Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
http://www.motouutiset.fi/fi/moottotipy ... arrikoissa" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Jos linkki ei avaudu klikatkaa BMW-uutisia ja rullatkaa alaspäin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Aika yllättävä tutkimustulos. Helposti vaan tulee mieleen
käyttäjät, jotka eivät itse osaa tehdä yhtään mitään ja eivät
sitten kuitenkaan viitsi huollattaa merkkiliikkeessä.
Sitten pyörä tuodaan korjattavaksi kun matka keskeytyy.
Missähän silloin on vika, sanoisin että se pyörä on vaan
hankittu näyttämiseksi naapureille, ja jenkithän on mestaria
naapurikateudessa. Tosin tänä päivänä on softaviat yleisiä niin
autoissa kuin pyörissä ja sitä elektroniikkaa uusissa bemareissa
riittää.
Edellisen RT:n myin pari vuotta sitten syyskesässä, kaveri soitti
minulle keväällä kuinka vanha akku siinä on. Kysyin oliko latauksessa
talvella? Oli ollut pyörässä paikalla koko talven lataamatta, ei lähtenyt
käyntiin.... Eli onpa BMW huono pyörä ei kannata ostaa kun ei lähde
keväällä käyntiin, varmaan Yamaha olisi lähtenyt...
käyttäjät, jotka eivät itse osaa tehdä yhtään mitään ja eivät
sitten kuitenkaan viitsi huollattaa merkkiliikkeessä.
Sitten pyörä tuodaan korjattavaksi kun matka keskeytyy.
Missähän silloin on vika, sanoisin että se pyörä on vaan
hankittu näyttämiseksi naapureille, ja jenkithän on mestaria
naapurikateudessa. Tosin tänä päivänä on softaviat yleisiä niin
autoissa kuin pyörissä ja sitä elektroniikkaa uusissa bemareissa
riittää.
Edellisen RT:n myin pari vuotta sitten syyskesässä, kaveri soitti
minulle keväällä kuinka vanha akku siinä on. Kysyin oliko latauksessa
talvella? Oli ollut pyörässä paikalla koko talven lataamatta, ei lähtenyt
käyntiin.... Eli onpa BMW huono pyörä ei kannata ostaa kun ei lähde
keväällä käyntiin, varmaan Yamaha olisi lähtenyt...
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Minusta tulos ei ole yllättävä.
Täytyy huomioida, että tutkimus on tehty vain uusimpien mallien omistajille, ei niille malleille jotka BMW suunnitteli vielä huollettavan omatoimisesti. Eihän uusien bemareiden mukana tule edes työkaluja!
Olisikin mielenkiintoista jos sama tutkimus tehtäisiin vähintään 25 vuotta vanhojen pyörien omistajille.
Uudella bemarilla pääset seikkailuun, mutta /5 toasterilla myös seikkailuista kotiin!
Täytyy huomioida, että tutkimus on tehty vain uusimpien mallien omistajille, ei niille malleille jotka BMW suunnitteli vielä huollettavan omatoimisesti. Eihän uusien bemareiden mukana tule edes työkaluja!
Olisikin mielenkiintoista jos sama tutkimus tehtäisiin vähintään 25 vuotta vanhojen pyörien omistajille.
Uudella bemarilla pääset seikkailuun, mutta /5 toasterilla myös seikkailuista kotiin!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Joo, mutta kyllä kehitys menee eteenpäin (tai jonkun mielestä taaksepäin
jonka itsekin alleviivaan osittain, juuri liiallinen elektroniikka) mutta eihän
telkkaritkaan ole enää putkivehkeitä.
Itselläni oli jo 60-luvulla ensimmäinen 2v BMW ja useita sen jälkeen.
Tuli keskieurooppaa koluttua niillä, mutta jos nyt tuotaisiin vaikka mun
vanha R60/5 ja sanottaisiin että voit mennä tuolla vaikka alpeille niin
kyllä sentään menen mieluummin nykyisella gessulla.
