Satunnaista tööttäilyä...
Satunnaista tööttäilyä...
Tervehdys.
Olisiko jollain kokemuksen syvällä rintaäänellä annettua vinkkiä perin ärsyttävään ongelmaan?
K1100LT-92 on nimittäin saanut päähänsä soittaa torvea itsekseen. Ongelma alkoi keväällä jo jonkinaikaa ajokauden alettua.
Sellaisia vajaan sekunnin äänimerkkejä tulee liikenteessä epäsäännöllisen säännöllisesti.
Välillä menee pitkiä taipaleita ilman mitään ja välillä tiheämmin torvet soi. Muuten pyörä toimii normaalisti.
Joskus joku töyssy osuu turhan äänimerkin kohdalle mutta ei suinkaan aina..Ja kyllä, olen varma etten vahingossa itse torvea soittele!
Tälläistä tälläkertaa.........
Olisiko jollain kokemuksen syvällä rintaäänellä annettua vinkkiä perin ärsyttävään ongelmaan?
K1100LT-92 on nimittäin saanut päähänsä soittaa torvea itsekseen. Ongelma alkoi keväällä jo jonkinaikaa ajokauden alettua.
Sellaisia vajaan sekunnin äänimerkkejä tulee liikenteessä epäsäännöllisen säännöllisesti.
Välillä menee pitkiä taipaleita ilman mitään ja välillä tiheämmin torvet soi. Muuten pyörä toimii normaalisti.
Joskus joku töyssy osuu turhan äänimerkin kohdalle mutta ei suinkaan aina..Ja kyllä, olen varma etten vahingossa itse torvea soittele!
Tälläistä tälläkertaa.........
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Puhdista startti hiilipölystä. Todennäköisesti sulla on jo valot vaihtuneet ja/tai sammuneet pidempään.
Hiilipölyllä maadoittava startti saa K-mallit sekoamaan mitä uskomattomimmilla tavoilla.
Lähtisin vikaa etsimään helpoimmasta, eli startin puhdistuksesta.
Hiilipölyllä maadoittava startti saa K-mallit sekoamaan mitä uskomattomimmilla tavoilla.
Lähtisin vikaa etsimään helpoimmasta, eli startin puhdistuksesta.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Kiitos.
Tämä tullaan varmasti kokeilemaan..
Tämä tullaan varmasti kokeilemaan..
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Akku veks, akkuteline veks ja pääset startin sähkömoottoriin kiinni. Kaksi kuusiokoloruuvia perästä auki ja startti lähtee vetämällä taaksepäin. Jollei lähde kirveelläkään, moottorissa on käytetty synteettistä öljyä, joka on kovettanut vanhakantaisen o-renkaan.
Väkisin vetämällä taaksepäin, mikään ei mene rikki, muuta kuin kovettunut o-rengas.
Väkisin vetämällä taaksepäin, mikään ei mene rikki, muuta kuin kovettunut o-rengas.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Oho, onpas merkillisiä vikoja noissa vanhemmissa pyörissä. Eipä tulisi tuo heti mieleen. Että töötti tööttää startin maadoituksesta. Onneksi on Ismo, joka tietää. Kiva oppia uutta noista vanhemmistakin. Kiitos Ismo.Ismo Vaara kirjoitti:Puhdista startti hiilipölystä.
Hiilipölyllä maadoittava startti saa K-mallit sekoamaan mitä uskomattomimmilla tavoilla.
Lähtisin vikaa etsimään helpoimmasta, eli startin puhdistuksesta.
Pekka
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Ja palataan aiheeseen.Ismo Vaara kirjoitti:Puhdista startti hiilipölystä. Todennäköisesti sulla on jo valot vaihtuneet ja/tai sammuneet pidempään.
Hiilipölyllä maadoittava startti saa K-mallit sekoamaan mitä uskomattomimmilla tavoilla.
Lähtisin vikaa etsimään helpoimmasta, eli startin puhdistuksesta.
Tehty ja eipä auttanut. Samaa oiretta edelleen. Ärsyttää kohtuullisesti.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Onko ohjaustangon sähkökatkaisija tutkittu kunnolla? Nissä kun kulkee täysvirta eikä mikään pieni ohjausvirta, niin ongelmia tapahtuu pienistä oikosuluista aina koko katkaisijan sulamiseen möykyksi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Satunnaista tööttäilyä...
Lika ja hapettumat aiheuttavat useimmat mystiset sähköongelmat. CRC tai WD-40 pillillä suhuutettuna on halpa keino estää ongelmia. Varsinkin vanhemmissa pyörissä on usein yllättävän paljon töhnää esim. kahvojen sisässä. Kirjoittelin joskus vuosia sitten tästä samasta asiasta. Avasin Espanjasta tuodun K 1100:n kahvat ja siellä nimittäin oli töhnää! Sellaista tiukkaa ruskeata pölyä jota näkee niillä leveysasteilla joka paikassa.
Toinen asia ovat liittimet. Hapettumia tulee vuosien myötä takuuvarmasti. Aina kun on mahdollista, liittimet irti ja suihkutus. Hyviä liittimiä en ole nähnyt muussa vehkeessä kuin Audissa!
Yhteen aikaan muuten hieno pyörä, eli MV Agusta käytti täysin ala-arvoisia liittimiä ja johtosarjoja, jotka aiheuttivat paljon ongelmia kosteissa ja suolaisissa oloissa.
Toinen asia ovat liittimet. Hapettumia tulee vuosien myötä takuuvarmasti. Aina kun on mahdollista, liittimet irti ja suihkutus. Hyviä liittimiä en ole nähnyt muussa vehkeessä kuin Audissa!
Yhteen aikaan muuten hieno pyörä, eli MV Agusta käytti täysin ala-arvoisia liittimiä ja johtosarjoja, jotka aiheuttivat paljon ongelmia kosteissa ja suolaisissa oloissa.