K100 RT:n madaltaminen

K-sarjan pyörät
purjehtija
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Huhti 2013 19:27
Moottoripyörän malli: K100 RT

K100 RT:n madaltaminen

Viesti Kirjoittaja purjehtija »

Pyörä oli inasen liian korkea ja aina pysähtyessä piti katsoa tarkkaan, ettei kuoppa satu kohdalle. Mietin matalemman satulan asentamista, mutta keskustelupalstoilta löytyi maininta 30 milliä normaalia lyhyemmästä iskarista.
Sellainen löytyikin Englannista. Valmistaja on Hagon ja myyjä Motorworks LTD, motorworks.co.uk. Hintaa postikulujen kanssa oli 208,50 puntaa eli noin 250 euroa.
Panin iskarin juuri paikalleen ja kävin koeajolla. Täytyy myöntää, että oli erittäin hyvä ostos. Painopiste laski hieman alemmaksi ja nyt molemmat jalat yltävät maahan. Jossakin keskusteluissa kehotetaan laskemaan myös etupäätä, jotta ajo-ominaisuudet pysyvät ennallaan.
En huomannut ajossa mitään eroa. Kääntyminen onnistuu aivan yhtä kankeasti kuin ennenkin. Saattaa etupään madaltaminen jäädä, mutta suosittelen iskarin kokeilua, jos korkeus on ongelma. Remontti on helppo ja halpa istuimen vaihtoon verrattuna.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: K100 RT:n madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Hyvä homma, jos tuo auttoi.

Pyörän asento muuttuu hieman, jos perää laskee ja keulaa ei laske. Se muuttaa hieman ohjauskulmaa loivemmaksi eli ohjauksesta tulee hieman hitaampi vielä.
Sillä nyt tuskin on paljoakaan merkitystä normaaliajossa. Jos keulassa on esijännityksen säätö niin sitähän voi vähän löysätä, niin keula laskee alemmas.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: K100 RT:n madaltaminen

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Moro. Keulan laskeminen on helppo homma, löysäät molemmilta puolin kolmipalojen kuusiokoloruuvit ja liuútat teleskooppeja ylöspäin.

-Ile-
Vastaa Viestiin