Siebenrock
Siebenrock
Tuli hankittua R 80 R vm. -94 ja ajatuksena on ollut hieman
hankkia siebenrock (1000cc) kitt siihen, lähinnä alaväännön parantamiseksi.
Jos joku on tällaisen asentanut/asennuttanut kertoisi tästä
modifioinnista, olisi mukava kuulla kokemuksista.
Ongelmallisemmaksi itse ajattelen asennuksessa pakoputkien
sylinterin kiinnitysmuttereiden avaamisen ilman kierrevaurioita.
Vanhat sylinterikannet sopivat, mutta vaatiiko kaasuttajat muutoksia?
Muistaakseni R100 kaasuttajat 40mm ja R 80- 32mm?
R 80 perävälitys on hieman tiuhempi, kannattaako 5-vaihteen ratas
vaihtaa, saatavanahan on 5% pidentävä välitys.
Kiitos mahdollisista kommenteista.
hankkia siebenrock (1000cc) kitt siihen, lähinnä alaväännön parantamiseksi.
Jos joku on tällaisen asentanut/asennuttanut kertoisi tästä
modifioinnista, olisi mukava kuulla kokemuksista.
Ongelmallisemmaksi itse ajattelen asennuksessa pakoputkien
sylinterin kiinnitysmuttereiden avaamisen ilman kierrevaurioita.
Vanhat sylinterikannet sopivat, mutta vaatiiko kaasuttajat muutoksia?
Muistaakseni R100 kaasuttajat 40mm ja R 80- 32mm?
R 80 perävälitys on hieman tiuhempi, kannattaako 5-vaihteen ratas
vaihtaa, saatavanahan on 5% pidentävä välitys.
Kiitos mahdollisista kommenteista.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Siebenrock
Moro,
en voi muuta kuin suositella Powerkittiä lämpimästi. Mulla on samana vuonna tehtaalta ulos putkahtanut
R80RT ja olen nyt ajellut asennuksen jälkeen jonkin 5000 km. Pyörä on kuin viagraa saanut. Mitään
muutoksia ei tarvitse tehdä kaasareihin, kansiin yms. Omaan pyörään tehtiin vain perusteelliset
puhdistukset kansiin (teräsharjalla puhtaaksi venttiililautaset ja palotila) ja kaasarit tuhannen p:n palasiksi ja röörit puhtaiksi. Tässä yhteydessä, kuten Siebenrock suosittelee, niin uusittavien palikoiden listalle menee myös sytystulpat, ilmanputsari, moottoriöljy+suodatin. Siebenrock pitää n. 50.000 km jonain "ylärajana" jossa selvitään ilman kummallisempia lisätarkistuksia (kait tuolla kiertokankiosastolla).
Kannattaa ottaa yhteyttä alan ehdottomaan GURUUN, Reijo Myllymaahan, joka teki mun pyörään tämän päivityksen. Hän on tehnyt useita näitä ja tietää, jos kukaan, kaikki kommervenkit joihin väistämättä törmää. Niin, ja samalla kun tuon tilauksen tekee niin kannattaa tilata tiivistesarja ja sellainen kitti jossa on valmiiksi asennetut työntötankojen suojaputket.
t. kari
en voi muuta kuin suositella Powerkittiä lämpimästi. Mulla on samana vuonna tehtaalta ulos putkahtanut
R80RT ja olen nyt ajellut asennuksen jälkeen jonkin 5000 km. Pyörä on kuin viagraa saanut. Mitään
muutoksia ei tarvitse tehdä kaasareihin, kansiin yms. Omaan pyörään tehtiin vain perusteelliset
puhdistukset kansiin (teräsharjalla puhtaaksi venttiililautaset ja palotila) ja kaasarit tuhannen p:n palasiksi ja röörit puhtaiksi. Tässä yhteydessä, kuten Siebenrock suosittelee, niin uusittavien palikoiden listalle menee myös sytystulpat, ilmanputsari, moottoriöljy+suodatin. Siebenrock pitää n. 50.000 km jonain "ylärajana" jossa selvitään ilman kummallisempia lisätarkistuksia (kait tuolla kiertokankiosastolla).
Kannattaa ottaa yhteyttä alan ehdottomaan GURUUN, Reijo Myllymaahan, joka teki mun pyörään tämän päivityksen. Hän on tehnyt useita näitä ja tietää, jos kukaan, kaikki kommervenkit joihin väistämättä törmää. Niin, ja samalla kun tuon tilauksen tekee niin kannattaa tilata tiivistesarja ja sellainen kitti jossa on valmiiksi asennetut työntötankojen suojaputket.
t. kari
Re: Siebenrock
Kiitos Kari kommenteista.
Hyvältä kuullostaa. Kyllä mä olen ajatellut sen sarjan Repalta
tilata, kun tulee ajankohtaiseksi. Olen vaan miettinyt asentaisiko
itse, pitääpä miettiä kun saa repalta sitten varmaan arvion asennettuna.
