K 100 RT -85 öljyvuoto

K-sarjan pyörät
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

K 100 RT -85 öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Hello :hat: , osaisiko joku antaa vinkkiä kyseisen pyörän öljyvuotoon. Öljy näyttäisi tulevan kytkinakselia pitkin pyörän alle keskiseisontatuen taakse. Haisee ja näyttää vaihteistoöljyltä. Kytkinakselilla oleva "haitarikumissa" tuntuu olevan öljyä.Minkälainen rakenne on kytkinakselin reitillä. Jos kytkinlevyn takana oleva stefa vuotaisi olisiko öljy moottoriöljyä?? Edit: kahlasin bmw-foorumeja ja mun englanninkielen taidolla ymmärsin, että kytkinlevyä siirtävällä akselillä olisi stefa?? Luki myös jotenkin niin, että kytkintä ei olisi säädetty oikein...kampeaako akseli silloin vinoon ja öljy valuu stefan sivusta ulos.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K 100 RT -85 öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Melkeimpä veikkaan, että siinä vaihdelaatikon kytkinvivun haitarikumissa on reikä. Suhteellisen halpa ja helppo ainakin ensin tutkia.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: K 100 RT -85 öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja viitsu »

:D Siis sen sisällä saa/voi olla vaihteisto-öljy...Mä jo luulin että mun pitää purkaa koko perä-vaihdelaatikko-kytkin... :oops: Löytyy meinaan multa hyllystä, ajattelin että se on vain pölysuojana. Täytyy tutkia, eikä kumi ole kestänyt kuin 29 vuotta, huonoa laatua :lol:
viitsu
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
Moottoripyörän malli: R1150 GS
Paikkakunta: Hattula

Re: K 100 RT -85 öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja viitsu »

:eatcorn: No niin, kumi ja klemmari vaihdettu. Kumi oli revennyt. Loppujenlopuksi oli "helppo" vaihtaa.
Takarengas pois ja oikean puoleinen jalkatappikolmio piti irroittaa ja pakoputken kiinnikkeet takaa, jotta sai lyötyä kytkimen vivun kiinnitystapin pois. Vivussa pienet neulalaakerit, mutta onneksi eivät olleet ryytyneet akseliin kiinni. Varovaista naputtelua niin lähti irtoamaan. Kytkin vaijeri tietty löysälle, että sai muljautettua sen alapäästä.
Samalla vaihdoin vaihteisto-,perä-ja moottoriöljyn.

Kiitos Ismolle vinkistä :hat:
Vastaa Viestiin