Nestekaasugessu
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Nestekaasugessu
Valtion ihmiskiusaajat löivät 20 x käyttövoimaveron nestekaasuautoille. Liian puhdasta, liian halpaa. Pitää siis laittaa vero, ettei kukaan koskaan käytä puhdasta energiaa.
Perkeleet unohtivat prätkät verotuksesta.
Pakkohan se sitten oli rakentaa nestekaasugessu.
Tänään pärähti nätisti käyntiin.
Perkeleet unohtivat prätkät verotuksesta.
Pakkohan se sitten oli rakentaa nestekaasugessu.
Tänään pärähti nätisti käyntiin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Nestekaasugessu
Hienoa toimintaa.
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 09:04
- Moottoripyörän malli: R1100RT
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Ihan pitää kysyä, onko ruiskumoottori kysymyksessä, jos on niin olet tehnyt jotain kumouksellista?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Siinä mielessä on kai "kumouksellinen", että on käytetty muuttuvakurkkuisia kaasareita, suoravetoisten sijaan.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus rakentaa "multikultiruiskumoottori" mihin käy kaikki bensat, alkoholit ja nestekaasu. Maakaasu olisi muuten ok., mutta raskas painepullo ei oikein sovellu prätkään, ei edes sivu-/perävaunuun.
Ensiviikolla pitäisi olla "viinamoottori" käynnissä, ei tosin nestekaasu-/bensavehkeessä, vaan eri pyörä.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus rakentaa "multikultiruiskumoottori" mihin käy kaikki bensat, alkoholit ja nestekaasu. Maakaasu olisi muuten ok., mutta raskas painepullo ei oikein sovellu prätkään, ei edes sivu-/perävaunuun.
Ensiviikolla pitäisi olla "viinamoottori" käynnissä, ei tosin nestekaasu-/bensavehkeessä, vaan eri pyörä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Nestekaasugessu
Elä heleketissä Ismo kehu! Joku kalvi voi vielä ilmoittaa eteenpäin, että ajelet halvalla ja puhtaasti!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Viinamoottori menee seuraavalle viikolle, mutta Pystymettään lähdetään sitten vain nestekaasun voimin!
Ajettukin on jo muutama kilsa ja hyvin pelittää!
Itse lähden sivarilla(jossa piti olla se viinamoottori ), mutta onneksi nestekaasutalliin ilmoittautui viimehetkellä "maksukuski", jonka taustalla on maaaahtavat sponsorit ja kokemusta GS:stä! Tallipaikkaan ei kuitenkaan vaikuttanut se asia, että olemme sukua etunimiemme kautta, vaan pelkkä raha, tai sen puute?
Pyörän tunnistaa Asikkalassa 45L:n valkoisesta bensatankista, Dektarjeffin pikakivääritehtaan tekemästä vihreästä peräkärrystä ja pääsponsorimme villisika-aiheisista tarroista.
Ajettukin on jo muutama kilsa ja hyvin pelittää!
Itse lähden sivarilla(jossa piti olla se viinamoottori ), mutta onneksi nestekaasutalliin ilmoittautui viimehetkellä "maksukuski", jonka taustalla on maaaahtavat sponsorit ja kokemusta GS:stä! Tallipaikkaan ei kuitenkaan vaikuttanut se asia, että olemme sukua etunimiemme kautta, vaan pelkkä raha, tai sen puute?
Pyörän tunnistaa Asikkalassa 45L:n valkoisesta bensatankista, Dektarjeffin pikakivääritehtaan tekemästä vihreästä peräkärrystä ja pääsponsorimme villisika-aiheisista tarroista.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Hyvin pelasi tuo nestekaasu ja armottoman pieni kulutus! Edellämainittu ottaen huomioon vain 200km kokeilu(josta 100km kaatosateessa), peräkärry perässä, "repäisemällä" tehty ensimmäinen kokeilu "suoraan hatusta".
Wundelich on tehnyt myös konzeptfahrzeugen. Kuluttaa n. 5L kaasua satasella. Paljonkohan se on kiloissa, että saisi laskettua hyödyn? Kotimaisen kaasupullon koosta veikaten 11kg on yli 20L? Oisko tuo jotain alle 5€/100km?
http://www.wunderlich.de/action/konzept ... -gasumbau/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nestekaasun hyötynä on myös tuplaantunut huoltoväli ja moottorin kolminkertaistunut mekaaninen käyttöikä. Näin ainakin trukeissa, joissa käytetään rinnan samoja koneita, bensalla ja kaasulla.