Hyvältä kuullostaa. Kyllä mä olen ajatellut sen sarjan Repalta
tilata, kun tulee ajankohtaiseksi. Olen vaan miettinyt asentaisiko
itse, pitääpä miettiä kun saa repalta sitten varmaan arvion asennettuna.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Siebenrock
Yksi asia vielä muistui mieleen. Kannattaa harkita myös joko öljyn lauhdutinta tai sellaista öljypohjan laajentajaa jolla saadaan öljytilavuutta lisää. Mun pyörässä on tuo lauhdutin kun se on Saksan kotimarkkinoille alunperin rakennettu ja uitettu Suomeen ohi virallisen kanavan. Ehdottoman hyviä lisävarusteita kun kone tuppaa käymään kuumempana kuin tuo alkuperäinen nuhapumppu.
t. kari
t. kari
Re: Siebenrock
Joo tuo öljylauhdutin mulla on, pyörä tuotu saksasta viime vuonna.
Lisäksi oljytikku on lämpömittarilla varustettu malli. Lämpötilat
ovat ajon jälkeen n. 90-95c. Öljytilavuus on tosiaan pieni jos vertaa
noihin isompiin boksereihin. Pitääpä harkita tuota öljypohjan laajennusta.
Pyörälläni on ajettu vasta 43tkm ja se vähän vielä mietityttää aloittaa
modifiointia kun ei ole kunnolla vielä edes sisäänajettu
Pitääpä yrittää tavoittaa keväällä joku modifioinnin tehneen täältä
eteläsuomesta , jospa saisi pienen koe-ajon, ja voisi verrata.
Lisäksi oljytikku on lämpömittarilla varustettu malli. Lämpötilat
ovat ajon jälkeen n. 90-95c. Öljytilavuus on tosiaan pieni jos vertaa
noihin isompiin boksereihin. Pitääpä harkita tuota öljypohjan laajennusta.
Pyörälläni on ajettu vasta 43tkm ja se vähän vielä mietityttää aloittaa
modifiointia kun ei ole kunnolla vielä edes sisäänajettu
Pitääpä yrittää tavoittaa keväällä joku modifioinnin tehneen täältä
eteläsuomesta , jospa saisi pienen koe-ajon, ja voisi verrata.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Siebenrock
Niin sen laitteen nimi on öljynjäähdytin eikä lauhdutin. Lauhdutin on laite joka muuttaa nesteen höyryksi sen lämpötilaa alentamalla. Jäähdytin tekee nesteestä vähemmän kuumaa. Pitäisi jo tuollainen perusasia hallita.
Re: Siebenrock
Eipä paljon sananvalinta tuohon asian ymmartämiseen vaikuta.
Kyllä viisastelussakin pitäisi perusasiat hallita
Minulla on tuossa pyörässä tarvike tuulisuoja, onkohan se kuitenkin
oikeammin edestä tulevan ilmavirtauksen ohjain....
Kyllä viisastelussakin pitäisi perusasiat hallita
Minulla on tuossa pyörässä tarvike tuulisuoja, onkohan se kuitenkin
oikeammin edestä tulevan ilmavirtauksen ohjain....
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Siebenrock
Moi. Mulla oli GeeÄssässä tuo suurennuskitti. Kaasarit oli orkkis R80 Bingit ja vissiin vielä alkuperäisillä säädöillä ja hyvin toimi.
Pakokäyrien turpamutterit lähti tosi hyvin irti, kun tein jotain huoltohommia. Niitä oikeanlaisia avaimia on myytävänä, oman ostin muistaakseni MotoBinsiltä Englannista.
Sitten siinä oli isompi öljypohja ja tuo öljyjäähdytin, jota kutsuin erheellisesti lauhduttimeksi seitsemän vuoden ajan.
Siis pahoittelut näin foorumin välityksellä kaikille kuulijoille.
Terv.Ile
Pakokäyrien turpamutterit lähti tosi hyvin irti, kun tein jotain huoltohommia. Niitä oikeanlaisia avaimia on myytävänä, oman ostin muistaakseni MotoBinsiltä Englannista.
Sitten siinä oli isompi öljypohja ja tuo öljyjäähdytin, jota kutsuin erheellisesti lauhduttimeksi seitsemän vuoden ajan.
Siis pahoittelut näin foorumin välityksellä kaikille kuulijoille.
Terv.Ile
Re: Siebenrock
Eipä se mitään viisastelua ole jos tollolle opettaa harrastuksen peruskäsitteitä. Oikeakielisyys on sivistystä eikä siitä muuksi muutu.
Re: Siebenrock
Kertoisitko vielä tolloille miten on mahdollista muuttaa neste höyryksi lämpötilaa alentamalla???TuuttiK1 kirjoitti:Niin sen laitteen nimi on öljynjäähdytin eikä lauhdutin. Lauhdutin on laite joka muuttaa nesteen höyryksi sen lämpötilaa alentamalla. Jäähdytin tekee nesteestä vähemmän kuumaa. Pitäisi jo tuollainen perusasia hallita.
