R1100RT työntötangon pallopää irti
R1100RT työntötangon pallopää irti
Tervehdys.
Huoltohommat on käynnissä ja lähdin tarkistamaan venttiilikoneiston kuntoa. Vasemman sylinterin toisen työntötangon toinen pallopää oli irti rymppäyksestään (kuvassa alhaalla). Kysyisinkin nyt tietäjiltä voiko pallopään liimata tai jollain muulla tavalla kiinnittää uudelleen vai pitääkö ostaa uusi työtötanko?
T: Jukka
Huoltohommat on käynnissä ja lähdin tarkistamaan venttiilikoneiston kuntoa. Vasemman sylinterin toisen työntötangon toinen pallopää oli irti rymppäyksestään (kuvassa alhaalla). Kysyisinkin nyt tietäjiltä voiko pallopään liimata tai jollain muulla tavalla kiinnittää uudelleen vai pitääkö ostaa uusi työtötanko?
T: Jukka
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Jukka-
R1100RT
R1100RT
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Ostaisin uuden työntötangon, hatusta heittäen jokusen kympin maksaa?
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Tuon hinta on ehkä jotain 29.- euroa.Kurahousu kirjoitti:Ostaisin uuden työntötangon, hatusta heittäen jokusen kympin maksaa?
Uusiks vaan, ei noiden kanssa pidä leikkiä.
Osanumero 11 31 7 688 631
Pekka
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Terve Pekka.
Kyseessä on se työntötanko, joka liikuttaa keinuvipuja eli näitä on 2 kpl/ venttiilikoneisto. Kuvassasi oleva on vaan hieman eri näköinen kuin minun alkuperäinen. Luulen, että tämä vika on aika yleinen ja se aiheuttaa naputtavan äänen venttiilikoneistossa. Tulee vaan harvemmin niitä tarkistettua.
Kyseessä on se työntötanko, joka liikuttaa keinuvipuja eli näitä on 2 kpl/ venttiilikoneisto. Kuvassasi oleva on vaan hieman eri näköinen kuin minun alkuperäinen. Luulen, että tämä vika on aika yleinen ja se aiheuttaa naputtavan äänen venttiilikoneistossa. Tulee vaan harvemmin niitä tarkistettua.
-Jukka-
R1100RT
R1100RT
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
Sopii sinun pyörään.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Kiitos Pekka ja Pate tiedoista. Täytyypä pistää tilaus eteenpäin.
-Jukka-
R1100RT
R1100RT
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Ainakin venttiilien säädöstä kannattaa aloittaa, aika hyvät ohjeet löytyy tuolta:Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Venttiilinvälykset on kohdillaan ja tarkistettu, joten ei ole niissä vika.Kurahousu kirjoitti:Ainakin venttiilien säädöstä kannattaa aloittaa, aika hyvät ohjeet löytyy tuolta:Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Entä sitten keinuvipujen päittäisvälykset?Tertsu kirjoitti: Venttiilinvälykset on kohdillaan ja tarkistettu, joten ei ole niissä vika.
Jos välys on lähellä maksimia 0.4 mm, niin meteli on jonkin moinen.
Pekka
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Tervetuloa Tero tällekin foorumille.Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Pyörä on minun entinen gessu joten historia on hyvin tiedossa.
Venttiilit on säädetty,keinuvipujen välykset tarkistettu ja ketjunkiristäjä vaihdettu uudempaan malliin.
Tuo naputus,joka on aika yleinen bemareissa,tulee todennäköisesti juuri noista työntötangoista.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Onko aika häiritsevä tosiaankin tuo naputus muuten mukavassa pyörässä, mutta jos vika on juuri noissa tangoissa niin korjaus ei ole paha eikä kalliskaan. Keväällä selviää miten on...
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Onkohan kenelläkään tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo työntötanko onPate kirjoitti:Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
uudempaa mallia? Ymmärtääkseni tuo venttiilikoneisto on samanlainen
vuoteen 2009?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Tuolla sivulla mainittu että sopii -08 malleihin myös.En tiedä onko tehdasasennettuna kaikissa samat.pertsa kirjoitti:Onkohan kenelläkään tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo työntötanko onPate kirjoitti:Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
uudempaa mallia? Ymmärtääkseni tuo venttiilikoneisto on samanlainen
vuoteen 2009?
http://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/ ... od&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuonna 2010 tuli R-bemareihin kannet kahdella nokka-akselilla ja työntötangot jäi pois.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Noniin nyt sain Gessun talvisäilöstä ja pääsin tutkiin noita työntötankoja. En käyttänyt koko venttiilikoneistoa irti vaan purin sen verran, että pääsin tankojen toista päätä käpisteleen ja kunnossa tuntuivat olevan eikä heiluttelemalla tuntunut että toisenkaan pään pallot olis irti. Tangot oli samanlaiset kun ketjun aloittajan kuvassa. Mulla siis on -04 12GS. Ei muutakun romut kasaan ja välykset kohdilleen ja kovaa ajoa vaan.