan perustat olettamuksesi konkurssin uhasta, tai talous sotkuista?Kulkuri kirjoitti:Syytös loanheitosta on mielestäni aiheeton. Jos faktoihin perustuvia negatiivisia asioita ei saa tuoda esiin, niin huonoon suuntaan ollaan menossa.
Ei voi olla niin, että vain positiiviset asiat tuodaan esiin ja negatiivisista on vaiettava.
Syytös loanheitosta on mielestäni painostusta ja yritys vaientaa keskustelu kielteisistä asioista.
Toivottavasti talous todellakin saadaan kuntoon.
Kulkuri
Jos velkamäärä on jäsenistön etu, niin tällä menolla muutaman vuoden päästä on velkaa jäsenistön eduksi mahdoton määrä.Hannu Virta kirjoitti:Ensin matkakuluista:
Voimassaolevien työehtosopimusten mukaan matkakulut korvataan valtion matkustus säännön ja verohallinnon hyväksymällä korvausperusteella, joka on oman auton käytöstä maksettava kilometrikorvaus. Tätä oli tarkoitus aloittaa noudattamaan kesällä 2005 entisen halvimman julkisen kulkuvälineen taksan sijaan. Asiasta sovittiin työnantajan ja työntekijän välisessä neuvottelussa kesäkuussa 2005. Tätä työnantajan edustajan kanssa sovittua käytäntöä noudatettiin yhden palkanmaksun yhteydessä, ennen kuin hallitus teki asiasta päätöstä. Hallitus kuitenkin päätti olla muuttamatta matkakulujen maksuperustetta ja siksi sovittiin että liikaa maksettu erotus peritään takaisin seuraavien kulukorvausten yhteydessä. Tämä ei tarkoita talous sotkua tai holtitonta varain käyttöä vaan päinvastaista tiukkaa taloudenpitoa. Sama koskee puheenjohtajan matkakuluja. Eli esitettyä maksuperusteen muuttamista ei hyväksytty hallituksessa.
Muusta rahankäytöstä:
Klips---
Mitä tulee selitykseen vararahastoista, niin on ihan hyvä jos vaje pystytään sieltä kattamaan, mutta ei voi olla holtittoman rahankäytön syy että on vararahastoja jota voidaan käyttää vajeen kattamiseksi. Nekin rahat voisi käyttää jäsenistön hyväksi.
--- klaps
Miten raha olisi mielestäsi pitänyt käyttää erilailla kuin sitä viimevuonna käytettiin? Ymmärtääkseni rahat käytettiin juuri jäsenistön hyväksi.
Tästä päästäänkin tärkeimpään kysymykseen jonka haluan esittää rakentavassa hengessä juuri Kulkurille:
Koska ilmeisesti olet vahvasti erimieltä SMOTOn toiminnan hyödyllisyydestä ja ehkä siksi et halua sitä tukea, niin miten toimintaa tulisi kehittää ja mitkä ovat mielestäsi ne asiat joihin tällaisen edunvalvontaorganisaation tulisi keskittyä nykyisten sijaan.
Hanski
Edelleenkin olen sitä mieltä että ylin 48000 € on iso raha . Ja olen Smoton jäsen RMK:n kautta, vai eikö sitä lasketa minun kohdallani jäsenyydeksi.Ismo Vaara kirjoitti:Koitin lukea tarkkaan koko viestiketjun, mutta en huomannut missään mainittavan "velvollisuudesta" tai "tosimotoristista".Kyse taitaa kuitenkin olla vain Kulkurin omasta tulkinnasta toisten kirjoituksiin?
Täytyy kysyä ilmeisesti näin päin: Jos Kulkuria ei vakuuta edes tilintarkastajien lausunto, mikä saa hänet vakuuttuneeksi?![]()
Tilienkö täytyisi joka vuosi päättyä +- nollaan? Siitäkin huolimatta vaikka jokin tärkeä asia vaatisi työtä?
BMW kerho on rekisteröimätön, mutta se ei estä liitymästä edunvalvontatyöhön, ainakaan SMOTOn kautta.
Se, onko BMW kerho riippumaton, jätän asian paremmin tietävien kerrottavaksi.
Lopuksi Kulkuria mukaellen: Toivon hartaasti, että joku osaisi Kulkurille selittää raha-asiat, ettei hänen tarvitsisi nimimerkin takaa kivittää niitä, jotka ajavat yhteisen harrastuksemme etuja.
Omalla nimellä voi joutua seisomaan sanojensa takana.