Wundelich on tehnyt myös konzeptfahrzeugen. Kuluttaa n. 5L kaasua satasella. Paljonkohan se on kiloissa, että saisi laskettua hyödyn? Kotimaisen kaasupullon koosta veikaten 11kg on yli 20L? Oisko tuo jotain alle 5€/100km?
http://www.wunderlich.de/action/konzept ... -gasumbau/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nestekaasun hyötynä on myös tuplaantunut huoltoväli ja moottorin kolminkertaistunut mekaaninen käyttöikä. Näin ainakin trukeissa, joissa käytetään rinnan samoja koneita, bensalla ja kaasulla.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Pörähti tuo etanoliLotjakin käyntiin täysin ongelmitta. Nätisti käy, aivan kuin bensalla. Säätöruuvi on etanolista vaikka kisabensaan ja led-valonäytöllä saa kaikenmaailman etanoli/bensasotkutkin kohilleen helposti.
Nyt pitäis kaikki kelvata kamelille, mitä suuhun kaadetaan! Vielä kun lisäisi nestekaasun, niin paketti olisi täydellinen!
Onneksi tuli tuo nuorempi asentaja hommiin taas, niin projektit nytkähti etehenpäin.
Tämä mulle erityisesti tehty malli sopii kaikkiin 1-4 pyttyisiin BMW:n ruiskukoneisiin 1984- eteenpäin missä on tuo sama ruiskusuuttimen liitin. (Johtosarja toki kannattaa tilata sylinterimäärän mukaan) Kaikissa BMW:ssä liitin sama on vielä ainakin reippaasti tälle vuosituhannelle.
Jos pyörässä on Lamda-anturi, käsisäätö on turha, sillä silloin homma hoidetaan vain nappia painamalla ja kaikista kehittyneimmässä versiossa älypuhelimella!
Tankkauksen jälkeen vain 30 sekuntia tyhjäkäyntiä ja kone käy millä tahansa bensa/etanoliseoksella.
Himottais jo lähteä kokeilemaan tehoja ja kulutusta, kun on sivuvaunu ja talvirenkaatkin...
Nyt pitäis kaikki kelvata kamelille, mitä suuhun kaadetaan! Vielä kun lisäisi nestekaasun, niin paketti olisi täydellinen!
Onneksi tuli tuo nuorempi asentaja hommiin taas, niin projektit nytkähti etehenpäin.
Tämä mulle erityisesti tehty malli sopii kaikkiin 1-4 pyttyisiin BMW:n ruiskukoneisiin 1984- eteenpäin missä on tuo sama ruiskusuuttimen liitin. (Johtosarja toki kannattaa tilata sylinterimäärän mukaan) Kaikissa BMW:ssä liitin sama on vielä ainakin reippaasti tälle vuosituhannelle.
Jos pyörässä on Lamda-anturi, käsisäätö on turha, sillä silloin homma hoidetaan vain nappia painamalla ja kaikista kehittyneimmässä versiossa älypuhelimella!
Tankkauksen jälkeen vain 30 sekuntia tyhjäkäyntiä ja kone käy millä tahansa bensa/etanoliseoksella.
Himottais jo lähteä kokeilemaan tehoja ja kulutusta, kun on sivuvaunu ja talvirenkaatkin...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Nestekaasugessu
Onkos suurikin salaisuus kuka tuon etanolisarjan teki? Tässä leikittelen ajatuksella pistää LoTja kulkemaan RE85:lla. Olispahan mielenkiintoista puuhaa pyörän kanssa. BTW: Teitkös noille bensatankin tai muille bensaletkuille mitään?Ismo Vaara kirjoitti:Pörähti tuo etanoliLotjakin käyntiin täysin ongelmitta. Nätisti käy, aivan kuin bensalla. Säätöruuvi on etanolista vaikka kisabensaan ja led-valonäytöllä saa kaikenmaailman etanoli/bensasotkutkin kohilleen helposti.
Nyt pitäis kaikki kelvata kamelille, mitä suuhun kaadetaan! Vielä kun lisäisi nestekaasun, niin paketti olisi täydellinen!
Onneksi tuli tuo nuorempi asentaja hommiin taas, niin projektit nytkähti etehenpäin.
