takarengas

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
petoi
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Helmi 2006 09:04
Moottoripyörän malli: R1100RT
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

takarengas

Viesti Kirjoittaja petoi »

Taas on takarenkaan vaihto, kangasta näkyy. Mut kysymys viisaammille: Olenko "urautunut" kun rengas kuluu aina kolmikulmaiseksi, suoraan alta ja molemmilta sivuilta eli kolme sileääkanttia? Vai onko pyörässäni (tai päässäni) joku kallistuksen rajoitin? Nuuka kun olen haluaisin kaiken kumin maantielle. Lisäksi nolottaa mennä kumia vaihtamaan kun toisilla on aina renkaat kuluneet tasaisesti koko pinnalta. Pyörä RT 1100.
Terveisin Petoi
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: takarengas

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Onko rengaspaineet kohdallaan? Minulla RT 1100 3,1 bar, kuluu suht koht tasaisesti ja kestää 14000-16000 km ja ajan ainoastaan yksin. Rengas Michelin Pilot Road 3.
Kulkuri
petoi
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Helmi 2006 09:04
Moottoripyörän malli: R1100RT
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: takarengas

Viesti Kirjoittaja petoi »

3.1 se on paljon, ajattelin myös tätä syytä. Ohjekirjassa lukee 2.5 vai olenkohan katsonut väärin pitääpä heti tarkastaa. Se kyllä selittäisi. Lisäksi vielä tulee paljon ajettua isolla kuormalla, vaimo ja laukut täynnä. Rengasta ei itse näe sellaisesta suunnasta jotta voisi arvioida onko ilmaa liian vähän. Kiitos kannanotosta.
Petoi
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Re: takarengas

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Moro. Itse toivoisin noihin renkaisiin jonkin värikoodin tjms, ihan kuin varatankki, josta voisi päätellä vaihdon olevan lähellä, ettei käy kuin minun tällä viikolla. On se jotenkin hankalaa, kun nopeasti kotona tsiikaa renkaiden olevan vielä ok, mutta ajettuaan kaikki romppeet mukana Suomen toiseen päähän, niin kudokset irvistää. Ajokilometrejä takarenkaalla n 8000.

Rengaspaineet on ollut ja oli 3,2 eli vähän yli suosituksen ja kuluminen vain keskeltä. Merkki ?

Nyt tulee alle pilotit ja ostan varmuudeksi kotiin vielä parin, jotta on millä mällätä.

Sanokoot kuka mitä sanoo, mutta moottoripyöräilyä ei voita mikään. Tänäänkin maailman parhaimmat kelit, kunhan tiet vain olisivat sitä samaa ja niiden syyksi laitan osan siitä miten renkaat kului noin pian. Hyvät kelit ajella ja paskat tiet, niin se se on.

Ps. Mitä sitä häpeämään, jos renkaat kuluu epätasaisesti, kun se vitutus pitäisi riittää, kun pyörä on teloilla ilman rengasta.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: takarengas

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Matti1 kirjoitti: Rengaspaineet on ollut ja oli 3,2 eli vähän yli suosituksen ja kuluminen vain keskeltä. Merkki ?
Ei kai toi nyt niin kummaa ole, että renkaat kuluu keskeltä, kun paineet on liian korkeat. Se rengas on liian piukkana ja jäykkänä siinä vanteella ja renkaan sivut eivät juurikaan kulu.

Käyttöohjekirjasta löytyy oikeat paineet, joita on ihan hyvä noudattaa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Hangaround51
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
Moottoripyörän malli: K 1200 S

Re: takarengas

Viesti Kirjoittaja Hangaround51 »

Eihän se rengas juuri kulu muualta kuin keskeltä kun on ylipaineistettu ja ajetaan teitä jotka ovat 1 ja 2
numeroisia käykää välillä 3 ja 4 numeroisilla teillä siellä joutuu jo pyörää kallistamaan. Kaikki jotka ovat viihtyneet alppiteilla viikkonkin ovat huomanneet ettei se rengas niin paljon keskeltä kulukkaan kun
kallistaa.
KELA Racing Club
Hangaround51
Vastaa Viestiin