Ostin uuden RT:n jossa tuli uusi navigaattori tehdas asennettuna. Vuosia olen käyttänyt TomTomia ja oppinut sen jekut. Nyt Garmin tuntuu oudolta. Voisiko joku asiaan vihkiytynyt kertoa vinkkejä miten käyttää moista. Garmin BaseCamp on jpo asennettu kuten myös Express-. Yritys on asentaa reitti ensi kesälle joka sisältää matkaa kolmelle viikolle ympäri Euroopan.
Kiitos avusta,
Jaska
Klaukkala
BMW navigator V
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW navigator V
Matkaendurot foorumilla ainakin tuosta on keskusteltu, en kahlannut läpi viestikejua mutta ehkä sieltä jotain vinkkiä löytyy:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... n+BaseCamp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... n+BaseCamp" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Kesä 2009 11:31
- Moottoripyörän malli: R1200RS
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: BMW navigator V
Itsellä tuli myös TomTomin jälkeen myös tuo Navigator V. Ei toimi sitten mitenkään Windows (Nokia 925) puhelimen kanssa, parittuu mutta puhelussa ei ääni kuulu.
iPhone toimi heti ja sama setup TomTom Riderin kanssa myös (Nokia-Rider-Schubert C3Pro)
Googlen perusteella yleinen onglema.
iPhone toimi heti ja sama setup TomTom Riderin kanssa myös (Nokia-Rider-Schubert C3Pro)
Googlen perusteella yleinen onglema.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW navigator V
Minulla Garminin 660, Lumia puhelimen ja AKEn Stealth 201 kypäräsetin yhdessä toimiminen on tuottanut hieman ongelmia alusta saakka. Sen olen ainakin huomannut että Lumia ei saa ottaa yhteyttä kypäräsetin kanssa vaan kulkea navin kautta että homma toimii, eli pitää poistaa suora yhteys kypäräsettiin joka taas joissakin tilanteissa on tarpeen kun navi ei ole käytössä. Tilanne hankaloituu ennestään jos apukuskin kypäräsetti liitetään porukkaan...
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Kesä 2009 11:31
- Moottoripyörän malli: R1200RS
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: BMW navigator V
Haluni on nimenomaan kytkeä puhelin Naviin ja Navi on yhteydessä kypärään. Näin pääsen ohjaamaan puhelinta navin kautta, näkee ajaessa kuka soittaa jne.
Tuo Schubertin kypäräpuhelin on muuten huonompi kuin vanhassa kypärässä oleva SENA johon voi yhdistää kaksi Bluetooth laitetta yhtäaikaa. Toimii hienosto TomTomin kanssa musiikinkuuntelu Spotifysta ja kun tulee navi-ohjeita tai puhelu, katkeaa soitto ja jakuu taas 'häiriön' jälkeen.
Nämä Navi 5 ja Schuberth puhelin ovat olleet vähän pettymys vaikka maksavat lähes tuplasti.
Tämän hetken suunnitelma:
- puhelimen vaihto iPhoneen (smartlink ohjelmisto vain iOS and Android puhelimiin)
- kypäräpuhelimeksi vanha SENA
Tuo Schubertin kypäräpuhelin on muuten huonompi kuin vanhassa kypärässä oleva SENA johon voi yhdistää kaksi Bluetooth laitetta yhtäaikaa. Toimii hienosto TomTomin kanssa musiikinkuuntelu Spotifysta ja kun tulee navi-ohjeita tai puhelu, katkeaa soitto ja jakuu taas 'häiriön' jälkeen.
Nämä Navi 5 ja Schuberth puhelin ovat olleet vähän pettymys vaikka maksavat lähes tuplasti.
Tämän hetken suunnitelma:
- puhelimen vaihto iPhoneen (smartlink ohjelmisto vain iOS and Android puhelimiin)
- kypäräpuhelimeksi vanha SENA
Re: BMW navigator V
Moi
Takuutahan näihin liitoksiin ei anneta, mutta oma kokemus on,
että käytän peruspuhelinta (samsun xx9xx?) ja kun yhteys on luotu,
katkaisen sen ja liitän sen uudestaan puhelimesta käsin.