Tämä mulle erityisesti tehty malli sopii kaikkiin 1-4 pyttyisiin BMW:n ruiskukoneisiin 1984- eteenpäin missä on tuo sama ruiskusuuttimen liitin. (Johtosarja toki kannattaa tilata sylinterimäärän mukaan) Kaikissa BMW:ssä liitin sama on vielä ainakin reippaasti tälle vuosituhannelle.
Jos pyörässä on Lamda-anturi, käsisäätö on turha, sillä silloin homma hoidetaan vain nappia painamalla ja kaikista kehittyneimmässä versiossa älypuhelimella!
Tankkauksen jälkeen vain 30 sekuntia tyhjäkäyntiä ja kone käy millä tahansa bensa/etanoliseoksella.
Himottais jo lähteä kokeilemaan tehoja ja kulutusta, kun on sivuvaunu ja talvirenkaatkin...
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Tampereen pojat sen mulle teki, eFlexFuel-valmistaja.
Viinasivari pyydettiin Porvoon vanhojen ajoneuvojen näyttelyyn, kun siellä on kuulemma joku vaihtoehtopolttoaineteema tms myös.
Nestekaasugessu olisi ollut "näyttävämpi", mutta lainavehkeet purettiin heti kokeilun jälkeen.
Tapahtuma on toukokuussa.
Viinasivari pyydettiin Porvoon vanhojen ajoneuvojen näyttelyyn, kun siellä on kuulemma joku vaihtoehtopolttoaineteema tms myös.
Nestekaasugessu olisi ollut "näyttävämpi", mutta lainavehkeet purettiin heti kokeilun jälkeen.
Tapahtuma on toukokuussa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Äsken kokeilin viinasivaria. Ihan kuin olisi bensalla ajanut!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Tänään kävin heittämässä tasan 200km lenkin Wiinasella. Ei motaria, mutta pienistä hiekkateistä 100km/h rajoituksille. Oikein täytyi vielä ajaa ylimääräinen 2km että sai mittariin tasalukeman. Kulutus 15,04L ja 16,71€. Tämä siis varmaan Suomen leveimmällä sivariyhdistelmällä K1100 LT+AJP-vaunu, jossa on Smartin vanteet talvikitkoilla ja punnittu tyhjäpaino 440kg. Pyörällä on ajettu n. 115tkm.
Vastaa noin 5L/100km kulutusta 95E10 hinnalla. Ei huono.
Etanoli maksoi tänään Mäntsälässä 1,111€/L
Vastaa noin 5L/100km kulutusta 95E10 hinnalla. Ei huono.
Etanoli maksoi tänään Mäntsälässä 1,111€/L
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Onneksi mä en tajunnut etanoliprätkän rakentamisen olevan noin vaikeaa. Ostin(teetin) sopivan pätikän ruuvasin kiinni ja menoks! Toimii myös pakkasella, toisin kuin MotoMatilla.
http://www.motomatti.fi/search/label/Alkoholipyora" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motomatti.fi/search/label/Alkoholipyora" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Nestekaasugessu
Matti lähestyi mua sähköpostilla. On kuulemma ruuhkaa tullut hänen sivuilleen tämän myötä!
Käymme keskustelua vaihtoehtoisista polttoaineista.
En ehkä sittenkään vaivu epätoivoon vaik'en vastauksia täällä jorinoihini juuri saakaan.
Huomatkaa muuten tässä hommassa yksi ero, Matti on keksijänero, joka haluaa tehdä kaiken itse. Minä puolestani olen vain soveltaja, joka ei halua(todellisuudessa kykene, osaa) keksiä "pyörää" toistamiseen.
Matin pajasta on lähtenyt niin paljon innovaatioita, joista vain murto-osa on mp-juttuja, etten taida toista pätevämpää hemmoa ystäväkseni tunnustaa.
Seuratkaa Matin sivustoa, voitte itsekin saada jotain "innovaatioita".
Käymme keskustelua vaihtoehtoisista polttoaineista.
En ehkä sittenkään vaivu epätoivoon vaik'en vastauksia täällä jorinoihini juuri saakaan.
Huomatkaa muuten tässä hommassa yksi ero, Matti on keksijänero, joka haluaa tehdä kaiken itse. Minä puolestani olen vain soveltaja, joka ei halua(todellisuudessa kykene, osaa) keksiä "pyörää" toistamiseen.
Matin pajasta on lähtenyt niin paljon innovaatioita, joista vain murto-osa on mp-juttuja, etten taida toista pätevämpää hemmoa ystäväkseni tunnustaa.
Seuratkaa Matin sivustoa, voitte itsekin saada jotain "innovaatioita".
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-