R75/6 ilmenee sellainen ongelma että ajettaessa hieman kovempaa eli tuollaista +80 km/h saattaa moottorin veto yhtäkkiä hyytyä eikä vastaa kaasuun oikein mitenkään.Moottori ei sammu mutta vauhti hyytyy jonnekin 30-40 km/h tietämille.
Kun pysähtyy ja antaa käydä joutokäyntiä hetken niin kaasuvaste palaa ainakin hetkellisesti, vähän miten sattuu milloinkin.
Polttoainejärjestelmän olen mielestäni katsonut jo, tankin irrotus ja putsaus, hanojen putsaus, kaasarien hajotus ja ua-pesu.Samoin kokeilin hyytymisvaiheessa avata tankin korkin ilmansaanniin varmistamiseksi mutta ei vaikutusta.
Onkohan vielä ideoita mikä voisi olla syypää noihin oireisiin?
75/6 käyntiongelma
Re: 75/6 käyntiongelma
Kohdalleni sattui samankaltaisia ongelmia joskus vuosia sitten R 100/7:n kanssa ja silloin syylliseksi paljastui polttoainehanoissa oleva ruskea sakka tai "mönjä", joka lähti pois vasta piipun rassilla putsaten. Ota sakkakupit pois kaasuttimista ja tarkista, että bensaa todella tulee holvaamalla alas asti. Uskoakseni ilmanputsariin pesiytynyt lika, kosteus, home tai oikea hiirenpesä, voisi aiheuttaa saman ongelman.
015
Re: 75/6 käyntiongelma
Vastaava kokemus vuosien takaa (R80RT). Bensahanojen irroitus tankista ja sitten revin suodatinverkot pois. Uudet suodattimet letkuihin tankin ja kaasarien väliin. Johan lähti kulkemaan. Verkot olivat täynnä sellaista vaaleanpunaista mömmöä joka esti tehokkaasti bensanjakelun. Taisi olla sitä Nesteen marjapuuroa.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: 75/6 käyntiongelma
Jos ilmansuodatin on puhdas ja bensahanoistakaan ei löydy vikaa, niin kaasuttimien kalvot on seuraava tarkistuskohde.
Kalvot saavat olla venyneet vaikka kuinka löysiksi, se ei haittaa. Mutta jos kalvossa on reikä, ei alipaine jaksa nostaa luistia tarpeeksi ja kone tukehtuu 3000...3500 kierroksen kohdalla.
Kalvot saavat olla venyneet vaikka kuinka löysiksi, se ei haittaa. Mutta jos kalvossa on reikä, ei alipaine jaksa nostaa luistia tarpeeksi ja kone tukehtuu 3000...3500 kierroksen kohdalla.
Re: 75/6 käyntiongelma
Kiitos vinkeistä.
Hanat puhalsin aiemmin paineilmalla enkä mitään varsinaisia epäpuhtauksia huomannut mutta täytynee vielä katsoa ennenkuin lähtee ajelemaan.
Kaasarien kalvot täytyy myös katsoa tarkemmin josko niissä olisi jotain vikaa.
Kyllähän nuo oireet bensapuolelle viittaisi vahvasti.
Hanat puhalsin aiemmin paineilmalla enkä mitään varsinaisia epäpuhtauksia huomannut mutta täytynee vielä katsoa ennenkuin lähtee ajelemaan.
Kaasarien kalvot täytyy myös katsoa tarkemmin josko niissä olisi jotain vikaa.
Kyllähän nuo oireet bensapuolelle viittaisi vahvasti.
Re: 75/6 käyntiongelma
Joko on vika löytynyt?
Jos ei, niin tarkista bensaletkut, murenevat joskus sisäpuolelta melkein tukkoon. Semmoinenkin vika kuin sisäpuolinen palkeenkieli, jonka virtaus kääntää tukkimaan letkun, on nähty
Bensapula vai liikaa ilmaa? Kaasarien liitokset sylintereihin päästävät joskus ilmaa läpi, tai ryypyn tiivisteet.
Vai sittenkin sähkö? Kokeile kun alkaa hyytyä sammuttaa kone HETI ja tarkista, onko tulpat märät.
Jos on, on varmemmin sähkövika.
Kertoile sitten mikä vika löytyi.
cake
Jos ei, niin tarkista bensaletkut, murenevat joskus sisäpuolelta melkein tukkoon. Semmoinenkin vika kuin sisäpuolinen palkeenkieli, jonka virtaus kääntää tukkimaan letkun, on nähty
Bensapula vai liikaa ilmaa? Kaasarien liitokset sylintereihin päästävät joskus ilmaa läpi, tai ryypyn tiivisteet.
Vai sittenkin sähkö? Kokeile kun alkaa hyytyä sammuttaa kone HETI ja tarkista, onko tulpat märät.
Jos on, on varmemmin sähkövika.
Kertoile sitten mikä vika löytyi.
cake
Re: 75/6 käyntiongelma
Onko polttoainelinjassa/letkuissa suodattimia?
Subaru.
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...
Citroen.
Zetor 7211.
F250 cart.
Vain vessassa on pytyt pystyssä...