Riskejä pitää ottaa ja toivoa että elektroniikka toimii....
Itse pidän mukana nykyisessä pyörässä virtalukon alla olevaa
käynnistyksen eston tunnistinta, bensapumpun säätöyksikköä ja tietenkin
renkaanpaikkaus settiä ja pientä 12v kompuraa.
Nämä kolme asiaa mahdollistavat omatoimisen korjauksen tien päällä.
Eikä sitä koskaan olla menty pitkälle matkalle pelkästään BMW:n omilla työkaluilla,
en minä ainakaan. Kyllä se vanhoissa pyörissä joskus elektroniikka petti kun konkka
pimahti ja jos ei ollut konkkaa mukana ja mieluummin vielä uudet katkojan kärjet
niin voi voi.... Aikanaan kun olin töissä venäjällä niin laitoivat konkan tilalle raa-an
perunan ja toimii. Vähän vaikea istuttaa sitä perunaa vanhoissa pyörissä sinne konkan
tilale heh heh.
Kyllä nuo vanhat BMW:t ovat minunkin sydäntä vielä lähellä ja olen harkinnut hankkia
talvi-iltojen iloksi jonkun projekti pyörän.
Ja jos alettaisiin suomessa tehdä vertailua yli 25 vuotiaista niin eiköhän BMW olisi aika
hyvin edustettuna määrässä...
jonka itsekin alleviivaan osittain, juuri liiallinen elektroniikka) mutta eihän
telkkaritkaan ole enää putkivehkeitä.
Itselläni oli jo 60-luvulla ensimmäinen 2v BMW ja useita sen jälkeen.
Tuli keskieurooppaa koluttua niillä, mutta jos nyt tuotaisiin vaikka mun
vanha R60/5 ja sanottaisiin että voit mennä tuolla vaikka alpeille niin
kyllä sentään menen mieluummin nykyisella gessulla.
Riskejä pitää ottaa ja toivoa että elektroniikka toimii....
Itse pidän mukana nykyisessä pyörässä virtalukon alla olevaa
käynnistyksen eston tunnistinta, bensapumpun säätöyksikköä ja tietenkin
renkaanpaikkaus settiä ja pientä 12v kompuraa.
Nämä kolme asiaa mahdollistavat omatoimisen korjauksen tien päällä.
Eikä sitä koskaan olla menty pitkälle matkalle pelkästään BMW:n omilla työkaluilla,
en minä ainakaan. Kyllä se vanhoissa pyörissä joskus elektroniikka petti kun konkka
pimahti ja jos ei ollut konkkaa mukana ja mieluummin vielä uudet katkojan kärjet
niin voi voi.... Aikanaan kun olin töissä venäjällä niin laitoivat konkan tilalle raa-an
perunan ja toimii. Vähän vaikea istuttaa sitä perunaa vanhoissa pyörissä sinne konkan
tilale heh heh.
Kyllä nuo vanhat BMW:t ovat minunkin sydäntä vielä lähellä ja olen harkinnut hankkia
talvi-iltojen iloksi jonkun projekti pyörän.
Ja jos alettaisiin suomessa tehdä vertailua yli 25 vuotiaista niin eiköhän BMW olisi aika
hyvin edustettuna määrässä...
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Ei elektroniikka olisi pahasta, jos sitä olisi todelliseen tarpeeseen, eikä kuorrutukseksi, jolla viedään ostotilanteessa huomio pois muista tärkeämmistä asioista.
Surkein tilanne on kuitenkin "kowan teknolokiikan" puolella. Tehdään niin kalliita ja monimutkaisia ratkaisuja, ettei niitä korjata enää kuin vaihtamalla kokonaisuuksia. Hienonnäköisiä kikottimia tehdään muotoilun ilosta miettimättä lainkaan rakenteen järkevyyttä... jne. Tukevasta työkalusta on tullut puutarhatonttuun verrattava pihakoriste. Tärkeintä perässäkin on kaiketi se iso reikä naapurin ihmeteltäväksi, kuin tehdä se halvoilla laakereilla helposti korjattavaksi ja ennenkaikkea kestäväksi.