Re: Siebenrock
Katselin tuolta yleisestä keskustelusta sinun kommentteja ja valitettavastiTuuttiK1 kirjoitti:Eipä se mitään viisastelua ole jos tollolle opettaa harrastuksen peruskäsitteitä. Oikeakielisyys on sivistystä eikä siitä muuksi muutu.
mielestäni rivien välistä huokuu jonkunlainen katkeruus bemaristeja kohtaan.
Ilmoitit ettei sinulla ole BMW pyörää, mutta kuitenkin haluat haukkua meitä
jotka puhumme harrastuksestamme , sivistynyttä on korjata joku väärä
termi kohteliaasti eikä haukkua toisia tolloksi.
Ja onhan noita yleisiä foorumeja sinullekin, ettei sinun tarvitse tällä
foorumilla mieltäsi pahoittaa.
Itse olen vielä noviisi tässä harrastuksessa, kun ensimmäinen bemari
oli vasta 1968, mutta ainahan sitä voi oppia lisää, nyt tiedän mikä on
öljynkylmentäjä....
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: Siebenrock
Jos jossain talonrakentajienpalstalla joku sekoittaa kirjoituksessaan kirveen ja vasaran niin kyllä sitäkin ikävästi nimitellään. Oikeakielisyys on tärkeää kaikissa teksteissä ettei joku tee väärinymmärryksen vuoksi suurta tai pientä virhettä. Koittasit vaan opetella.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Huhti 2009 21:01
- Moottoripyörän malli: R1200RT,R-25/2
Re: Siebenrock
Voisitko Tuutti K1 vastata R 100 gspd:n kysymykseen, miten lauhdutin muuttaa nesteen höyryksi?
Sinun kannattaisi myös tutustua lauhduttimen toimintaan!
Ei minua häiritse, vaikka yleisesti sanotaan jäähdytintä lauhduttimeksi tai kaasutinta kaasuttajaksi.
Itse työskentelin 35 vuotta voimalaitosalalla vastuullisissa tehtävissä, joten höyrykattilat,turbiinit, lauhduttimet ym. olivat päivittäistä työtä.
Ei Sinun kannata pieniin kirjoitusvirheisiin puuttua, niitä tulee meille kaikille.
Hyvää syksyä.
terv. Jussi
Sinun kannattaisi myös tutustua lauhduttimen toimintaan!
Ei minua häiritse, vaikka yleisesti sanotaan jäähdytintä lauhduttimeksi tai kaasutinta kaasuttajaksi.
Itse työskentelin 35 vuotta voimalaitosalalla vastuullisissa tehtävissä, joten höyrykattilat,turbiinit, lauhduttimet ym. olivat päivittäistä työtä.
Ei Sinun kannata pieniin kirjoitusvirheisiin puuttua, niitä tulee meille kaikille.
Hyvää syksyä.
terv. Jussi
Re: Siebenrock
Ei ehkä kuitenkaan näin tässä tapauksessa. Hyvin moni asiaan sen kummemmin perehtynyt harrastaja nimittää tuota jäähdytintä lauhduttimeksiksi. Ja asialla ei liene sen kummemmin merkitystä. Luulisin, että jokainen tätä palstaa lukevaa ymmärtää tuon mustan metallikennon perimmäisen tarkoituksen jäähdyttää öljyä kennon läpi virtaavalla ilmalla.TuuttiK1 kirjoitti:Jos jossain talonrakentajienpalstalla joku sekoittaa kirjoituksessaan kirveen ja vasaran niin kyllä sitäkin ikävästi nimitellään.
Esimerkiksi töissä meillä kutsutaan DC-moottorin kommutaattoria erheellisesti kollektoriksi, joka sinänsä on aivan eri asia.
Eikä silläkään asialla ole merkitystä. Toki teknisestä sanastosta olisi mahdollisuus mennä pätemään, halkomaan hiuksia, nussimaan pilkkua ja niin päin pois mutta kyseessä on sen verran vähäpätöinen asia, ettei siihen tehtaalla kukaan kielipoliisi puutu.
Toki näistä asioista voi mainita, tuleepahan lauhduttimen ja jäähdyttimen ero selväksi. Muistaa voi myös sen, että asioita voidaan oikoa myös rakentavasti.
Terv. Ile
**Mahdollisista kirjoitusvihreistä saa reklmaoida yksityisviestinä niin ei sotketa tätä Siebenrock ketjua enempää**
Re: Siebenrock
Mitä, luinko oikein; SIVISTYSTÄ?TuuttiK1 kirjoitti:Eipä se mitään viisastelua ole jos tollolle opettaa harrastuksen peruskäsitteitä. Oikeakielisyys on sivistystä eikä siitä muuksi muutu.
Näytää hyvin sivityneeltä tuo kielenkäyttöskin.
Hyvää syksynjatkoa opetustehtävissäsi!
PS: Kannattaa opetella tekniikkaakin.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35