LT 1200 Laturin hiilet ja vetely
LT 1200 Laturin hiilet ja vetely
Oliskohan laturin hiilet lopuillaan, kun käynnistettäessä saattaa vähän räpyttää merkkivaloa tyhjäkäynillä. Mulla on uusi säätäjäpaketti, mutta ei viitsisi turhaan purkaa. Toinen asia on vetely. Mopo on hiukan levoton, vaikka renkaat on hyväkuntoiset Mezelerit, ja painetta kolme kiloa. Etupään nesteet on vaihdettu ja takavieteri aika jäykällä. Johtuiskohan tuo pleksistä kun on iso Z Technik tai sinnepäin. Jokatapauksessa se yläpäästään levempi malli.
- Jussi Nuortila
- Viestit: 75
- Liittynyt: 22 Syys 2009 21:48
- Moottoripyörän malli: K1200LT
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: LT 1200 Laturin hiilet ja vetely
Mulla vetely loppui, kun takapään laakeri vaihdettiin.
ex. F650ST
ex. R1100RS
ex. R1150R
ja vihdoinkin...K1200LT
ex. K1200LT
HD Sportster
Allways wait for the unexpected...
ex. R1100RS
ex. R1150R
ja vihdoinkin...K1200LT
ex. K1200LT
HD Sportster
Allways wait for the unexpected...
Re: LT 1200 Laturin hiilet ja vetely
Tsekkaisin swngin ja takamurikan välykset. Sama etupäästä. Ohjausiskarilla tuskin tuon kanssa tekemistä on, mutta tuonkin toiminnan tarkastaisin samalla. Tuulilasin vaikutushan on helppo tarkistaa ottamalla tuo veks ja ajamalla testilenkki.
Laturihan on aika mulkero irroitettavaksi. Vaatii moottorin/vaihteiston takapään pudottamisen (puolet kytkinremontista), joten aloittaisin tarkastamalla kyllä laturin johtojen kiinnityksen: B+ ja (olikos se nyt D+) - anyway se snadi, joka lähtee latausvalolle. Nehän pienellä tirkistelyllä näkyy akun etupuolella. Tuo latausvalolle menevä on vielä olennainen laturin "käynnistymiselle".
Laturihan on aika mulkero irroitettavaksi. Vaatii moottorin/vaihteiston takapään pudottamisen (puolet kytkinremontista), joten aloittaisin tarkastamalla kyllä laturin johtojen kiinnityksen: B+ ja (olikos se nyt D+) - anyway se snadi, joka lähtee latausvalolle. Nehän pienellä tirkistelyllä näkyy akun etupuolella. Tuo latausvalolle menevä on vielä olennainen laturin "käynnistymiselle".
Re: LT 1200 Laturin hiilet ja vetely
Perän laakeri on vaihdettu muutama tonni sitten, joten siinä ei pitäisi olla vikaa. Täytyy katsoa ne taka ja etupään välykset.. ja kokeilla ilman pleksiä. Pittää niitä piuhojakin tutkiskella, kyllähän laturin hiilien pitäisi kestää enemmän kuin 90 tkm..
Re: LT 1200 Laturin hiilet ja vetely
En luottaisi siihen, että muutama tonni sitten vaihdettu laakeri on ilman muuta kunnossa. Noita on paukahdellut hyvinkin nopeasti vaihdon jälkeen. Kyse monesti esitetyn teorian mukaan on siitä onko tuo laakeri shimmattu oikein/oikeaan tiukkuuteen vaihdon yhteydessä. Eli kannattaa kyllä takapyörän / ja takamurikankin välykset tsekata - jos ei muuten, niin varmuuden vuoksi.RIVIURALI kirjoitti:Perän laakeri on vaihdettu muutama tonni sitten, joten siinä ei pitäisi olla vikaa. Täytyy katsoa ne taka ja etupään välykset.. ja kokeilla ilman pleksiä. Pittää niitä piuhojakin tutkiskella, kyllähän laturin hiilien pitäisi kestää enemmän kuin 90 tkm..