Uusien ajo-ominaisuuksia en moiti, ne ovat huippuluokkaa, mutta maailmassa on vain yksi maa jossa voi hyödyntää yli 130 km/h ominaisuuksia liikenteessä.
BMW:n mallistosta puuttuu nykyään kokonaan yksinkertaiset karvalakkimallit joita muilla merkeillä on.
HD puolestaan on nykyisellään hyvin huoltoystävällinen hydraulisesti säätyvine venttiileineen ym.
Surkein tilanne on kuitenkin "kowan teknolokiikan" puolella. Tehdään niin kalliita ja monimutkaisia ratkaisuja, ettei niitä korjata enää kuin vaihtamalla kokonaisuuksia. Hienonnäköisiä kikottimia tehdään muotoilun ilosta miettimättä lainkaan rakenteen järkevyyttä... jne. Tukevasta työkalusta on tullut puutarhatonttuun verrattava pihakoriste. Tärkeintä perässäkin on kaiketi se iso reikä naapurin ihmeteltäväksi, kuin tehdä se halvoilla laakereilla helposti korjattavaksi ja ennenkaikkea kestäväksi.
Uusien ajo-ominaisuuksia en moiti, ne ovat huippuluokkaa, mutta maailmassa on vain yksi maa jossa voi hyödyntää yli 130 km/h ominaisuuksia liikenteessä.
BMW:n mallistosta puuttuu nykyään kokonaan yksinkertaiset karvalakkimallit joita muilla merkeillä on.
HD puolestaan on nykyisellään hyvin huoltoystävällinen hydraulisesti säätyvine venttiileineen ym.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Mutta 25 vuotta tästä eteenpäin asiantila on tyystin toinen. Silloin täytyisi tehdä vertailu yli 50v vanhoista.pertsa kirjoitti: Ja jos alettaisiin suomessa tehdä vertailua yli 25 vuotiaista niin eiköhän BMW olisi aika
hyvin edustettuna määrässä...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Kyllä olen samaa mieltä Ismon kanssa siitä perän laakerivaihdon hankaluudesta.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että siitä reikäperästä on tehty liian suuri numero sen
kestävyydestä. Viimeisin 1200 gessun perälaakerivaihdon jonka minä tiedän
vaihdettiin 150000 km kohdalla varmuuden vuoksi !!!
Luultavasti suurin syy sen ison laakerin pettämiseen on ylikuorma ja jos nyt koluaa
paikoissa jossa on saven ja hiekan sekaista märkää hietaa niin se ilmeisesti pääsee
sinne ison laakerin laakeripinnoille tuhoisin seurauksin.
Tällä hetkellä tietojeni mukaan huoltokorjaamolla laakerien ja työn hinta yht. n.300€ ?
Onhan niitä kuulemma hajonnut pienillä muutaman kymmenentuhannen kilometrin
jälkeen, mutta minä en ole tavannut sellaisen pyörän omistajaa, Olisi mukavaa jos
joku ta jotkut jolla on tällainen tapahtunut kertoisi täällä foorumissa?
Jos nyt katsotaan vaikka Marko Hemmilän kuvia australian matkalta jossa on kuva
siitä kuormasta ja olikohan vielä kyytiläinen matkassa, niin se pyöränkiinnityslaippa
joka oli ilmeisesti hänen pyörässä vielä alumiininen varmaan hieman ylikuormittui
mutta perälaakeri oli ok? Kyllä Landroverinkin rikki saa ajattelemattomuudella.
Eikä sen reikäperälaakerin vaihto kotioloissa ole vaikeaa, jos on taito hyppysissä,
tosin pitää valmistaa pari erikoislaippaa jotta saa sen sieltä pois.
