Moro. Miten näinkin yksinkertainen asia ei onnistu?
Eli asennuksen olen tehnyt Clymerin oppien mukaan.
Kiristetään akseli momenttiin. Pumpataan keulaa muutaman alas puristaen jarrua ja sitten kiristetään alapään kuusiokolopultit momenttiin.
Nyt ABS anturi hinkkaa "hampaisiin". Laitoin anturin ja teleskoopin väliin prikat, ettei sensori hinkaa hampaisiin mutta joku tuossa nyt on pielessä. Vai onko?
Pyörä 1991/RS jossa anturi tulee "sivusta" kiinni teleskoopin jalkaan.
-Ile-
K100 RS eturenkaan asennus tökkii.
Re: K100 RS eturenkaan asennus tökkii.
Eihän vain ole akselin väliholkit vaihtaneet paikkaa?
Pidempi väliholkki vasemmalle puolelle, sen jälkeen akseli momenttiin (33 Nm) ja vasemman teleskoopin kiristysruuvit momenttiin (14 Nm), jonka jälkeen muutama voimakas pumppaus ja vasta senjälkeen oikean teleskoopin kiristysruuvit momenttiin (14 Nm). ABS sensorin välys: 0,50-0,55 mm.
Näillä opeilla ainakin minun K100RS -90 toiminut viimeiset 207 000 km
Kulkuri
Pidempi väliholkki vasemmalle puolelle, sen jälkeen akseli momenttiin (33 Nm) ja vasemman teleskoopin kiristysruuvit momenttiin (14 Nm), jonka jälkeen muutama voimakas pumppaus ja vasta senjälkeen oikean teleskoopin kiristysruuvit momenttiin (14 Nm). ABS sensorin välys: 0,50-0,55 mm.
Näillä opeilla ainakin minun K100RS -90 toiminut viimeiset 207 000 km
Kulkuri
Re: K100 RS eturenkaan asennus tökkii.
Kyllä holkit on oikein päin. Asennuksen jäljiltä löytyi kaksi ylinmääräistä prikkaa. Mietin, että onko toisilla prikoilla "shimmattu" sensori kauemmas hammaskehästä??? Motorworks ainakin myy eripaksuisia shimmilevyjä anturin ja teleskoopin väliin.
Sensori oli mulla irti, koska renkaanvaihdon yhteydessä vaihdoin myös teleskooppien stefat.
-Ile-
Sensori oli mulla irti, koska renkaanvaihdon yhteydessä vaihdoin myös teleskooppien stefat.
-Ile-
Re: K100 RS eturenkaan asennus tökkii.
Kyllä kokeilu jatkuu edelleen, tosin hitaammassa tahdissa kuin ennen. RS jäi eläkkeelle uudemman käyttöpyörän (R1100RT)hankkimisen jälkeen, mutta melkein viikoittain ulkoilutan uskollista palvelijaa edelleen.Kunkku kirjoitti:Eikö sitä nyt pitäisi vähän enemmän kokeilla, että tietäisi varmasti kaiken olevan kunnossa?Kulkuri kirjoitti: Näillä opeilla ainakin minun K100RS -90 toiminut viimeiset 207 000 km
Kulkuri
Kulkuri