R100GS

R-sarjan pyörät
Avatar
desmo
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:51
Moottoripyörän malli: Paris Dakar
Paikkakunta: Helsinki

R100GS

Viesti Kirjoittaja desmo »

Onko vinkkiä uudeksi etujarrulevy-paketiksi?
Onko jollakin kokemusta Siebenrockin big-bore-kit paketista verrattuna HPN-n tarjoamaan "vastaavaan"? Olisiko ylipäätään iso projekti vaihtaa kapulat? Vai kannattaisiko harkita vielä jotakin kolmatta vaihtoehtoa, joku paja Berliinin lähellä (en nyt muista nimeä, moto-israel tms. saattaapi arvaus mennä aika lailla metsäänkin)?

:wink:
jos tietää mitä etsii, löytää vain sen
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Muistaakseni HPN:kin myy nykyään tätä ERINOMAISTA Siebenrockin BBKittiä. Omassa boGSerissani on BBKitti ja 6-7 sarjaa olen myynyt asiakkailleni. Pelkkää hyvää sanottavaa kaikilla.
HPN:llä on myös oma kittinsä, paljon kalliimpi, vaatii myös sylinterien, työntötankojen ja tt:n suojaputkien lyhentämisen, mikäli alkuperäisiä käytetään.
HPN:n osista ei ole omaa kokemusta, mutta toissa keväänä olin HPN-rallissa Saksassa ja siellä tulin vakuuttuneeksi laadusta(en puhu nyt hinnasta!).
Samaa tavaraa ristiin ja rastiin tarjoaa monetkin firmat. Tuo mitä muistelit, taitaa olla www.motoren-israel.de

SORRY, nyt vasta tajusin! Siebenrockilla on vaihdettu tuotteiden nimiä. Ennen oli Power-Kit nimellä Big-Bore-Kit. Nyt se on aivan toinen juttu. Uudesta BBK:sta ei ole muuta kokemusta, kuin että tuote jäi saamatta toimitusvaikeuksiin vedoten, sen markkinoille tultua. En myöhemmin uusinut enää tilausta.


Parasta jarrulevypakettia en osaa sanoa, mutta mielenkiintoinen systeemi on Kölniläisen ystäväni gemssussa. Otetaan ylimääräinen GS:n oikea etupään alaputki ja koneistetaan se vasemmalle puolelle sopivaksi. Etupyörä on varustettu kahdella 2v K-mallin jarrulevyllä. Jarrupuristimina on 4v K-mallin nelimäntä puristajat. Jollen väärin muista, jarrupääsylinterinä on GS:n oma. Teräspunosletkut. Muita osia ei tarvitse muokata, kuin tuota alaputkea ja sekin on helppo homma.
PYSÄHTYY!
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Myllymaan Repalta ostin muutama vuosi sitten n. 50mm halkaisialtaan isomman jarrulevyn, mukaan tuli jarrusatulan siirtopala, joka siirsi satulaa niin, että levy sopi paikalleen. Maksoi tietty, mutta on mielestäni hintansa väärtti, (mitä sitten sana väärtti tarkoittaneekin).
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Mulla on 320mm etulaikka ja satula on nostettu HE merkkisellä alumiinipalikalla. Vissiin Repalta ostettu tuo setti, oli mopossa paikallaan, kun ostin. Teräspunosletku on myös ja jarru on erittäin hyvä!
Vastaa Viestiin