Sitten pitää tietenkin tehdä itselle selväksi, harrastaako korjaamista omalla
pyörällä, mikä tosin monelle kuuluu myös tähän harrastukseen. myös minulla
jonkin verran. Omalla pyörälläni on nyt ajettu 38000 km ja lähden kohta pitemmälle
matkalle, jonka jälkeen pitäisi olla mittarissa noin 45000, jos se perälaakeri on
vielä kunnossa matkan jälkeen niin on se sitten kestänyt ainakin yhden ketjuratas-
paketin verran.
Minä ja varmaan moni muukin odottaa 1200 gessun sepustuksia pyörän vioista
koska paljon puhutaan negatiivistä, ei bemaristien toimesta, mutta kuinka paljon
niistä jutuista on mustamaalaamista. Rehellinen kritiikki on aina paikallaan.
Lisäksi jos sellainen pyörä- tai auto johon ei koskaan tulisi mitään vikoja olisi
aikamoinen myyntivaltti ja minulla olisi sitten jo kauan ollut sellaiset...
Kuitenkin olen sitä mieltä, että siitä reikäperästä on tehty liian suuri numero sen
kestävyydestä. Viimeisin 1200 gessun perälaakerivaihdon jonka minä tiedän
vaihdettiin 150000 km kohdalla varmuuden vuoksi !!!
Luultavasti suurin syy sen ison laakerin pettämiseen on ylikuorma ja jos nyt koluaa
paikoissa jossa on saven ja hiekan sekaista märkää hietaa niin se ilmeisesti pääsee
sinne ison laakerin laakeripinnoille tuhoisin seurauksin.
Tällä hetkellä tietojeni mukaan huoltokorjaamolla laakerien ja työn hinta yht. n.300€ ?
Onhan niitä kuulemma hajonnut pienillä muutaman kymmenentuhannen kilometrin
jälkeen, mutta minä en ole tavannut sellaisen pyörän omistajaa, Olisi mukavaa jos
joku ta jotkut jolla on tällainen tapahtunut kertoisi täällä foorumissa?
Jos nyt katsotaan vaikka Marko Hemmilän kuvia australian matkalta jossa on kuva
siitä kuormasta ja olikohan vielä kyytiläinen matkassa, niin se pyöränkiinnityslaippa
joka oli ilmeisesti hänen pyörässä vielä alumiininen varmaan hieman ylikuormittui
mutta perälaakeri oli ok? Kyllä Landroverinkin rikki saa ajattelemattomuudella.
Eikä sen reikäperälaakerin vaihto kotioloissa ole vaikeaa, jos on taito hyppysissä,
tosin pitää valmistaa pari erikoislaippaa jotta saa sen sieltä pois.
Sitten pitää tietenkin tehdä itselle selväksi, harrastaako korjaamista omalla
pyörällä, mikä tosin monelle kuuluu myös tähän harrastukseen. myös minulla
jonkin verran. Omalla pyörälläni on nyt ajettu 38000 km ja lähden kohta pitemmälle
matkalle, jonka jälkeen pitäisi olla mittarissa noin 45000, jos se perälaakeri on
vielä kunnossa matkan jälkeen niin on se sitten kestänyt ainakin yhden ketjuratas-
paketin verran.
Minä ja varmaan moni muukin odottaa 1200 gessun sepustuksia pyörän vioista
koska paljon puhutaan negatiivistä, ei bemaristien toimesta, mutta kuinka paljon
niistä jutuista on mustamaalaamista. Rehellinen kritiikki on aina paikallaan.
Lisäksi jos sellainen pyörä- tai auto johon ei koskaan tulisi mitään vikoja olisi
aikamoinen myyntivaltti ja minulla olisi sitten jo kauan ollut sellaiset...
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Jos olet Pertsa tulossa Gs-meetingiin niin voidaan tehdä treffit, sitten olisit tavannut sellaisen henkilön jolta on perälaakeri mennyt palasiksi pienimmilläkin kilometreillä.
Viime syksynä tuli nimittäin laakerille kilometrit täyteen tuolloin mittarissa 48727km. Vahinkohan ei yleensä ns "kello kaulassa". Olin reissussa ajamassa elämäni ensimmäistä täyttä ajopäivää Saksan-maalla, kun perä alkoi heittää niin kuin rengas olisi tyhjä. Onneksi oltiin suorahkolla pikkutiellä, jossa vähän liikennettä.
