Venttiilikopan kansien ym. moottorin kiillottelua

R-sarjan pyörät
ÖÖ.
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Syys 2013 18:15

Venttiilikopan kansien ym. moottorin kiillottelua

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Milläs tekniikalla olette nuo venttiilinkopan kannet / kannet / sylinterit / moottorin puhdistanut alkuperäiseen loistoon? Ainakin mun R100 pyörässä tuollainen karhea mattapinta eli ihan hiomatahnalla ei viittis lähteä hommiin.
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: Venttiilikopan kansien ym. moottorin kiillottelua

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

Paras tulos saadan aikaan lasikuulapuhalluksella, silloin kun moottori tai muu tekniikka on "nippeleinä".
Soodapuhalluksestakin alkaa ehkä joillakin olemaan kokemusta. Itselläni vielä ei..
Happoisilla pesuaineillakin, väkevyydestä riippuen, pääsee kohtalaiseen tulokseen, moottoria purkamatta. (Fosforihappo, suolahappo, sitruunahappo) Huomattava vain on, että tehokkaimmilla liemillä lähtee myös sinkityistä osista (ruuvit y.m.) sinkki iloisesti pihahtaen pois...
"Kotikäyttöön" helpompia ovat Würthin Hapanpesu, tai Moottorinpesu. AutoGlymin vannepesukin on kohtuullisesti toimiva, MUTTA vain se ammatikäyttöön tarkoitettu, missä on n. 5% fosforihappoa.
Olipa käytetty konsti mikä hyvänsä, on puhtaaksi saatu pinta hyvä "sulkea" LPS ykkösellä, tai tenulla.
Teräsharjalla tai kiilloitusaineila tulee pinnasta liian kiiltävä, jos alkuperäinen ulkonäkö on tärkeä.
Onnea ja menestytä projektille !
Vastaa Viestiin