Etuna on ollut se, että näin tehden yhteys ei katkea joka kaarteessa.
Ominaisuus vai vika? Jos jotain koettaisin vielä parantaa, on ne
korvakaiuttimet, kun jotain ritinää kuuluu häiritsevästi ajoittain ja
muutaman vuoden vanhoina puheen vastaanotto on heikentynyt
aika pahaksi. Eilen viimeksi oli lähes pakko pysähtyä, että sai selvää,
niin suurta oli se rätinä. Ei vaikuttanut, vaikka hiljensin ääntä, rätinä
oli silti mukana.
Pidempiä reittejä en ole koettanut asentaa etukäteen, kuin kerran
ja senkin tein läppärin ja navin kanssa, mutta en edes muista miten
se toimi vai toimiko ollenkaan ja meninkö juuri sitä reittiä.
Yhden virheen tein viime kesänä. Päivitin navin Puolassa ja se hukkasi
pohjois euroopan kokonaan, jotenka pientä säätöä oli löytää mitään
reittiä mihinkään järjelliseen suuntaan.
En silti kaipaa johtoliitoksia, vaikka bltuut onkin välillä persuuksista,
kunhan vain löytäisi sen oikean tavan ja oikeat puhelimet että asiat
toimii.
Se kyllä kismittää, kun mp ja autojenkin valmistajat nyhtää näistä
merkkimalleista hunajaisia hintoja ja lontoon kielen taitamattomana
asiat vähän mutkistuu. Ostin meinaan juuri Fordin johon otin myös
navin (älkää kysykö että miksi ostin fordin ja vielä navin), mutta siinä
ei ole mitään Suomeksi, ei edes sitä puhetta. Oil ei ole oilov ulai, mutta
ulalla olen välillä.
Matti
Elokuussa jonnekin päin eurooppaa, mitään väliä minne, kunhan
ei kovasti sada ja yhteydet toimii sekä navissa olisi koko eurooppa.
Takuutahan näihin liitoksiin ei anneta, mutta oma kokemus on,
että käytän peruspuhelinta (samsun xx9xx?) ja kun yhteys on luotu,
katkaisen sen ja liitän sen uudestaan puhelimesta käsin.
Etuna on ollut se, että näin tehden yhteys ei katkea joka kaarteessa.
Ominaisuus vai vika? Jos jotain koettaisin vielä parantaa, on ne
korvakaiuttimet, kun jotain ritinää kuuluu häiritsevästi ajoittain ja
muutaman vuoden vanhoina puheen vastaanotto on heikentynyt
aika pahaksi. Eilen viimeksi oli lähes pakko pysähtyä, että sai selvää,
niin suurta oli se rätinä. Ei vaikuttanut, vaikka hiljensin ääntä, rätinä
oli silti mukana.
Pidempiä reittejä en ole koettanut asentaa etukäteen, kuin kerran
ja senkin tein läppärin ja navin kanssa, mutta en edes muista miten
se toimi vai toimiko ollenkaan ja meninkö juuri sitä reittiä.
Yhden virheen tein viime kesänä. Päivitin navin Puolassa ja se hukkasi
pohjois euroopan kokonaan, jotenka pientä säätöä oli löytää mitään
reittiä mihinkään järjelliseen suuntaan.
En silti kaipaa johtoliitoksia, vaikka bltuut onkin välillä persuuksista,
kunhan vain löytäisi sen oikean tavan ja oikeat puhelimet että asiat
toimii.
Se kyllä kismittää, kun mp ja autojenkin valmistajat nyhtää näistä
merkkimalleista hunajaisia hintoja ja lontoon kielen taitamattomana
asiat vähän mutkistuu. Ostin meinaan juuri Fordin johon otin myös
navin (älkää kysykö että miksi ostin fordin ja vielä navin), mutta siinä
ei ole mitään Suomeksi, ei edes sitä puhetta. Oil ei ole oilov ulai, mutta
ulalla olen välillä.
Matti
Elokuussa jonnekin päin eurooppaa, mitään väliä minne, kunhan
ei kovasti sada ja yhteydet toimii sekä navissa olisi koko eurooppa.