Öljyinen vanne ja rengas ei kovasti ilahduttanut lämpöisenä lauantai-iltapäivänä "siellä jossain"
No viikonloppu kului erinäisten vaiheiden jälkeen tutustuessa jalkamiehenä Kasselin kaupunkiin ja olut tarjontaan.
Maanantaina Kasselin BMW-korjaamo teki loistavaa työtä heti aamusta alkaen jotta matkamies saadaan taas tien päälle, siitä heille Suuri hatunnosto
Perän korjaus kustansi siellä 400€
Faktaa:Pyörällä ajettu pääosin yksin, ilman suuria painolasteja. Täysillä varusteilla 1-2vko/vuosi. Kuski varusteineen n110kg
Ajeltu normaaleja metsäautotie-hiekkatie-pikiteitä pitkin, juuri sellaisia mihin tuo kulkine on tehty.
Peräöljyt vaihdettu useammin kuin suositus eli 10000km välein.
Rikkoutuva isolaakeri on suojattu eli tuo peräöljy ei kuulien välissä suoraan voitele/jäähdytä.
Laakerikuulien kuulakori tai kuulapidikkeet miksi sitä nyt tykkää sanoa, tuntuu rikkoontuvan ensimmäisenä, rikkoen sitten tiivisteet ym
Kohtalokkaana päivänä parhaimmillaan +30C lämmintä
Näin jälkikäteen tuo perän korjaus on yksi ikimuistoinen kohokohta reissulta, edelleen jatketaan samalla reikäperällä ja seuraavassakin kulkineessa on hyvin suurella todennäköisyydellä sama perärakenne. Takapään väljyyttä tulee seurattua varmasti jatkossa tiiviisti Eli klo 6/12 otteella vannetta keikuttamaan
Tuohon otsikon mukaiseen väitteeseen en osaa ottaa kantaa.
Viime syksynä tuli nimittäin laakerille kilometrit täyteen tuolloin mittarissa 48727km. Vahinkohan ei yleensä ns "kello kaulassa". Olin reissussa ajamassa elämäni ensimmäistä täyttä ajopäivää Saksan-maalla, kun perä alkoi heittää niin kuin rengas olisi tyhjä. Onneksi oltiin suorahkolla pikkutiellä, jossa vähän liikennettä.
Öljyinen vanne ja rengas ei kovasti ilahduttanut lämpöisenä lauantai-iltapäivänä "siellä jossain"
No viikonloppu kului erinäisten vaiheiden jälkeen tutustuessa jalkamiehenä Kasselin kaupunkiin ja olut tarjontaan.
Maanantaina Kasselin BMW-korjaamo teki loistavaa työtä heti aamusta alkaen jotta matkamies saadaan taas tien päälle, siitä heille Suuri hatunnosto
Perän korjaus kustansi siellä 400€
Faktaa:Pyörällä ajettu pääosin yksin, ilman suuria painolasteja. Täysillä varusteilla 1-2vko/vuosi. Kuski varusteineen n110kg
Ajeltu normaaleja metsäautotie-hiekkatie-pikiteitä pitkin, juuri sellaisia mihin tuo kulkine on tehty.
Peräöljyt vaihdettu useammin kuin suositus eli 10000km välein.
Rikkoutuva isolaakeri on suojattu eli tuo peräöljy ei kuulien välissä suoraan voitele/jäähdytä.
Laakerikuulien kuulakori tai kuulapidikkeet miksi sitä nyt tykkää sanoa, tuntuu rikkoontuvan ensimmäisenä, rikkoen sitten tiivisteet ym
Kohtalokkaana päivänä parhaimmillaan +30C lämmintä
Näin jälkikäteen tuo perän korjaus on yksi ikimuistoinen kohokohta reissulta, edelleen jatketaan samalla reikäperällä ja seuraavassakin kulkineessa on hyvin suurella todennäköisyydellä sama perärakenne. Takapään väljyyttä tulee seurattua varmasti jatkossa tiiviisti Eli klo 6/12 otteella vannetta keikuttamaan
Tuohon otsikon mukaiseen väitteeseen en osaa ottaa kantaa.
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
No niin, kiitos e-tappi informaatiosta.
Eli näyttää siltä että sitä takapyörää kannattaa tarkastella
aika-ajoin viimeistään 50tkm kohdalla.
Eli aikamoinen haarukka milloin se olisi vaihdettava?
Tämän perän kohdalla tuntuu että BMW on mennyt
takapakkia, mikä on juuri inhoittavaa pikiä matkoja
tekeville.
Jostain muistan lukeneeni että alkuperäinen laakeri
oli " ei tunnettu merkki " ja kaveri laittoi sitten FAQ
merkkisen laakerin vaihdossa?
Saitko vaihdon yhteydessä tietoa minkä merkkinen
laakeri sinulla hajosi?
Lisäksi olisi hyvä tietää onko ongelma kaikissa
vuosimalleissa, tai onko se esim. suurempi joissain
vuosimalleissa. Minkävuotinen on sinun pyöräsi.
Olisi hienoa jos ne joilla on tämä ongelma tullut kertoisi
täällä niinkuin e-tappi avoimesti kilometrit ja vuosimallin
koska on osunut kohdalle niin voitaisiin tarkastella onko
joku vuosimalli ongemallisempi ja laakerin vaihtoa voisi
ennakoida?
Lähden lauantaina italian matkalle, saa sitten nähdä
joutuuko käymään hullossa matkalla...
Koska se GS-meeting taas olikaan?
Eli näyttää siltä että sitä takapyörää kannattaa tarkastella
aika-ajoin viimeistään 50tkm kohdalla.
Eli aikamoinen haarukka milloin se olisi vaihdettava?
Tämän perän kohdalla tuntuu että BMW on mennyt
takapakkia, mikä on juuri inhoittavaa pikiä matkoja
tekeville.
Jostain muistan lukeneeni että alkuperäinen laakeri
oli " ei tunnettu merkki " ja kaveri laittoi sitten FAQ
merkkisen laakerin vaihdossa?
Saitko vaihdon yhteydessä tietoa minkä merkkinen
laakeri sinulla hajosi?
Lisäksi olisi hyvä tietää onko ongelma kaikissa
vuosimalleissa, tai onko se esim. suurempi joissain
vuosimalleissa. Minkävuotinen on sinun pyöräsi.
Olisi hienoa jos ne joilla on tämä ongelma tullut kertoisi
täällä niinkuin e-tappi avoimesti kilometrit ja vuosimallin
koska on osunut kohdalle niin voitaisiin tarkastella onko
joku vuosimalli ongemallisempi ja laakerin vaihtoa voisi
ennakoida?
Lähden lauantaina italian matkalle, saa sitten nähdä
joutuuko käymään hullossa matkalla...
Koska se GS-meeting taas olikaan?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Ehkä BMW:n laatu paranee lähitulevaisuudessa, kun niitä aletaan valmistamaan Intiassa, yhteistyössä paikallisten tehtaiden kanssa?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Vanha laakeri on matkamuistona tallissa FAG: in tehtaalla tehty.
Pyörä on 2008 mallinen perusGS.
Pohjolan Kurapyöräilijöiden palstalla on aiheesta paljon keskustelua
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... start=1155
Pyörä on 2008 mallinen perusGS.
Pohjolan Kurapyöräilijöiden palstalla on aiheesta paljon keskustelua
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... start=1155
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Yamaha tutkitusti 6 kertaa luotettavampi BMW:tä
Tuolta kerhon kotisivuilta toiminta -osiosta löytyy kaikki kerhon tapahtumat ja GS Meeting on 13-15.6.pertsa kirjoitti:Koska se GS-meeting taas olikaan?